Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Style vorige reg blijft hangen, voices ok
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur  Onderwerp Volgend onderwerp  

Hanskoolhof
Starting Member

4 berichten

Geplaatst - 05/01/2026 :  19:33:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Probleem met mijn sx700 het komt vaker voor dat de style van een gekozen reg blijft doorgaan wanneer ik een andere reg van dezelfde stick kies, terwijl de voices van die nieuwe reg Wel veranderen bij 1 t/m 8.
Van alles geprobeerd gereset, op andere stick gezet, van intern naar regs gegaan.Het gekke is dat bij keuze van een van de 150 regs van de stick het soms goed gaat, maar direct hierna bij kiezen van weer een ander het zelfde probleem opduikt.
De regs zijn gemaakt met int styles en gekochte styles van andere merken die ik dan weer naar smaak aanpas.Het gekke is dat het een hele tijd goed kan gaan met spelen en evt maken van nieuwe regs en dan ineens panne!
Wie weet iets ,
Voorbaat dank.
Hans

T-Rossie
Moderator

3305 berichten

Geplaatst - 05/01/2026 :  22:59:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Hans,
Als een style niet verandert en blijft hangen betekent dit dat de bewuste style niet gevonden kan worden. Het niet kunnen vinden wordt meestal veroorzaakt als de style is verplaatst (directory/mappen veranderd) of omdat de oorspronkelijk gekozen style op een USB stick stond en dat nu bewuste stick niet gestoken is in het instrument.
Ga naar bovenaan de pagina

Hanskoolhof
Starting Member

4 berichten

Geplaatst - 06/01/2026 :  19:11:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor het meedenken, ik gebruik een aantal sticks met gekochte styles, daarin zoek ik een passende style voor een bepaalde song ik pas die style aan en maak regs die ik dan op een stick save .Die stick gebruik ik dan wanneer ik een bepaald nummer speel.
Van de 175 songstyles die op die stick staan doet ca. 70 % het niet meer, begrijp ik dat de stick waar de style vanaf is gehaald in het kb moet zitten( ik kan 4 sticks tegelijk plaatsen) om die veranderde style/ regs van die“hoofdstick” te gebruiken, daar lijkt het wel op.
Ik bedoel van stick A heb ik van een style bv. 4 regs gemaakt en die op de “ hoofdstick” B
gesafed wil ik die aangepaste style gebruiken moeten beide sticks A en B geplaatst zijn.?
Ik geloof dat ik teveel sticks met styles door elkaar gebruik, hoewel het vreemd lijkt dat eea verkeerd gaat wanneer er gesafed is op die hoofdstick.

T-Rossie
Moderator

3305 berichten

Geplaatst - 06/01/2026 :  20:12:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ben niet heel erg goed bekend met de SX700, maar er is altijd nog 1GB User geheugen die je het best kunt benutten als 'harddisk' en al jouw gebruikte styles en voices daar opslaan. Werken met alleen/meerdere USB sticks is eigenlijk vragen om 'problemen' want ook de plaats/input waarin je sticks doet wordt dan kritisch omdat de drive letter niet vast is.

Hanskoolhof
Starting Member

4 berichten

Geplaatst - 06/01/2026 :  23:13:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ga de User eens proberen, zet er soms wel incidenteel tijdelijk een style op.
Het lijkt of de SX in de war raakt bij gebruik van sticks met styles die afkomstig zijn van ander merken, als Technics,Roland,Gem, Solton,Korg.
Niet voor niets dat ik bij een Duitse site waar ik ca 50 specefieke bij een song horende styles kocht moet aangeven welk keyboard je gebruikt, bij die styles geen probleem.
Bedankt voor de tips
Grt Hans
   Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000