Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Registratie Sets laden

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
RudiWouters Geplaatst - 29/11/2020 : 20:09:20
het laden van registratie sets gaat uitzonderlijk traag bij mij....
vb: Master T4 +-2min
Master T5 +-5min

mijn eigen set van 800 heb ik moeten splitsen in 3 sets (gewoon uitzonderlijk traag soms constant checking en +-2min)
heeft er iemand een idee hoe dit mogelijk is???
In een set wisselen van registratie met de +- toetsen is gewoon niet mogelijk dit is telkens een minuut of zo wachten.
Ik laad alles van de User en heb versie2.0
Is het mogelijk de User te testen op eventuele fouten??
Alle reacties zijn welkom ik ben ten einde raad....

9     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
RudiWouters Geplaatst - 30/07/2021 : 22:05:42
Mijn oplossing is de sets van maximum 400 registraties, met grotere sets begint het traag laden van een registratieset, alles staat in het User geheugen als opslag.
verder een prima toestel grtsssssssssss
En ..... we blijven verder programeren tenslotte is de Genos ook een Workstation dacht ik grtsssssssssssssss
Soneg Geplaatst - 23/12/2020 : 16:24:57
ZOo Jammer dit

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
T-Rossie Geplaatst - 23/12/2020 : 16:19:02
Rudi is volop aan het programmeren denk ik?
Soneg Geplaatst - 17/12/2020 : 21:07:26
Hoeveel Usb sticks zitten er in je Genos, en maak je gebruik van je User geheugen als hoofd opslag ?

S .

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
T-Rossie Geplaatst - 17/12/2020 : 19:33:31
En Rudi, heeft het al verbeteringen opgeleverd?
eddy vanzee Geplaatst - 01/12/2020 : 11:01:48
@ Rudi,
de nieuwste versie is "2.02".
Ik heb één keer meegemaakt dat m'n Genos blokkeerde
bij het laden van een beschadigde midifile.
Ik heb deze verwijderd en sindsdien niets abnormaals meer ondervonden.
Dit probleem werd reeds veelvuldig gemeld op diverse fora en meestal
was het te wijten aan slechte of niet compatibele data.



VrGr
eddy vanzee
T-Rossie Geplaatst - 30/11/2020 : 23:05:39
@Rudi:

Het is al een hele tijd bekend dat het inladen/gebruiken van Tyros-bestanden soms niet helemaal vlekkeloos verloopt. Persoonlijk ondervond ik problemen met het wegvallen van één of meerdere van de Right voices na het gebruiken van een T5 registratie. Op advies van Yamaha Support ben ik er even voor gaan zitten en opnieuw begonnen met nieuwe registratiebanken gemaakt op Genos. Dat heeft een hoop voordelen omdat de parameters binnen Genos dan datgene doen wat je wilt. Sindsdien geen enkel probleem meer ondervonden .
(betreft 600 registraties en zijn allen beschikbaar in een seconde)

Het antwoord voor jouw 'probleem' : Maak registraties opnieuw en maak daarmee optimaal gebruik van de mogelijkheden (klanken, styles etc.) van Genos.

Op dit forum is ruimte voor alle opmerkingen/meningen/problemen en oplossingen betreffend Genos. Indien iemand kritiek heeft dan verwachten we wel dat het goed gefundeerde opmerkingen zijn.
Het valt me op de je eigenlijk voortdurend 'moppert' op de traagheid. Al diverse malen zijn er adviezen/tips gegeven waar je blijkbaar weinig mee doet....jammer.
Goedbedoeld advies: Maak nwe registratiebanken en verwijder de files die aangemaakt zijn op Tyrossen.
Hopelijk ben je dan een stuk gelukkiger en ga je dat ook melden op dit forum
RudiWouters Geplaatst - 30/11/2020 : 20:12:36
Beste
met het laden van master T4 en T5 bedoel ik de orginele set die door yamaha op de Tyros 4 en Tyros 5 staan.
Dus deze moeten zonder bugs zijn.
Wat bedoel jij met corrupte bestanden heb je daar voorbeelden van?
Het is zo dat ik ondertussen update 2.1 getest heb met hetzelfde resultaat (registratie set boven de 500 reg geeft problemen met traag laden)
Ik heb ook al de volledige hardware test gedaan en geen fouten in de hardware gevonden.
Na de test laad het keyboard de eerste keer de sets geweldig snel, maar als het keyboard langere tijd aanstaat beginnen de problemen, als je van de ene set naar de andere laad word het laden steeds trager en trager tot het niet meer toelaatbaar is.....+-5min voor een set te laden.
En deze problemen zijn begonnen vanaf versie 2.0.
Ik heb ook behoorlijk wat pakketten in Expansion geheugen.
Ik heb dit probleem al gemeld aan meerdere personen waaronder P. Brtms,(je weet wel wie ik bedoel) en die had hier geen deftig antwoord voor....P Krse vertelde me dat hij ook ervaring had dat de Genos registratiesets boven de 500registraties traag laad.
Ik lees hier veel in dit forum over wensen en verbeteringen, maar sorry als je een update doet vind ik dat de rest naar behoren moet blijven werken!!!!
Ik begin steeds meer en meer te denken dat dit forum slechte eigenschappen van de Genos liever niet publiceert.
Begrijp me niet verkeerd ik vind de Genos geweldig...en ga verder zoeken tot ik een antwoord vind, mijn volgende stap is Versie 1.0, en hou jullie op de hoogte.......mvg Rudi

eddy vanzee Geplaatst - 30/11/2020 : 10:37:38
Dag Rudi,
ik begrijp niet goed wat je wil zeggen met "Master T4&T5" ?
In elk geval kan je al proberen de nieuwste update "2.02"
te installeren.
Problemen met langzaam en niet laden tot blokkeren werden
reeds gemeld.
Meestal was dit te wijten aan corrupte data en soms ook aan te lange bestandsnamen.
Genos schijnt hiervoor gevoeliger te zijn dan Tyros.
Je zou eens kunnen testen met data waarvan je zeker bent dat deze niet corrupt is.




VrGr
eddy vanzee

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000