Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Geluiden van DAW bewerken en beluisteren op Tyros

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Wouter1972 Geplaatst - 20/10/2017 : 19:58:03
Beste muzikanten,

Ik heb mijn Tyros5 via 2 midi (In en Out) aangesloten en deze verbonden met een USB aansluiting op mijn macbook. Dit werkt prima om Garageband aan te sturen.

Nu wil ik de instrumentgeluiden uit Garageband (macbook) naar mijn Tyros laten gaan om ze te kunnen gebruiken met bijvoorbeeld een Tyros style en deze als Midi file daar op te kunnen slaan.

Vragen:
1. Moet ik nu ook een audiokabel vanuit mijn Macbook (hoofdtelefoonaansluiting) naar mijn Aux-in van de Tyros aanschaffen of kan het ook met mijn huidige aansluiting?
2. Moet ik nog rekening houden met andere dingen om mijn plan te realiseren? (Misschien ook softwarematig op pc en/of keyboard)

Groeten,
Wouter

8     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Wouter1972 Geplaatst - 01/11/2017 : 20:28:20
Ik ben nmiddels weer iets verder en heb mijn Steinberg audio interface gekoppeld aan mijn Tyros en Mac en daarbij wat VST instrumenten in Cubase geladen om op de Tyros te spelen. Ik heb mijn eigen midi template gemaakt (voor R3 part) en dat werkt perfect.

Wat wil ik nu graag zien gebeuren?
Ik heb meerdere layers van VST's gemaakt en wil deze apart live kunnen oproepen tijdens het spelen op mijn Tyros.
Nu kan ik het een en ander voor elkaar maken door de note range over het keyboard per VST in te stellen maar ik zou graag via de Tyros met een druk op de knop mijn computer (Mac met Cubase) een geheel nieuwe VST layerset kunnen aanspreken.
Bijv. Layerset 1: Pad A en Drone A.....(druk op de knop op Tyros) => Pad B en Drone B.

Is dit mogelijk via de Tyros of kom je niet om een aparte extra midi keyboard heen?
Ergens zou ik denken dat je met een soort quick assign programma via Cubase het een en ander zou moeten kunnen programmeren...dat ga ik nog onderzoeken maar wellicht dat jullie hier nog tips/suggesties hebben?

Gr.
Wouter

Wouter1972 Geplaatst - 23/10/2017 : 20:35:57
Hey Juul,

Bedankt voor al je advies.,ik waardeer het en het helpt me in de richting die ik uit wil gaan. Ik denk dat ik voor een goede audio interface ga en mijn Tyros als Master eraan koppel. Ik zie trouwens dat je bij sommige interfaces ook een aanbieding inclusief een DAW krijgt. Ik denk dat ik daarmee voorlopig wel zoet ben en de beste stabiele verbinding tussen randapparatuur krijg. Eens kijken of ik zo een beetje een stap naar een eigen homestudio kan maken om zo mijn hobby wat verder uit te bouwen #128512;.
Gulio Geplaatst - 23/10/2017 : 19:40:08
Hoi Wouter.

Ik ben niet op de hoogte met een APPLE/MAC want ik het win7/64 en daar speelt de driver wel een grote rol bij de vertraging. Ook het "in serie " koppelen van midi apparaatje werkt averechts. en natuurlijk speelt de snelheid van de pc/laptop een rol.
Ik kan je niet verder helpen dan met wat ik geschreven heb. Ik kan je wel een voorbeeld sturen waarin 4 midi apparaten spelen met 13 midi kanalen zonder hoorbare vertraging. ( compleet koorlied met ingespeelde begeleiding, dus geen style )
Laat maar weten

Groet

Juul
Wouter1972 Geplaatst - 23/10/2017 : 14:16:44
Hoi Juul,

Als ik gebruikers of fora mag geloven zou voor Apple de Asio drivers geen verschil moeten maken. Het zou voor Windows gebruikers wel van belang zijn.

Gulio Geplaatst - 23/10/2017 : 13:59:39
Hou Wouter

Het latancy probleem had ik ook maar als je de juiste ASIO driver gaat downloaden dan is dit al een stuk minder storend.
In de cakewalk usb audio zit overigens GEEN midi aansluiting.
Dan moet je een iets geavanceerder apparaat hebben of midi via USB en dat gaat ook prima zeker met de juiste driver.
Ik weet niet of je de midi ook doorlust van het ene naar het andere apparaat ( midi in en dan met thru naar de volgende ) want dat geeft ook vertraging.
Ik heb een klein midi apparaatje ( Thomas ) gekocht met één midi in en 6 midi out en dat gaat prima. De Tyros is dan de master als ik midi afspeel op de Tyros. Ik stuur dan ook mijn Roland digitale accordeon aan voor de schitterende accordeon geluiden en ook mijn roland e80.
Dit alles zonder enige vertraging.
De geluiden mix ik via een mengpaneel.

Groeten

Juul
Wouter1972 Geplaatst - 22/10/2017 : 17:08:17
Hoi Gulio,

Ik ben vandaag een beetje aan het stoeien geweest met Cubase AI, de Tyros en wat VST plugins van Bestservices. Ik speelde een miditrack op de tyros en nam die op in Cubase. Ouch....denk dat mijn arme macbook dat een beetje teveel van het goede vond....veel oversturen....weglaten van geluiden. Wat me wel verraste was dat bij het afspelen het geluid uit de Tyros kwam....dacht dat dat alleen maar zou kunnen als ik ipv midikabels, de jack en aux in kabel zou gebruiken....misschien dat de laatste een beter geluid zouden geven?

Zit ook met een serieus latency probleem....misschien dat gebruik van een audio interface dit gedeeltelijk kan verhelpen? Wellicht dat aansluiten via dit apparaatje zowieso beter zou gaan.....

Bedankt voor je advies!

Wouter
Gulio Geplaatst - 21/10/2017 : 22:32:47
Hoi Wouter.

Ik ben nog wat vergeten zie ik bij het nalezen.

Voor het geluid gebruik ik een cakewalk usb adapter ( 68 euro (
want die heeft een line in en een line out en daardoor een veel mooier heluid ook voor b.v. audition 6.
Een hoofdtelefoon uitgang zou ik niet gebruiken voor de aansluiting op de micro ingang van de tyros 5 ( te hoog volume en overstuurt dus al gauw )

groet

Juul
Gulio Geplaatst - 21/10/2017 : 22:25:06
Hoi Wouter

Ik doe bijna hetzelfde met de tyros 5.
Het werkt allemaal prima ook als je de geluiden uit de pc of andere bron wilt horen via de Tyros maar dan wel via een audio kabel.
Ik doe dat met een mengpaneel waarop ik drie midi geluidsbronnen heb aangesloten met de tyros 5 als master. ( eerder met de tyros 3 )
Je kunt de midi bron natuurlijk ook op de Tyros aansluiten.
Probleem is dat als je midi opneemt en afspeelt hoor je ( ik ) alleen de geluiden van de Tyros 5. Daarom neem ik de muziek op met Audition v6 alleen dan heb je WAV of MP3 en geen midi.
Ik heb geprobeerd om de andere voices op de Tyros 5 te zetten met YEM en dan heb je volgens mij wel de goede voices bij de midi ( als je de midi via de Tyros 5 afspeelt ) maar het lukt niet om de voices op de Tyros 5 te krijgen. ( zie vraag in het forum ) dus nog even doorgaan voor mij op deze maniet.

Wellicht helpt dit een beetje

Groeten

Juul

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000