Auteur |
Onderwerp  |
|
Paullie
Starting Member
4 berichten |
Geplaatst - 01/10/2025 : 17:30:51
|
Jaaaaaaa, ook ik ben sinds april eigenaar van een Genos2 keyboard geworden. Puur voor ontspanning speel ik op zolder de liedjes die ik leuk vind. Na 10 jaar Tyros 4 bij Oostendorp ingeruild voor een Genos2. Ben nu nog bezig om alles registraties van de Tyros naar de Genos2 om te zetten en de geluiden e.d. aan te passen. Een hele maar leuke klus en tegelijk leren we dan ook de keyboard.
Ik heb een vraag die ik volgens mij nog niet in het Forum ben tegengekomen en die gaat over de Multi Pad Control.
Ik maak een registratie aan en maak een liedje. Bijvoorbeeld Het dorp van Wim Sonneveld.
De 1e vier maten (zeg maar het intro) zit op de nummer 1 van de registratie. Ik speel het intro nogmaals op nummer 2, maar nu heb ik bij de Multi Pad Controle de SHAKER & TAMBOURINE nummer 1 en 2 geactiveerd. Main variation gaat nu naar C. Het klinkt lekker.
Vervolgens druk ik op nummer 3 voor het 1e couplet (thuis heb ik nog een aanzichtkaart). Main variation gaat weer naar B. Bij het maken van het liedje heb ik nummer 1 en nummer 2 van de Multi Pad Controle op nummer 3 uitgezet. Bij het couplet wil ik dus geen SHAKER & TAMBOURINE horen. Maar als ik het liedje speel en ik druk op 3 (coupletje dus) dan blijft de nummer 1 en 2 van de Multi Pad Control doorspelen. Ook al heb ik bij het opslaan van nummer 3 aangegeven dat ik geen SHAKER & TAMBOURINE wil horen.
Vraag is dus: is het mogelijk (en zo ja hoe) om de Multi Pad geluiden aan te passen als je van registratienummer 2 naar 3 gaat? (of later van 7 naar 8??) Bij 2 hoor ik dus wel shakers maar die wil ik niet bij 3 horen want dat is mijn coupletje. Bij het refrein op nummertje 5 wil ik het weer wel horen maar bij 6 is weer een coupletje en dan moet de shakers weer uit.
Hoop dat mijn vraag duidelijk is. Ik zie een reactie graag tegemoet. Wellicht is de oplossing eenvoudig maar ik ben hem op internet nog niet tegengekomen. Ik wens iedereen heel veel speelplezier.
Groet,
Paul
Paul |
|
tyros2
Senior Member

809 berichten |
Geplaatst - 02/10/2025 : 07:22:55
|
Hallo Paul.
Wat ik doe wanneer ik in een bepaalde registratie geen multi pad wil horen is het volume van de multi pad op 0 zetten, de multi pad loopt dan wel door maar je hoort deze niet. Wanneer deze weer hoorbaar moet zijn in een andere registratie dan het volume weer op de gewenste stand te zetten. Wel opslaan in de registratie. Wellicht is er misschien een andere oplossing maar dat horen wij dan graag. Veel plezier met de Genos 2
Muzikale Groet Henk  |
 |
|
stijn
Average Member

290 berichten |
Geplaatst - 03/10/2025 : 16:41:05
|
Hallo Paul,
Je kan het volume van de MultiPad aanpassen, zoals Henk al aanhaalde.
Soms kan een MultiPad-Stop een oplossing zijn. Dit is geen commando of instelling op Genos, maar een speciaal voor dat doel gemaakte MultiPad. Hier is een download link: https://www.dropbox.com/scl/fi/26owr50b8ur8kfuu7w51z/MultiPad-Stop.S694.zip?rlkey=a9yu0wk0yxyx4m7mz664mfv6b&st=8v1bjb5t&dl=0
Ik veronderstel dat uw registratie nr 3 geen MultiPad speelt. Moest dat wel zo zijn dan kan je ook overwegen om een SyncStart MultiPad te gebruiken. Zo'n MP start dan bij het eerstvolgend gespeelde akkoord.
Groet, Stijn |
Bewerkt door stijn op 04/10/2025 20:00:45 |
 |
|
Paullie
Starting Member
4 berichten |
Geplaatst - 04/10/2025 : 15:46:15
|
Beste Henk,
Dit trucje had ik inderdaad ook al een keer toegepast. Het werkt wel. Dank voor het meedenken.
De link van Stijn kan ik helaas niet openen (geen bestandstype). Ga wel ff kijken of ik iets met die MP start kan. Ook bedankt voor je reactie.
Mooi weekend allemaal en veel speelplezier.
Paul |
 |
|
stijn
Average Member

290 berichten |
Geplaatst - 04/10/2025 : 20:11:44
|
Hallo Paul,
Ik heb de download aangepast, hier is de link: https://www.dropbox.com/scl/fi/26owr50b8ur8kfuu7w51z/MultiPad-Stop.S694.zip?rlkey=a9yu0wk0yxyx4m7mz664mfv6b&st=8v1bjb5t&dl=0
Je kan de "MultiPad Stop" bvb in registratie nr 3 zetten. De MultiPads van registratie 2 blijven lopen als je Reg3 selecteert; als je dan op MP1 drukt dan stopt die MP, druk je op MP2 dan stopt nr 2. Een andere mogelijkheid is MP 1 & 2 als SyncStart selecteren en opslaan in Reg3. Wanneer je dan Reg 3 kiest, dan zullen beide MP's stoppen wanneer je het eerstvolgende akkoord speelt.
Groeten, Stijn |
Bewerkt door stijn op 05/10/2025 11:02:36 |
 |
|
Paullie
Starting Member
4 berichten |
Geplaatst - 12/10/2025 : 14:33:53
|
Hoi Stijn,
Ik was een weekje naar de zon en gisterenavond weer thuisgekomen.
Ik heb weer op de link geklikt. Ik kom iets verder dan de vorige keer maar uiteindelijk krijg ik weer dat ik .PAD niet kan openen omdat de bestandstype niet geladen kan worden.
Uit je tekst lees ik wel dat het mogelijk moet zijn. Ik ga nog wel even kijken of ik eruit kom. In ieder geval bedankt voor je reactie.
Groet, Paul |
 |
|
stijn
Average Member

290 berichten |
|
Paullie
Starting Member
4 berichten |
Geplaatst - 12/10/2025 : 16:25:15
|
Hoi Stijn,
Het is gelukt. Helaas niet met de Dropbox maar wel met je tekst die je geschreven had.
Het werkt inderdaad handig met die Select knop. Op registratieknop 2 heb ik bijvoorbeeld de tamboerijn in de multi-pad op 1, en als ik op registratie 3 nu een gitaar wil op 1 in de multi-pad dan ga ik naar registratie 3. Ik selecteer de gitaar maar dan met de select knop. Lampje 1 gaat dus knipperen. Gegevens Opslaan. En als je nu het liedje afspeel dan zal bij registratie 3 bij het eerste akkoord nu de gitaar klinken in de multipad.
Bedankt Henk en Stijn voor jullie hulp.
Paul |
 |
|
|
Onderwerp  |
|