Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Vertraagde ending in een registratie opslaan

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
MMO Geplaatst - 25/11/2021 : 08:19:38
Ik gebruik nog wel eens de dubbel tab, om een ending te vertragen. Maar is er een trucje om dit op te kunnen opslaan in een registratie ?

Kom maar op techneuten !
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
MMO Geplaatst - 02/12/2021 : 07:17:22
Die van de asignable begrijp ik niet, maar dat hoeft ook niet, want met het draaiwiel werkt het perfect !!

Alle heren weer bedankt!
Wim ter Schiphorst Geplaatst - 01/12/2021 : 23:30:39
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim ter Schiphorst

Of na de juiste, nieuwe update. De nieuwe functie om me de draaiwiel het tempo te veranderen.



Hoeft maar één keer te drukken. Nadeel echter. Volume daalt ook. Maar zie mijn eerdere reactie. Na de laaste update versie 2.10. Nu kun je met het draai wieltje het tempo veranderen terwijl je speelt.
Wim ter Schiphorst Geplaatst - 01/12/2021 : 23:28:39
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MMO

Wat ik al zei, ik zie daar geen enkel voordeel in, of je nu op de Ending knop moet dubbel klikken of dat je een asignable moet dubbel klikken.

Wim ter Schiphorst Geplaatst - 01/12/2021 : 23:27:52
Of na de juiste, nieuwe update. De nieuwe functie om me de draaiwiel het tempo te veranderen.
magictouch Geplaatst - 01/12/2021 : 20:11:05
Tempo zelf maken in een ending
En opslaan als userstyle
Is ook een oplossing

www.marcelmunter.nl
MMO Geplaatst - 01/12/2021 : 17:32:39
Wat ik al zei, ik zie daar geen enkel voordeel in, of je nu op de Ending knop moet dubbel klikken of dat je een asignable moet dubbel klikken.
Wim ter Schiphorst Geplaatst - 01/12/2021 : 16:36:28
Het werkt dan als de Fade Out knop die op de Tyros.xxx zat
MMO Geplaatst - 01/12/2021 : 06:12:38
Wat is daar het voordeel van ??
Wim ter Schiphorst Geplaatst - 30/11/2021 : 18:22:48
Of gebruik één van de asignable buttons
stijn Geplaatst - 29/11/2021 : 18:35:44
Juist. Als je al met registraties werkt, dan is dat de beste oplossing.
Zoals ik al aanhaalde gebruik ik 2 pedaaltjes. Mijn registraties stuur ik door middel van een Register Sequence waarvoor ik de R-pedaal gebruik.
Mijn L-pedaal gebruik ik voor één van de vele mogelijkheden die aan het pedaal kunnen toegewezen worden.

Om een Ending te vertragen wijs ik de Ending toe aan een pedaal en sla dat op onder een al toegekende Reg-knop; de eerste druk op het pedaal start de ending, de tweede druk activeert de vertraging.

Of ge wijst de Ending toe aan een Reg-knop, en aan het pedaal. Als de Reg-knop gebruikt wordt start de Ending, de pedaal activeert dan de vertraging.

Stijn
MMO Geplaatst - 29/11/2021 : 17:47:38
Dat gaat het worden ! Met in de registratie opslaan bedoel je de eventuele actie van het pedaal neem ik aan.
stijn Geplaatst - 29/11/2021 : 14:06:46
Je kan het ook doen met een pedaaltje en het kan in de registratie opgeslagen worden.

Zelf gebruik ik 2 pedaaltjes. Eentje om vooruit te gaan in de registratie (= sequence) en ééntje om andere acties (heel veel om uit te kiezen) uit te voeren zodat mijn handen vrij blijven.
Zo kan ik me concentreren op de noten en de akkoorden en het maakt het spelen héél wat gemakkelijker.

Stijn
MMO Geplaatst - 29/11/2021 : 05:43:40
Jammer,....was er al bang voor. Bedankt voor de input
theplayer Geplaatst - 28/11/2021 : 19:19:12
Hoi,

Je kunt het dubbelklikken niet in een registration vastleggen.
Dit zul je dus met de hand moeten doen.

Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
MMO Geplaatst - 28/11/2021 : 19:14:31
Heb het geprobeert!!! Nee, zo makkelijk kom je er niet van af.

Als je in bv. Reg 1 tempo 100 speelt, en je zet de Ending op bv. Tempo 50,.....dan speelt hij gewoon de complete Ending in tempo 50 af.
Hij vertraagd hem dus niet zoals met een dubbel tab/klik

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000