Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Songbook+ gebruikers ervaring in Genos

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Genos not yet 1956 Geplaatst - 27/12/2017 : 11:00:10
Ik heb gehoord en gelezen dat Songbook+ een optie is bij gebruik van een Genos (en andere). Graag zou ik ervaringen van gebruikers willen vernemen.

Groet.
8     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Wim ter Schiphorst Geplaatst - 04/10/2018 : 17:29:08
Heb je geen apple apparaat maar een android Tablet is MobilesheetsPro het programma. Heeft alles wat Songbook ook heeft. Zelfs wat meer zaken. Wat tot en met de Tyros een probleemje was, het koppelen tussen Tyros en Mobilesheet, is nu verholpen en gaat net zo gemakkelijk als tussen Genos en Songbook. Mobilesheet heeft een volledig werkende proefversie. Deze kan alleen 8 muziek stukken opslaan.
Henk21 Geplaatst - 02/10/2018 : 22:01:17
Goeden avond
Ik gebruik al jaren Songbook + naar alle tevredenheid op de Genos heb je nu de mogelijkheid om te koppelen via de Wifi verbinding, als je de handleiding van Baum volgt levert dit geen problemen op en is het koppelen van de registatie,s vrij eenvoudig
Genos not yet 1956 Geplaatst - 02/10/2018 : 11:50:04
Gdm,de Genos is nu ruim een jaar op de markt en zijn er al diversen gebruikers/eigenaren.Ik ben benieuwd naar gebruikers ervaringen van Genos keyboard bespelers in combinatie met Songbook+.
Is Songbook+ b.v een goede vervanger voor het aanschaffen van bladmuziek? Is het een gebruiksvriendelijk programma?Is het koppelen met de Genos "geen mijl op zeven onderneming".Ook andere tips verneem ik graag.

Groet Sjimmie.
Wim ter Schiphorst Geplaatst - 02/01/2018 : 23:23:25
Je kunt de twee systemen wel door elkaar gebruiken. Maar bij het ene systeem is de Genos de bestuurder. Kies een reg. en op songbook verschijnt de titel. Of anders om. via songbook een titel kiezen en op de Genos wordt de bijbehorende reg. opgeroepen.

Dit kan nog steeds via de oude methode. msb,lsb enz. Maar is zeer omslachtig. In de update van Songbook zit nu de mogelijkheid om via het code veld (alleen Genos) de koppeling te maken. Invullen van een cijferreeks die overeenkomt met de plaats waar de reg. is opgeslagen de verbinding is dan gemaakt. Je hoeft dan niet voor iedere reg. een cijferreeks te plaatsen om de regs bij het maken van een nieuwe reg niet van plaats te laten verschuiven.

Klik op de door mij eerder vermeldde links, en je krijgt wat meer duidelijkheid.
tyro Geplaatst - 29/12/2017 : 19:01:31
Volgens mij zijn er twee methodes.
Zie pag 11 van de handleiding.
Misschien heb ik het mis.

Gebruik je de oude methode dan kun je de songs opnieuw linken.
Er staat wel een waarschuwing de twee systemen niet door elkaar te gebruiken.

Remark for former Tyros users: If you still have enabled the switch “Send MIDI command on open” in your songs to change registrations on Tyros, please disable this switch in your songs. Since Genos registrations can still be changed with these commands, it will conflict with the new link method.

Groeten, Wim
Wim ter Schiphorst Geplaatst - 29/12/2017 : 17:27:01
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tyro gehoord dat je nu beter de Genos als access point in te stellen en zo 2 richtingen kunt besturen.
Ook hoef je dan ook geen toestanden met MBS, LBS en PROG instellingen te ondernemen.
Gewoon met registraties dus geen dummy midifiles.



Is niet helemaal waar. De gewone instellingen als bij de Tyros en nu Genos. Wat nieuw is bij de Genos. Je kunt nu het code veld in Songbook+
gebruiken om registraties te verbinden. Tevens blijft de mogelijkheid aanwezig om op de oude manier via MSB,LSB regs. te verbinden.
Dummy files zijn alleen nodig met Tyros of de oude manier als je Songbook+ wil laten reageren vanaf kiezen registratie op je keyboard
tyro Geplaatst - 27/12/2017 : 18:35:40
Ik heb zelf geen Songbook+ maar heb gehoord dat je nu beter de Genos als access point in te stellen en zo 2 richtingen kunt besturen.
Ook hoef je dan ook geen toestanden met MBS, LBS en PROG instellingen te ondernemen.
Gewoon met registraties dus geen dummy midifiles.

Groeten, Wim
Wim ter Schiphorst Geplaatst - 27/12/2017 : 18:11:01
OP onderstaande site van de makers van Songbook+ vindt je een beschrijving hoe e.e.a te koppelen en werking van Songbook met Genos

www.baum-software.ch/downloads/OtherManuals/Anleitung_Yamaha_Genos_SongBook.pdf

Of een Youtube demo hoe dit in zijn werking gaat.

https://www.youtube.com/watch?v=u4ehpglzfXw

gr
Wim

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000