Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Korg Pa- en Kronos Forum
 Kronos gerelateerde onderwerpen
 Kronos (Nautilus) functie zoals Tyros Left Hold

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Tyr0s_Fre4k Geplaatst - 08/06/2022 : 17:14:51
Dag Kronos kenners, ik hoop dat hier nog iemand actief is en mogelijk mijn vraag kan beantwoorden.

Ik ben me aan het orienteren op een nieuw instrument, ter vervanging van mijn Tyros 3, waar ik overigens nog steeds erg tevreden over ben.
Enige is dat ik de pianosound erg slap vind, en deze in mijn band niet goed tot zijn recht komt.

Mijn oog is gevallen op een Korg Nautilus (semi-opvolger/klein broertje van de Kronos), vanwege de prijs en het feit dat de Kronos niet meer nieuw te krijgen is.

Over alle zaken ben ik eigenlijk heel tevreden op de Nautilus. De engines zijn dezelfde als die van de Kronos. Het enige dat ik niet kan vinden (ook op het internet niet) is het volgende:

Ik gebruik de Left Hold van mijn Tyros erg vaak om een synth/pad neer te leggen, en daar overheen te spelen met een andere sound, vaak piano of e-piano, met sustainpedaal.
Nu zou ik hetzelfde ook op mijn eventuele nieuwe instrument willen doen, maar heb niet kunnen vinden hoe je dit doet op een Nautilus/Kronos. Ben al een aantal keer bij een muziekzaak wezen proberen, maar heb alleen de gewone Hold gevonden.
Maar die voegt nieuwe noten toe aan de noten die er al liggen, waardoor akkoordwissels erg lastig worden.

Ik denk dat je t misschien met een tweede pedaal kan doen, maar liefst leg ik het gewoon vast in een Combination, en gebruik ik het net als de Left Hold van de Tyros.

Heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen werken op een Kronos/Nautilus?



Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.
5     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
bensel Geplaatst - 21/06/2022 : 18:23:01
Ik heb je een PB gestuurd Martijn.

Bezoek ook eens mijn website en YT-kanaal.

Korg Pa4X - 76, Clavia Nord electro 6D - 73, Presonus Studiolive 16.4.2, Tascam DP32SD.
Tyr0s_Fre4k Geplaatst - 10/06/2022 : 09:14:51
Niet 1 op 1 nee, maar dat wil niet zeggen dat het niet helpt



Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.
Soneg Geplaatst - 10/06/2022 : 01:18:09
Tyros 3 is toch niet zo enorm veel waard dat je er een bühne workstation voor kan kopen ?


Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Tyr0s_Fre4k Geplaatst - 09/06/2022 : 16:39:22
Hoi Senog,

Ik begrijp je punt, het punt is voornamelijk dat mijn usecase veranderd is door de jaren heen. Waar ik in het verleden meer solo speelde met de styles van de Tyros, speel ik tegenwoordig vooral in bandsetting, waarbij ik hem meer als synth gebruik.

Een stagepiano is voor mij ook een optie, maar ik mis dan net wat functies die ik op een synth wel heb. Zoals meerdere splitpoints en layers, en de mogelijkheid tot een arpeggiator.

Geloof me, ik zou ze graag naast elkaar houden, maar dat is helaas financieel niet haalbaar...

Toch bedankt voor het meedenken!



Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.
Soneg Geplaatst - 09/06/2022 : 14:03:06
Een arranger keyboard voor een synth/workstation vervangen is eigenlijk wel vreemd , er bij nemen is veel logischer .
Ze hebben allebei toetsen en een sound engine en veel knoppies , maar dan heb je het wel gehad in grote lijnen wat overeenkomsten betreft .

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000