Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Downloads Yamaha premiumpack lukt niet

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
vdburch Geplaatst - 22/05/2021 : 20:38:10
Ik probeer via de site Yamaha music soft.com
Premium packs te downloaden voor Tyros 5 en ook voor Genos staan daar heel veel gratis aanbiedingen, maar wat je ook download en uitpakt ik krijgt het niet te zien op je tyros5 . Ook de Zip files heb ik uitgepakt maar helaas. Ik durf nu ook niet de betaalde te kopen.
Doe ik wat fout?
Ik ga daar naar ook naar de Wishlist ook niet .

Gerard
9     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
vdburch Geplaatst - 01/06/2021 : 21:15:52
Dank voor de extra tips.

Gerard
T-Rossie Geplaatst - 30/05/2021 : 23:23:17
Goed dat je al een beter beeld hebt van hoe het werkt.

Paar opmerkingen:
Alle packs kun je gewoon downloaden zónder YEM (Yamaha Expansion Manager) geïnstalleerd te hebben.

YEM is een programma wat in staat is al de gewenste packs te importeren en er vervolgens een PackInstall-file van te maken.
De PackInstall file bevat dan de packs die je daarvóór hebt geïmporteerd.

Het is aan te raden om alle Packs op een veilige plaats op te slaan zodat je op een later tijdstip eventueel een gewijzigde PackInstall file kunt aanmaken. (Bijv. enkele packs toevoegen of verwijderen)

Ook de PackInstall bestanden kun je bewaren. In de naam voeg ik meestal de datum toe in de naam, zodat ik zie wanneer hij is aangemaakt.

Essentieel is dat het verschil tussen een 'Pack' en de 'PackInstall-file' duidelijk is. De laatste kan een aantal Packs bevatten.
vdburch Geplaatst - 30/05/2021 : 20:55:15
Gratis Packs downloaden.
Op verzoek.
Mijn nieuwe ervaring, als je van de site (Yamaha music soft )wilt downloaden zal je eerst YEM moeten instaleren ,dat wist ik niet.
Ben ook maar amateur speler.
Als je een Pack hebt geinstaleerd en je later weer een pack wilt instaleren dan wordt de vorige weer over geschreven !
Mijn ervaring .
Je moet nl, eerst alle packs die je wilt hebben te gelijk instaleren.
Daarna in de Expasion weg schrijven.

Ik moet het nog doen maar schrijf alvast de berichten die ik heb gekregen door.









Gerard
vdburch Geplaatst - 23/05/2021 : 16:06:12
SORRY IK ZIE NU WAT JE BEDOELD
Menu op de computer,Pack installation dan zie je Pack ,ik zie ook Latin
( staat ook Downloads-Tyros 5 -2021) Maar behalve de naam verde nog niets? Ja wel weer een stapje verder.

Gerard
vdburch Geplaatst - 23/05/2021 : 15:14:06
Hallo Rossie, ik heb een Salsa pack ,Het staat in YEM, save pack instalation file ,formating takes 20 min,onderaan staan alle instrumenten. Groen aan gevinkt.
Links boven staat er nu Tyros 5.
Rechts boven Save Pack Install.Heb ik ook gedaan .Maar nu loop ik vast Rechts boven send to instrument (via internet ) kan ik niet aanvinken Tyros staat wel aan. Waar zie ik nu MENU EXPANSION ?


Gerard
vdburch Geplaatst - 23/05/2021 : 13:55:26
Dank je wel ga het uit proberen.

Gerard
T-Rossie Geplaatst - 23/05/2021 : 13:04:36
@Gerard:

YEM (Yamaha Expansion Manager) is een programma voor gebruik op PC en is in staat om Expansion Packs (bijv. de packs van de door Arno aangegeven site) in te laden.

Zodra je YEM opgestart hebt kun je jouw Tyros5 eraan 'koppelen' door middel van het 'Instrument Info' bestandje wat je kunt exporteren naar een USB stick welke in de Tyros5 gestoken is.

De stick oversteken naar PC en dan in YEM kiezen voor Install Target --> + --> Import Instrument Info.
(De T5 met unieke ID-nummer zal verschijnen in de linker kolom)

Dan via 'My Packs' --> + --> Import Pack de gewenste packs selecteren en toevoegen. (er ontstaat een soort bibliotheek in de vorm van pictogrammen)

Als je ze hebt toegevoegd kiezen voor 'Save as pack install file' (er wordt dan één bestand aangemaakt waarin de packs zitten ..... kan even duren)

Als het bestand klaar is kan dit worden geïnstalleerd in de T5. (met behulp van een USB stick) Doe dit via MENU - Expansion - Install Pack.

Hopelijk kom je hiermee wat verder?

vdburch Geplaatst - 23/05/2021 : 12:39:29
Top site, inderdaad veel overzichtelijker bedank.
Ik moet je wel vertellen ik ben 82 dus niet zo heel erg bedreven in alle nieuwe technieken heb wel een YEM gedownload enige die ik kon vinden was V280 YEM ,ik neem aan dat ik deze op de computer laat staan en niet ga importeren naar de Tyros .
Nu moet ik nog even uitvinden wat ik verder moet.
Ik laat het hier weten . ps ik heb een Tyros 5 76

Gerard
Soneg Geplaatst - 22/05/2021 : 21:34:07
Ten eerste als je wat in je T5 wil laden zal je wel met YEM moeten werken ,even de handleidingen doornemen en op het net zoeken hoe het een en ander werkt ( is zat over te vinden ) , niet eenvoudig maar dat is nou eenmaal niet anders.

En er is een veel makkelijker site om Yamaha Packs te downloaden , >>

https://uk.yamaha.com/en/products/contents/keyboards/vse/index.html

Soneg

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000