Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 condensator micr. via yamaha versterker

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
benniebever Geplaatst - 08/10/2019 : 22:44:06
Beste experts,

Ik heb een tyros 5 en een Yamaha mixer. Daar is een headset condensator microfoon op aangesloten via zender en ontvanger. Ik krijg helaas een prut geluid uit mijn externe pa's. Als ik echter een dynamische microfoon rechtstreeks op de tyros mic. ingang aansluit, is het geluid vele malen beter.Ik krijg de indruk dat de microfoon instellingen die ik in de tyros heb, prima functioneren, maar niet doorgegeven worden aan de mixer, die ik met een kabel vanaf de aux uitgang van de tyros naar de mixer mic. ingang heb aangesloten. Heeft iemand aub een tip voor me ? Ik kan geen dynamische microfoon gebruiken, omdat ik met mijn 2 handen op het keyboard moet kunnen spelen en door een statief te gebruiken kan ik mij niet bewegen omdat ik constant mijn mond bij de microfoon moet houden.
Alvast super bedankt voor jullie reactie.
Vriendelijke groeten,
Bennie Bever
7     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
T-Rossie Geplaatst - 09/10/2019 : 22:38:21
Fijn dat het je nu gelukt is!
benniebever Geplaatst - 09/10/2019 : 22:25:16
Je bent een kanjer, Roel !!! In de eerste plaats heb je helemaal gelijk en in de tweede plaats weet je de oplossing op een manier aan te bieden, die door een sukkel als ik begrepen en toegepast kan worden. Het geluid via de condensator microfoon benadert nu het geluid dat de dynamische Shure 58 laat horen. Ik ga nu nog mijn microfoon instellingen in de tyros wat trachten aan te passen/verbeteren. Ik heb nooit gedurfd om de tyros microfoon-ingang te gebruiken als uitgang naar de EW100. Dat houdt tevens in dat ik eigenlijk de mixer helemaal niet nodig heb, denk ik. Het zangvolume kan ik op de tyros regelen en de beide pa's kan ik ook regelen via de volumeknop op de tyros. Ik ga dit eveneens checken.
Heel, heel erg bedankt voor je inzet en 100% goede uitleg !!!
Vriendelijke groeten van een dolgelukkige oude sukkel,

Ben
T-Rossie Geplaatst - 09/10/2019 : 20:18:42
Beginnend bij de bron 'de microfoon'
De EW100 ontvangt het draadloze (radio) signaal en je kunt zowel de jack- als de XLR-uitgang gebruiken om naar de Tyros5, de microfoon-INGANG te gaan.
Let op dat je op de EW100 het uitgangsvolume laag zet.
Op de Tyros5 de draairegelaar voor de microfoon op de minimum stand.

Het is een kwestie van uitproberen hoe luid de EW100 moet staan om vervorming in T5 te voorkomen. (Let op het de kleur van de LED, mag niet in het rood komen).

Voor de microfoon hoeft niets door de mixer voordat het in de Tyros komt.
benniebever Geplaatst - 09/10/2019 : 12:22:49
Sorry, sorry, sorry, ik ben blij dat we er toch uitkomen met veel geduld van jou en veel dom gezwets van mij. De reverb van de mixer staat niet aan, volgens mij. Het klopt dat de EW100 in de mixer is aangesloten, in de eerste microfoon ingang. Ik had al meerdere keren gedacht dat ik in het verleden een kavel in de microfoon ingang had met verbinding naar de mixer, maar aangezien die man, die in dat beroep werkzaam is, het opnieuw heeft aangesloten en zei dat het zo in orde was, heb ik dat van hem aangenomen. Weet je, voor mij is het niet logisch dat er op de tyros "microfoon ingang" staat. In mijn denkpatroon durf ik dan geen kabel ( jack of een ronde ...) in te doen en op de mixer aan te sluiten omdat het dan in mijn ogen een microfoon UITGANG is van de tyros. Dat zal dus wel een denkfout zijn. Als ik van je zou mogen door krijgen, of ik op deze manier toch een kabelverbinding mag maken en ook in welke ingang op de mixer ik die kabel moet inprikken, ben ik je eeuwig dankbaar. Als dit zou kunnen en mogen, dan worden volgens mij alle vocal harmony instellingen aan de mixer doorgegeven. Ik moet dan ook nog weten op welke ingang ik de kabel, die naar de EW100 gaat, moet aansluiten.
Bedanktweer.

Groeten

Bennie Bever
T-Rossie Geplaatst - 09/10/2019 : 11:27:47
Ik heb het verhaal inderdaad een aantal malen moeten doorlezen Bennie
De EW100 is een ontvanger... geen zender!
De zak-unit is een zender... geen ontvanger!

Als ik jou goed begrijp wordt de microfoon ingang van T5 niet gebruikt, je prikt de EW100 in de de MG124CX en dat houdt in dat T5 microfoon instellingen en ook de Vocal Harmony niet zullen werken.
Waarschijnlijk benut je de reverb van de mixer?

benniebever Geplaatst - 09/10/2019 : 10:38:58
Bedankt voor je snelle reactie. Je zult ongetwijfeld technisch gelijk hebben, maar ( dat had ik beter direct kunnen schrijven), in het verleden heeft het goed gefunctioneerd. Langzamerhand is het zanggeluid slechter geworden tot een niveau dat ik niet meer kon accepteren. Eerlijk gezegd dacht ik dat mijn stem het had begeven.. Na een tijdje begon het toch te kriebelen en heb ik alles losgemaakt, een nieuwe Yamaha MG124cx aangesloten ( die had ik al jaren staan als reserve apparaat), alle kabels vervangen en een professional alles weer laten aansluiten,omdat ik was gaan twijfelen hoe alles aangesloten had gezeten. Het is toen helaas niet met zang, maar alleen met spraak gecontroleerd. Twee dagen later had ik tijd om het zelf uit te proberen, met het reeds omschreven resultaat. Het geluid is vlak ( als dat een juiste omschrijving is). Toen heb ik mijn dynamische microfoon "uit het vet" gehaald, rechtstreeks op de microfoon ingang van de T5 aangesloten en losse kabels van de main out L + R naar de versterker/speakers aangesloten en het verschil was groot. Een gewone "warme" stem. Bij gebruik van de condensator microfoon , een Sennheiser headset ( van zo'n 600 euro) met bijbehorende EW100 zender en zak-ontvanger, lukt het dus niet meer. Ik ben een echte sukkel op het gebied van aansluitingen, maar na nogmaals alles controleren, bemerkte ik dat wat ik in mijn eerste uitleg heb geschreven, niet juist is. De kabel die van de tyros uit de aux uitgang komt, gaat naar de aparte power monitor, die voor mijn tyros staat. De twee jack kabels gaan uit de main line out L + R naar de mixer in de monitor out ingangen. De microfoon ingang van de tyros wordt niet gebruikt. Ik vraag me daarom af of die line uitgangen wel de instellingen van de microfoon, die ik in de tyros heb gemaakt, via de mixer worden doorgegeven. Ik hoop dat ik enigszins duidelijk ben. Bedankt alvast als je de zweetdruppels, die waarchijnlijk op je gezicht zullen ontstaan door mijn warrige verhaal, zult trotseren.

Bennie Bever
T-Rossie Geplaatst - 08/10/2019 : 22:55:41
Het signaalnivo wat een microfooningang verwacht ligt tussen 0-5 mV die versterker is dus erg gevoelig.

Een headset met ontvanger levert vaak veel meer spanning, namelijk een line-nivo 0-300 mV. Zodra de ontvanger een jack(steek) uitgang heeft dan is vrijwel zeker de spanning veel te hoog voor een microfoon input.... en dan hoor je een hoop vervormd lawaai ;-)

Er zijn wel ontvangers welke ook een laag nivo output leveren.
Als die van jou dat niet heeft dan een verzwakker tussenschakelen.


Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000