Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Hulp bij aanschaf nieuw keyboard.

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
BradgeMusicTube Geplaatst - 09/03/2018 : 21:02:09
Mijn Tyros word langzaam maar zeker gepensioneerd en heb besloten om de Genos maar te laten voor wat het is voorlopig (Dat ding is echt flink buiten mijn budget) En om te kijken voor een ander keyboard in een wat "normalere" Prijsklasse (+- 1500 euro)

Nou twijfel ik tussen 3 modellen, met eventueel een 4e keuze er naast al zit die op het randje van wat ik wil uitgeven..

1: Yamaha PSR S-775, lijkt mij een zeer mooie tussenstap van Tyros tot Genos, eerst even de S-775. Typische Yamaha klank waar ik eigenlijk wel een zwak voor heb, maar hoor ook veel verhalen over de S770 dat het toetsenbord bedroefend is en dat het beter is toch even door te sparen voor 1 model hoger..

2: Korg PA700, heb op de PA4x gespeeld eergisteren en dat vond ik qua klanken echt een pracht ding, alleen die begeleidingen zijn voor mijn gevoel echt van de oudere Casio kwaliteit.. En de PA700 is toch het kleine broertje er van.. Maar hoor wel weer veel goede verhalen over het toetsenbord + Operating System i.c.m het scherm.

3: Casio MZ-X500, ja lach maar.. Maar ze gaan nieuw voor +- 600 euro, en als ik zie/hoor dat je voor die prijs toch een soort super articulation techniek krijgt (Versatile tones, en verschillende articulaties die getriggered kunnen worden door pads) Denk ik is die 600-700 euro verschil echt zo nodig? Plus dat het touchscreen van de Casio behoorlijk schijnt te zijn..

4: En dit is wel een beetje een wildcard omdat ik éigenlijk niet 2ehands wil gaan maar eh... Toch een Tyros 3 2ehands, het liefst koop ik nieuw, maar hetgene wat in de buurt komt van de 3 is de S-970 denk ik? (geen idee van de 775 of die zich daar mee kan meten, maar op zichzelf staand is 'ie prima) En de prijzen van de Tyros 3 zijn aan't zakken sinds de Genos er is dus zodoende.

Kijk, ik weet ook wel dat die Casio eigenlijk best wel buiten de boot valt, maar voor het geld kan ik er geen buil aan vallen toch? Nou moet ik ze sowieso allemaal nog testen maar toch.

Ik zit stiekem al met de S-775 in m`n gedachten maar ben bang dat ik (Sinds ik van de Tyros 1 af kom) Toch redelijk teleurgesteld word..

Iemand die mij kan helpen? Dank!
8     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
BradgeMusicTube Geplaatst - 12/03/2018 : 23:57:14
Omdat ik toch wel wat geld wil overhouden en toch al van een oude Tyros 1 kom, heb ik besloten voor de S-775 te gaan en in de tussentijd te gaan sparen voor de almachtige Genos (Vandaag op gespeeld en man man man, wat een bak...)
omer Geplaatst - 12/03/2018 : 15:12:23
Ik had de tyros 4, een geweldig instrument, Omer
tyros2 Geplaatst - 12/03/2018 : 08:36:06
Ik zou voor een Tyros4 gaan, is een dijk van een instrument en kan nog jaren mee.
Probeer er 1 uit en ga dan beslissen.

Muzikale Groet
Henk
BradgeMusicTube Geplaatst - 11/03/2018 : 22:06:09
Ik ben er bijna uit...
De Tyros 3-4 gaan gemiddeld voor 1250-1500 euro de deur uit zie ik.. Te vergelijken dus met een nieuwe S775/2ehands S970.

Wat zouden jullie doen? Nogmaals, ik kom van een Tyros 1..
BradgeMusicTube Geplaatst - 11/03/2018 : 12:13:04
Daar komt het inderdaad op neer.
De Tyros 1 is al de deur uit, begon steeds meer problemen te vertonen, dus dan gaat 'ie weg.

Het liefst nieuw, en nou zie ik dat de S-775 niet zo heel erg duur is eigenlijk, en Xxxxxxxxx heeft een mooie deal voor de MZ-X500.. Misschien dat ik die beide wel bestel.
Wouter1972 Geplaatst - 11/03/2018 : 09:48:54
Ik lees tussen je regels door dat je eigenlijk op zoek bent naar het beste keyboard voor de redelijkste prijs door jou vastgestelde prijs.
Ik snap dat heel goed en dat lijkt me in theorie best lastig om te bepalen. Het geluid, de klanken, het aanraken van de toetsen is toch iets subjectiefs, de een vindt het top en de ander zegt mwoah.

Je kan ook altijd nog kiezen om gewoon bij je Tyros1 te blijven of bevalt hij niet meer?

Als je per se een nieuw of tweedehands? keyboard wil aanschaffen dan denk ik dat jezelf het beste je vragen kan beantwoorden door er simpelweg achter te zitten en ze uit te proberen.

Veel succes in je speurtocht!

Gr.
Wouter



BradgeMusicTube Geplaatst - 10/03/2018 : 11:44:20
Dat is absoluut waar
Maar de Tyros 1 is al 16 jaar oud ondertussen, dus is de S775 een betere dan de Tyros 1, of zal ik toch even wat meer moeten uitgeven en de S970 aan moeten schaffen?
eddy vanzee Geplaatst - 10/03/2018 : 11:22:59
Uit eigen ervaring weet ik dat wanner men een bepaald niveau gewend is,trapjes afgaan meestal
op termijn op een teleurstelling uitdraait.
Het hoeft daarom nog niet objectief gezien zo te zijn, maar toch,
het gedacht alleen al.
VrGr
eddy vanzee

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000