O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
MMO |
Geplaatst - 29/12/2020 : 10:14:00 Gisteren merkte ik dat de style knop D bij mij los zit. Hij doet het wel, en verlichting werkt ook. Nou zit oostendorp niet echt dichtbij (120km) dus vroeg ik mij af of dit zelf te repareren is?
Heb het antwoord inmiddels al gevonden. Daar ga ik niet aan beginnen
Heb exact hetzelfde als in de video https://youtu.be/Td0D4r1_ASw |
3 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
MMO |
Geplaatst - 13/01/2021 : 19:03:14 @Maarten, Alles functioneerd gelukkig nog. Zou ook geen ander weten dan oostendorp. Ik wacht deze vervelende cotona tijd rustig af. Ik ga zeker met hun een afspraak maken,.....heb ook nog wat andere muzikale wensen. |
maartenb |
Geplaatst - 13/01/2021 : 11:33:56 MMO,
Wat vervelend voor je!
Dit is helaas een bekend probleem met de Genos. Zelf heb ik nog niet gezien dat de plastic knop helemaal los kwam. Wel heb ik bij mijn eigen Genos mee gemaakt dat de onderkant van de knop (dus de kant waar de witte en zwarte toetsen zitten) los zat. De knop komt dan aan die kant wat omhoog. In mijn geval was het de OTS 1 knop.
Tijdens de Oostendorp Genos workshops kwam ik soms ook iemand met een mee gebrachte Genos tegen waarvan ook de onderkant los zat. Dat was bij een Registration knop.
Dus, alle vierkante knoppen van de gehele verlichte rij direct boven het klavier zijn kwetsbaar voor dit probleem. Gelukkig komt het relatief weinig voor, maar wel iets te vaak naar mijn mening.
Wat nu te doen?
Ik zou allereerst contact opnemen met Oostendorp, ook als je garantie verlopen is. Ik verwacht dat Yamaha coulant om zal gaan met deze reparatie. Wellicht kan Oostendorp het zo plannen dat je de Genos 's ochtends brengt en 's middags weer kunt ophalen. Dan hoef je niet twee keer heen en weer te rijden. Dan maak je er gewoon een leuk dagje van.
Mocht je dat toch te ver vinden, dan kun je zelf een reparatiecentrum vinden bij jou in de buurt. Je betaalt dan waarschijnlijk de reparatie zelf.
Maar nogmaals, neem eerst contact op met Oostendorp. Zij weten het best wat er mogelijk is.
Succes! En als straks alles weer goed is met je Genos, laat dan svp met een berichtje hier weten hoe het afgelopen is.
Maarten |
bensel |
Geplaatst - 29/12/2020 : 11:13:09 Kam me voorstellen dat je daaraan niet zelf wilt beginnen. Wat een klus. Het is te hopen dat je nog garantie hebt.
Bezoek ook eens mijn website en YT-kanaal. |