Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Korg Pa- en Kronos Forum
 Kronos gerelateerde onderwerpen
 Aanschaf Kronso 73 model 2015 / Kronos LS

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
rvdkamp Geplaatst - 21/01/2018 : 13:35:13
Hallo allemaal,
Ben op zoek naar advies voor het aanschaffen van een Kronos.
Eigenlijk ben ik op zoek naar een 73 of 76 toetsen synth, maar ik kan alleen maar 2015 modellen vinden. Is er geen nieuw type leverbaar?
Als ik goed ben geďnformeerd is het laatste type dat is uitgebracht, de Kronos LS. Dit is echter een 88 toetsen synth en dus wel erg groot voor op het podium.
Ik weet eerlijk gezegd wat ik moet doen. Dus als er iemand is die me daar advies in wil en kan geven, heet graag!

Groet, René
3     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
QuiRobinez Geplaatst - 22/01/2018 : 11:11:15
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rvdkamp

Dankjewel voor je reactie!
Er komt natuurlijk wel om de zoveel jaar een nieuwere versie uit. Ik heb nog geen ervaring met Korg, dus ik vroeg me af met welke regelmaat dit gebeurd en of ik dan op het volgende nieuwe type moet wachten of dat ik gerust de 2015 versie zou kunnen aanschaffen? Ik zag dat er wel regelmatig updates komen voor het OS?


Korg heeft voor de NAM 2018 hun nieuwe product lineup al bekend gemaakt, daar zat geen nieuwe versie bij van de kronos, dus ik vermoed dat je met een gerust hart de 2015 versie kan aanschaffen.

Er komen inderdaad regelmatig OS updates uit (gratis). Alhoewel het de laatste tijd wel wat stiller is op dat front.
rvdkamp Geplaatst - 21/01/2018 : 15:20:22
Dankjewel voor je reactie!
Er komt natuurlijk wel om de zoveel jaar een nieuwere versie uit. Ik heb nog geen ervaring met Korg, dus ik vroeg me af met welke regelmaat dit gebeurd en of ik dan op het volgende nieuwe type moet wachten of dat ik gerust de 2015 versie zou kunnen aanschaffen? Ik zag dat er wel regelmatig updates komen voor het OS?
QuiRobinez Geplaatst - 21/01/2018 : 15:07:09
2015 is inderdaad het meest recente model, deze heeft net zoals de eerste versie een RH3 keyboard (Realtime Hammered). De korg LS 88 heeft een ander lichter keyboard, ook zit daar geen aftertouch op, het is met name een uitvoering voor mensen die een lichter 88 keys model voor optredens wil. Kwalitatief zou ik zelf kiezen voor een RH3 keyboard versie en dan de 2015 versie 73 of 88 keys (kronos 2). De 61 keys heeft een synthesizer keyboard die half gewogen is (natural touch semi weighted).


Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000