Auteur |
Onderwerp  |
|
Robert
New Member

41 berichten |
Geplaatst - 25/07/2025 : 12:09:36
|
Het is wel heel erg stil op het forum. Zijn er helemaal geen bezitters die hun ervaringen/belevingen met anderen willen delen. Erg jammer als het zo stil blijft. Groet. Robert |
|
bensel
Average Member

310 berichten |
Geplaatst - 30/07/2025 : 18:38:27
|
Ach jah Robert, het is niet anders. Op dit forum zitten in hoofdzaak Yamaha gebruikers.
Bezoek ook eens mijn YT-kanaal.
bensel46
Korg Pa5X - 76, Roland Fantom 07, Tascam DP32SD, Behringer FCB 1010. |
 |
|
Robert
New Member

41 berichten |
Geplaatst - 30/07/2025 : 23:37:42
|
Ja, dat is dan zo. Gelukkig hebben we gisteren de update 1.4. mogen downloaden. Bij mij werkt het perfect en heeft de update mijn wensen vwb Quick Record en Style creator Bot opgelost. De Korg PA5X is toch een geweldige machine.
RobertMzB |
 |
|
dacca
New Member

24 berichten |
Geplaatst - 31/07/2025 : 21:17:40
|
Bug geconstateerd in OS-versie 1.4: automatische herstart bij het laden van een MIDI-bestand in de Style Creator Bot
Bij het laden van een MIDI-bestand in de Style Creator Bot schakelde het keyboard onverwachts uit en voerde het een automatische herstart uit.
Deze storing deed zich herhaaldelijk voor bij meerdere pogingen.
Hebben jullie dit ook al opgemerkt
|
 |
|
bensel
Average Member

310 berichten |
Geplaatst - 31/07/2025 : 21:35:33
|
Hoi Marc,
Ik heb het even getest, maar hier geen probleem geconstateerd. Er werd zoals het zou moeten een style van het MIDI-bestand gemaakt. Ook de gemaakte style werkte naar behoren. Misschien had je een corrupte MIDI-file. Probeer eens een andere MIDI-file. Succes ermee.
Groeten Ben
Bezoek ook eens mijn YT-kanaal.
bensel46
Korg Pa5X - 76, Roland Fantom 07, Tascam DP32SD, Behringer FCB 1010. |
 |
|
muzikant
Average Member

236 berichten |
Geplaatst - 11/08/2025 : 17:34:48
|
Wellicht zijn Korg bezitters, anders dan bijv. Yamaha eigenaren meer zelfredzaam zijn en/of minder bezig zijn met alle mogelijkheden en onmogelijkheden van hun keyboard.
Natura Artis Magistra... |
 |
|
Soneg
Advanced Member

1657 berichten |
Geplaatst - 11/08/2025 : 22:34:14
|
Er zijn meerdere Korg forums die meerdere fanatieke gebruikers heeft , hier maar een heel klein aantal . Met de 1.4 update al meerdere vastlopers gehad met gebruik van de midi tot style bot . Zijn wel erg goede resultaten mee te bereiken als je de gegenereerde stijl aanpast met nieuwe sounds en effecten. [:) Wat wel erg leuk is om de Yamaha styles om te zetten naar MId n dan met de Korg er een style van maken , werkt alleen niet met Genos stylen wel met alle Tyros stylen zonder mega gitaren.
Genos2/MFC10/YC61/Korg PA5X |
Bewerkt door Soneg op 11/08/2025 22:37:02 |
 |
|
sampleman
Junior Member

71 berichten |
Geplaatst - 01/09/2025 : 18:27:25
|
Hallo, Na de eerste zeer slechte ervaring met de Pa5x76 met vooral de ledknoppen die vlekken vertoonden heb ik uit grote frustratie de pa5x in het voorjaar (April) 2024 verkocht. Ik ken de vertegenwoordiger van Korg BNL zeer goed sinds tientallen jaren, ik had al een groot aantal punten die mis waren met het nieuwe besturingsyteem aan hem gemeldt en besproken. Na vele gesprekken met hem heb ik een aantal dingen weerlegd en duidelijk gemaakt, omdat ik veel ervaring heb met vooral het Wersi & wersi OAS systeem en heb samengewerkt met het vroegere wersi Interlight in Lommel met service/ herstellingen enz... en om rechtstreeks met wersi DE de fouten en bugs te kunnen melden en op te lossen. Begin dit jaar heb ik na lang nadenken besloten om de Pa5x terug aan te kopen toen v1.30 al gelanceerd was en heb al direct v1.31 geinstalleerd, nog steeds waren de problemen met vooral de Midi niet opgelost wat al reeds dateerde sinds de voorganger Pa4x!! Ik heb samen met hem hemel en aarde verzet om deze befaamde bug op te lossen meer bepaald zie "Pa5X New Features v1.4.0 (English).pdf" blz 117 "Wrong transposition on the MIDI IN Notes arriving on the MIDI IN to the Chord track were not transposed correctly." Nu is het mogelijk om 2 keyboards via midi te koppelen en wederzijds de begeleiding te sturen(spelen)en de transpose te gebruiken op beide keyboards weliswaar individueel, in mijn geval met Genos2 zonder dat de Pa5x vals klinkt door telkens een halve toon extra te verhogen. V1.40 werkt zeer goed zonder zeer grote problemen al zijn er nog wel wat. Ik had ook het "Syncro start" probleem aangekaart (Automatisch uitschakelen na de start van een style) zoals bij Yamaha en bijna alle merken, maar dat is totaal verkeerd geimplementeerd. Ik heb ondertussen al video's gemaakt om duidelijk te maken hoe het wel moet! Hopen dus!!! Wat de ledknoppen betreft, Fingers crossed!!!! Korg is op de goede weg als men wil luisteren naar input van hun klanten, de kloof tussen Genos2 is verkleind maar toch nog aanzienlijk! PS:Yamaha had beter een degelijk drawbarsysteem zoals de YC (reface) geimplemeteerd in plaats van het FM-DX7 gebeuren, iets wat zij gewoon in huis hebben!!! Iets wat de Pa5x dus wel heeft. |
Bewerkt door sampleman op 01/09/2025 18:55:14 |
 |
|
Soneg
Advanced Member

1657 berichten |
Geplaatst - 01/09/2025 : 23:39:32
|
Het Drawbar geluid is in de Pa5 dik voor mekaar , het is wel jammer dat het maar op 1 klavier live ( met bedienbare drawbars) is te gebruiken. ,op de Genos (2) zijn er wel 4 drawbar sets tegelijk te gebruiken ( met extra Ventilator effect) bijna perfect. Voor live gebruik. De Style “bot” op de Pa5X maakt van Midi files stylen die in veel gevallen na enig editen prima zijn te gebruiken, hele leuke functie . Naast mijn Genos 2 is de Pa5 een hele leuke toevoeging en een enorm lekkere combinatie om mee te spelen (thuis) .
Genos2/MFC10/YC61/Korg PA5X |
 |
|
|
Onderwerp  |
|