Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 MP bedienen met pedaal

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Sanne Geplaatst - 06/03/2023 : 13:40:51
Hallo allemaal
Ik Heb een Yamaha Genos en ik gebruik de FC-7 Yamaha pedaal.
Op de Genos weet ik dat èèn Multi pad met het pedaal te bedienen is....
Is er ook een instelling dat je de 4 multipad èèn voor èen achter elkaar met het pedaal kan bedienen?
Hopelijk weet iemand raad
Alvast bedankt voor het lezen van mijn vraag
Groetjes Sanne
12     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
stijn Geplaatst - 22/03/2023 : 13:42:46
Graag gedaan, blij dat ik kon helpen.

Stijn
hans koolhof Geplaatst - 22/03/2023 : 11:44:50
Het werkt nu zoals ik wil , ped. 1 schakelt op en 2 geeft de break ,een van de instellingen die ik niet uitvoerde is sequence op ON zetten.En de instelling TOP is dan ook nodig.
Om weer met styles te werken moet sequence weer op OFF.
Stijn bedankt voor de hulp!
hans koolhof Geplaatst - 19/03/2023 : 11:23:33
Stijn bedankt we gaan weer aan de slag, wordt vervolgt . Heb wel boek 1 en 2 voor Genos bij Dera besteld.
Grt Hans
stijn Geplaatst - 19/03/2023 : 10:52:00
Hallo Hans,

Nee, het heeft niets met Freeze te maken.

Om te beginnen moet je zeker zijn dat de polariteit van de pedalen correct staat ingesteld. Sommige pedalen hebben daarvoor een kleine schakelaar maar het kan ook op het keyboard zelf, zie p 111 van de Reference manual.

Om de polariteit te testen wijs ik het commando FILL BREAK toe aan het pedaal. Als ik op het pedaal druk dan gaat het lampje BREAK aan en druk ik nog eens dan moet het lampje uitgaan. Gebeurt dat niet dan staat de polariteit verkeerd ingesteld. Ik doe de test zonder dat een Style speelt, dus gewoon een commando toewijzen aan het pedaal en uitproberen zonder spelen. Doe dat voor de 2 pedalen.

Om mijn handen zoveel als mogelijk op de toetsen te houden en me niet bezig te moeten houden met het drukken van allerlei knopjes, gebruik ik 2 pedalen. De R-pedaal gebruik ik om de volgorde van de Registerknoppen te sturen, de L-pedaal doet dan (eventueel) andere opdrachten.

Zie nu pagina 87 van de reference manual.
1 pedaal voorzie ik voor het opschakelen in de Registerbank (Sequence op ON, zie nr 8 op afb). Ik kies dus Regist + Pedal1, (bij mij = rechter pedaal). Als je in de video een andere registerknop ziet oplichten dan heb ik de R-pedaal gedrukt. Terugschakelen gebruik ik niet, dus Pedal2 moet in deze setup dan uitgeschakeld worden, dus niet groen oplichten (zie nr 5 op afb).
Pedal1 wordt dan uitsluitend gebruikt om op te schakelen in de registerbank en kan voor niets anders gebruikt worden. De volgorde van opschakelen wordt bepaald door de Sequence, zie 1-2-3…. nr 7 op afb p 87. Daar bepaal je ook wat er dient te gebeuren op het einde van de Sequence, Top (terug naar 1), Stop of Next, naar volgende bank (zie nr 7 op afb).

Als je beslist om de Registratieknoppen zelf te drukken dan heb je uiteraard 2 pedalen die verschillende opdrachten kunnen uitvoeren. Om de 2 pedalen te kunnen gebruiken moet de instelling ‘Sequence ON’ (nr 8 op afb) uitgeschakeld worden.

Meestal verander ik van Variatie (ABCD) via een Registerknop. Het gebeurt ook wel eens dat ik de L-pedaal daarvoor gebruik als daar noodzaak voor is.

Stijn



hans koolhof Geplaatst - 18/03/2023 : 22:14:03
Hallo Stijn,
Frustratie slaat toe, heb gezien op tube hoe jij vlotjes door je regs wandeld hoe dan!
Heb fabrieksinstellingen terug gezet.Pedalen werken goed.
Bij gebruik ABCD in een stijl, Assignable P1 op fill up en P2 op break geen probleem
Maar bij keuze van een reg. uit de registrbank waar van een interne style van A en B de voices veranderd en left op hold gezet zijn, werkt P1 break wel maar P2 fill up niet, de reg staat op User
Wat is er niet ingoed ingesteld. Met de knoppen de regs kiezen gaat overigens prima .
Op Assignable ? P1 en P2staan op -
Misschien op hoofdMenu 1 of 2 iets vergeten?
Registratiebank ,in het menu daarvan?
Registraties sequence daar staat off ,en pedaal 1 op +
En toch is het gisteren laat een keer gelukt styles of regs te kiezen met pedaal 2 maar vreemd genoeg vandaag niet meer, iets met freeze te maken?
Een heel verhaal maar misschien zie je iets.
Met groet Hans
stijn Geplaatst - 17/03/2023 : 09:19:44
Hallo Hans,
Ik gebruik meestal een Reg Sequence om een andere Variatie (ABCD) op te roepen. Het 2de pedaal gebruik ik dikwijls voor Breaks, MultiPads, Harmony enz. Het hangt er een beetje van af hoeveel acties ik nodig heb. En als 1 register bank niet voldoende is dan doe ik verder met een tweede.
Je kan sommige van die acties zien in mijn YouTube video's: https://www.youtube.com/@StijnBettens/videos

Stijn
hans koolhof Geplaatst - 16/03/2023 : 22:24:52
Bedankt Stein,
Dus ik ga naar reg.seq. Om met pedaal 1 L. daar de volgorde gebruik regs
te bepalen.
Wanneer ik de interne styles gebruik schakel ik met pedaal 2 R. Op fill up om de vars abcd in die volgorde te schakelen dat lukt idd.
Ik ga het uitvogelen.!
Ik moet zeggen dat het toch redelijk lastig is om alles hetzelfde te regelen op de 700 in vergelijk met de 750, heeft wel tijd nodig#128580;
stijn Geplaatst - 16/03/2023 : 17:23:51
Met een pedaal opschakelen van reg 1 naar reg 2 enz. gebeurt met een instelling in Register Sequence.
Zie p 87 van de Reference Manual (psrsx900_sx700_en_rm_a0.pdf)

Zelf gebruik ik 1 pedaal om de Sequence te sturen en een tweede pedaal om vele andere acties uit te voeren, zoals Breaks, Fill up, MultiPads, Stop/Start en nog veel meer.

Stijn

Stijn
hans koolhof Geplaatst - 16/03/2023 : 13:02:12
Na de s 750 nu de sx700.probleem is opschakelen regs met Pedaal 2 inst op fill up,
Bij 750 na keuze regs ipv style opschakelen geen probleem met P2
Nu na maken van reg 1 en 2 , save , en save here naam gegeven, ok , is het probleem
dat bij keuze vd regs het P2 nog wel op volgorde ABCD (style controle) maar niet op reg memory regs 1 en2 schakelt
Pedaal 1 staat op break ingesteld.
Vergeet ik ergens een keuze te maken.?
stijn Geplaatst - 06/03/2023 : 17:06:16
Na knop 10 op de Registratiebank kan (indien gewenst) de volgende bank actief worden en zijn er weer 10 knoppen ter beschikking, enz.

Sanne Geplaatst - 06/03/2023 : 15:56:18
Stijn bedankt voor je reactie!
Met een 1 pedaal kan ik dus van register 01 t/m register 10 klikken je zou denken dan zou dat dan toch ook kunnen met die 4 Multi Pads knoppen......?
stijn Geplaatst - 06/03/2023 : 15:08:48
Ja het kan (maar niet in één maat). Je kan het doen door gebruik te maken van een Registratie bank en 2 pedaaltjes.

Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om een MP (of meerdere) synchroon te starten door een akkoord te spelen. Die instelling kan je opslaan onder een Registratieknop.

Mijn Registratieknoppen activeer ik met mijn R-pedaal waarbij de volgorde bepaald wordt door de Sequence instelling. Per knop kan je dan ook nog 1 commando toewijzen aan een ander pedaal. Ik gebruik de L-pedaal voor allerlei andere commando's, zoals Breaks, MultiPads, Variaties, Harmony, Glide enz.

Ik gebruik regelmatig de volgende combinatie: een synchroon startende MP die actief wordt met mijn R-pedaal en met de L-pedaal kan ik dan een andere MP starten.
Op die manier kan je met 2 registratieknoppen 4 MP's spelen.

Stijn

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000