Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Genos hoofdtelefoon impedantie ?

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Genos not yet 1956 Geplaatst - 14/01/2018 : 12:09:17
Gdm,graag zou ik willen vernemen van een Genos gebruiker wat de hoofdtelefoon aansluiting impedantie is. Kan de impedantie gevoeligheid niet vinden in gebruiksaanwijzing.Omdat ik uit ervaring bij gebruik van ander type Yamaha keyboard met hoofdtelefoon aansluiting heb ervaren dat niet iedere hoofdtelefoon dezelfde impedantie heeft ( ben nu in bezit van 2 verschillende type Sennheiser) en dat dit effect heeft op de geluidsniveau instellingen.
Ben namelijk voornemens om een nieuwe (draadloze) hoofdtelefoon met noise cancelling aan te gaan schaffen. Het is dan wel belangrijk om de impedantie gevoeligheid vooraf te weten om de juiste hoofdtelefoon te kunnen schaffen. Eventuele types/merken welke men reeds gebruikt en waar men ervaring mee heeft zijn als tip welkom.
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Zofman Geplaatst - 15/10/2018 : 15:59:54
De beyer dynamic dt770 komt in 3 types
32, 80 en 250 ohm. Op de site adviseren ze voor studiowerk de 80 ohm.
De 32 ohm voor telefoons en muziekspelertjes en de 250 ohm voor professionele eindmontage apparatuur. Ik heb zelf de 80 ohm aan de Tyros 5 hangen en dat bevalt goed.
Klankkleur is natuurlijk heel,persoonlijk, maar het draagcomfort incl bril is top en de omgeving heeft geen last van mijn onbeholpen keyboard typefouten.....
Zag laatst dat ze deze koptelefoon ook gebruiken bij radio 3fm.
Jan

Heerlijk... Thai Rosbeef !!!
Genos not yet 1956 Geplaatst - 14/10/2018 : 23:49:51
Gda Ik heb de Bose Quietcomfort 35II mogen uittesten op mijn eigen keyboard en heb na enkele dagen "testen" besloten om tot koop over te gaan. Deze hoofdtelefoon beschikt ook over een noise cancelling welke zowel in als uit te schakelen is. De voordelen bij inschakeling van noise cancelling is duidelijk waarneembaar, wat als voordeel geeft (ik gebruik mijn keyboard in de woonkamer)dat er dan geen omgevingsgeluiden meer aanwezig/hoorbaar zijn en men ongestoord het keyboard kan bespelen. Op deze manier hebben ook eventueel aanwezig zijnde personen geen "last" van het keyboard.

Groet Sjimmie
micdo Geplaatst - 08/02/2018 : 22:15:55
Terug koppelend op de vraag wat is de impedantie van de headphone aansluiting.

Ik ben blijven rond neuzen en had al de impedantie van de door Yamaha geadviseerde hoofdtelefoons bekeken.
Hph50 = 35ohm , hph100 = 46ohm hph150 = 48ohm

Kijk ik naar bekende service manuals dan zien we bij de test programma’s
“ Unless otherwise speci ed, take measurement at the PHONES jack. (Use a stereo plug.)
PHONES :
AUX IN :
OUTPUT [L/L+R]/[R] : FOOT PEDAL [1]/[2]:
Install a measuring plug (L/R ch: 33-ohms load) Install a measuring plug
Install a measuring plug (L/R ch: 10k-ohms load) Connect the foot controller (FC7)”

Als Yamaha test met een 33 Ohms load, dan ga ik ervan uit dat de impedantie 33 Ohm is.



Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
QuiRobinez Geplaatst - 22/01/2018 : 12:07:17
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ton Wouters

Mijn mening is, als je voor bijna € 5000,- de Genos koopt en dan een koptelefoon met de kwaliteit van de Hd 201 dan vindt ik dat jammer.
Koop dan ook een koptelefoon met goede geluid en zit comfort. Zoals ik al eerder vermelde zou ik zoals vele PRO muzikanten en geluid technisch personeel, gaan voor de HD25 met een prijs van € 149,-.


ik ben het hier wel mee eens, maar goed als iemand een hd201 goed genoeg vindt voor sporadisch eigen gebruik is dat natuurlijk prima.

Ik denk dat het vooral aan het type gebruik ligt, als je langdurig gebruik maakt van een koptelefoon en je hebt behoefte aan een goede dynamiek, lage noise level en een eerlijke frequency response dan zit je simpelweg in de wat duurdere klasse. Dan komt het daarna aan op een persoonlijke voorkeur voor de sound of je de nadruk op de bas wil, een volledige flat response of juist het hoog wat benadrukt wil hebben, en dan bepaalt dat eigenlijk wel welk merk en type koptelefoon het best geschikt voor je is.

Je komt in dezelfde discussie terecht als je kijkt naar near field monitoren voor het afluisteren (luidsprekers), daar lopen de gemoederen soms hoog op tussen mensen, terwijl dat eigenlijk een beetje onzinnig is aangezien een ieder vanuit zijn eigen ervaring een steentje probeert bij te dragen. In die situatie heb ik zelf gekozen voor een flat frequency monitor systeem, maar wel met een bewuste nadruk op het laag (dus in dat geval niet helemaal flat frequency), dat kan prima, als je je eigen doelstelling kwa gebruik weet.

Dus mijn advies zou zijn, maak een lijstje met wat voor jou belangrijk is en ga daarmee naar een winkel die weet waar ze het over hebben. Vragen die je voor jezelf zou kunnen stellen:
- Gebruik ik de headset kort of langdurig
- is de omgeving gehorig of niet en wil je zelf wel of geen overlast veroorzaken vanuit je koptelefoon?
- Wil ik de headset gebruiken om mijn eigen songs af te mixen?
- Wil je de dynamiek ervaren vanuit je keyboard of is een wat vlakkere weergave acceptabel?
- Wil ik een optimaal geluid of ben ik tevreden met een wat minder geluid?
- Past de koptelefoon bij mijn eigen gehoor (voorkeur kwa sound / staat van je gehoor zoals hoor je hoog nog goed genoeg)
- en als belangrijkste: wat vind ik een acceptabel budget?

Met die punten hierboven ben je al een heel eind op weg. Online tips vragen kan wel, maar die zijn nooit leidend, onhoudt dat heel veel mensen hun eigen oplossing als de beste oplossing willen melden, wat voor hun vaak ook zo zal zijn, maar elke situatie is anders, dus het kan zeker geen kwaad om dit in de winkel te overleggen en daar waar mogelijk zelf uit te testen en te ervaren wat je daadwerkelijk het meest aanspreekt kwa sound.
Wim ter Schiphorst Geplaatst - 22/01/2018 : 00:19:10
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door micdo

Ton,

Ik ga af op mijn eigen gehoor en wat voor mij goed klinkt.

Dat is het voornaamste.

[QUOTE] Moet de volume knop te ver open dan kun je dat in de instellingen (master eq & compressor) aanpassen.
Net zoals bij het originele spiekerset. Pas je de eq aan aan je eigen situatie thuis komt er een mooi geluid uit.



Dat is bij de velen een probleem. De meeste zijn nog nooit op deze pagina geweest. Omdat het abakadabra voor ze is.

Misschien iets voor een workshop??

gr.
Wim
micdo Geplaatst - 21/01/2018 : 22:09:04
Ton,

Ik begrijp je reactie,
waarom zou ik veel geld uitgeven voor een koptelefoon die ik zelden gebruik en als proef op de som heb ik een professionele AKG koptelefoon geleend van een vriend maar kon niet zeggen dat ik weg geblazen word. Ik laat de koptelefoon niet stuiteren en gooien doe ik er niet mee.

Ik ga af op mijn eigen gehoor en wat voor mij goed klinkt.

Duur wil niet altijd zeggen dat het veel beter is. Oké de originele versie heeft weinig bas maar nadat ik de oorschelpen vervangen heb door die van de HD 438s is dit een heel ander verhaal. Nu heb ik een mooie bas ( als reggae fan vind ik dat belangrijk) en ook het hoog bereik klinkt goed en dat voor minder dan €100,-

Sommigen willen platina kabels en goud contacten en dat zelfs voor `HDMI ‘ kabels.
Met mijn technische achter grond lach ik er om.
Mijn advies is aan iedereen probeer gewoon een koptelefoon uit en kijk wat je bevalt en wat goed genoeg is voor jouw. Moet de volume knop te ver open dan kun je dat in de instellingen (master eq & compressor) aanpassen.

Net zoals bij het originele spiekerset. Pas je de eq aan aan je eigen situatie thuis komt er een mooi geluid uit.
Maar ja sommigen vinden een Lamborghini beter rijden dan een zeg maar een Renault. Ook in het centrum van Amsterdam ;-)
Jammer dat je moet oppassen dat je niet van 0 naar 100 km/h gaat als je een parkeerplaats verlaat.

Voor de mensen met een Electronica achtergrond is dit een mooie site.
https://www.innerfidelity.com/images/SennheiserHD201.pdf

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
ton Wouters Geplaatst - 21/01/2018 : 20:24:39
Mijn mening is, als je voor bijna € 5000,- de Genos koopt en dan een koptelefoon met de kwaliteit van de Hd 201 dan vindt ik dat jammer.
Koop dan ook een koptelefoon met goede geluid en zit comfort. Zoals ik al eerder vermelde zou ik zoals vele PRO muzikanten en geluid technisch personeel, gaan voor de HD25 met een prijs van € 149,-.
Je kan tegenwoordig een maandje uitproberen, niet goed geld terug.
Maar als je nog beter wilt dan moet je gaan voor de HD650, maar de Hd 201 heb ik thuis ook liggen, deze heb ik een keer gekocht bij Media markt voor mijn zoontje, maar dit is niet te vergelijken met de HD25.
micdo Geplaatst - 21/01/2018 : 19:19:11
Ik heb voor mijn koptelefoon een sennheiser hd201 met een impedantie van 24 ohm het master volume in de compressor verhoogd. Anders moet ik de volume knop bijna vol open zetten. Ik gebruik user 1 voor de speakers en user 2 voor gebruik met koptelefoon.
De HD 201 heb ik voorzien van andere oorkussens en nu heeft hij een diepere bas klank.
Zeer goedkoop en toch een mooi geluid.

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
muzikant Geplaatst - 18/01/2018 : 20:03:00
Noise cancelling werkt op basis van 180 graden faseverschuiving van het omgevingsgeluid. Dit anti-geluid wordt natuurlijk geproduceerd door de speakertjes waarmee ook het muzieksignaal wordt omgezet naar geluid. Hierbij treedt interferentie tussen beide bronnen op, dus het uiteindelijke geluid wordt beïnvloed. Echter: een dergelijk effect treedt ook op zonder noise cancelling omdat het omgevingsgeluid dan rechtstreeks je waarneming beïnvloedt en dan als verstorend kan worden ervaren. Ook bij gewone monitors treedt interferentie (met faseverschuiving) op doordat het geluid uit twee bronnen komt die elkaar beïnvloeden en door het reflectiepatroon van de kamer. Theoretisch gezien zou je dus een gewone (open) hoofdtelefoon willen gebruiken en in een stille ruimte gaan zitten om faseverschuiving te vermijden. Omdat wij in het alledaagse leven gewend zijn geraakt aan het effect van interferenties in geluid, wordt dit door ons in de regel niet opgemerkt. In geval van de Bose QC25 vind ik persoonlijk het effect van faseverschuiving niet waarneembaar. Bij Bose kun je volgens mij 30 dagen een product uitproberen. Bevalt het toch niet dan is er geen man overboord.
Genos not yet 1956 Geplaatst - 17/01/2018 : 23:39:16
Gda muzikant, bedankt voor tip.

Was/ben toevallig naar Bose Quietcomfort 35 gaan luisteren.
Echter nu ook gelezen dat volgens andere gebruiker noise cancelling niet ideaal zou zijn voor keyboard afluisteren ivm fase-draaing.
Wat is de ervaring hiermee als gebruiker van een Bose QC 25.

Groet Sjimmie
muzikant Geplaatst - 17/01/2018 : 16:50:12
Ik heb een Bose QuietComfort 25. De noise cancellation van Bose is onovertroffen. Geluidskwaliteit gemiddeld/goed, geen overdreven basweergave en mooi open stereobeeld. Draagcomfort uitstekend. Dit alles in mijn beleving. Werkt qua impedantie prima op Tyros/Genos. Veel succes met je keuze.
Wim ter Schiphorst Geplaatst - 16/01/2018 : 21:15:32
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas


Je kan alle hoofdtelefoons gebruiken.
Wat is de beste, nou ja dat weet ik niet, ze klinken allemaal verschillend.
greetz



Klopt. Ik heb zelf een Audio Technica. Was laatst bij een muziekwinkel en ging daar achter de Genos zitten. Deze was verbonden met een DT 770.
Ik moest er zeker aan wennen. Klonk totaal anders dat mijn Hoofdtelefoon.
Beste is ze uitproberen. Dan het liefst in een winkel waar een keyboard staat.
Genos not yet 1956 Geplaatst - 16/01/2018 : 16:33:34
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muzikant

Bose voldoet mij uitstekend.



Gdm, muzikant welk type Bose bedoel je?

Algemeen: zijn er gebruikers die een noise cancelling hoofdtelefoon in combinatie met een Genos gebruiken. Indien ja welk(e)types?

Groet Sjimmie
thomas Geplaatst - 16/01/2018 : 15:08:13
Je kan alle hoofdtelefoons gebruiken.
De vraag is wat wil je ????
Ik heb zelf een DT 770 en verschillende andere merken .
Wat is de beste, nou ja dat weet ik niet, ze klinken allemaal anders.
Net hetzelfde met monitoring , ik denk dat niemand daar een antwoord kan op geven ???

greetz
QuiRobinez Geplaatst - 16/01/2018 : 14:55:37
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maartenb

...
Hoe erg "lekt" het geluid? Hoort de hele woonkamer mijn geluid als ik aan het mixen ben?


ja, dat horen ze wel, dit zijn half open hoofdtelefoons, dus je hoort zowel de omgeving als dat zij jouw horen.

Toch zijn er wel veel voordelen van deze werkwijze. Bijvoorbeeld:
- een hele dag met een half open hoofdtelefoon werken heeft geen gehoor vermoeidheid tot gevolg. (dat krijg je wel bij een gesloten systeem). Het voelt aan alsof je gewoon naar je gewone monitoren aan het luisteren bent.
- het geluid van een half open hoofdtelefoon is beter dan die van een gesloten systeem (waar met name lage frequenties door het gesloten karakter ongewenst versterkt worden, wat voor gewoon gebruik prima is, maar voor neutraal afmixen niet wenselijk is).
- de neutrale geluidsdefinitie laat het toe om gewoon af te mixen op de koptelefoon. Ik doe dit continu en bij het naluisteren op de verschillende monitoren in mijn studio hoef ik maar zelden de mix aan te passen.

Afmixen kan eigenlijk op maar weinig koptelefoons, ik ken er zelf drie die dit echt mogelijk maken; De Sennheiser HD650, de iets goedkopere AKG Pro K702 en als absolute (onbetaalbare) toppers de Sennheiser HD800 en HD800s

Maar als je het afmixen in beluisteren echt in een woonkamer met omgevingsgeluid gaat doen dan is een half open systeem niet echt fijn, dan zit je erg goed met een gesloten systeem. Voor gesloten systemen zou je ook eens kunnen kijken naar de Beyerdynamic DT 770 Pro.

Zeker gezien de prijsrange waarin je al naar het kijken bent loont het de moeite om eens wat vergelijkingen te doen of reviews op te zoeken. Er zit erg veel verschil tussen de daadwerkelijke oplossingen en in de hogere prijsrange waarin je nu al zit is het met name een voorkeur kwestie van welke koptelefoon voldoet.

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000