Auteur |
Onderwerp |
Jan-yammie
Average Member
138 berichten |
Geplaatst - 12/09/2020 : 15:57:34
|
Soneg, hartelijk dank voor de bijstand. Het is gelukt. Waar het nu precies aan heeft gelegen is mij nog niet duidelijk. Heb je nog YEM 2.6.0 gebruikt?
|
Bewerkt door Jan-yammie op 12/09/2020 19:38:02 |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 12/09/2020 : 18:31:28
|
Nee hoor , met 2.7,0 . de werkende classic gekopieerd en een nieuwe pack gemaakt . Veel plezier er mee.
Soneg-Arno
Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors |
|
|
Anton53
Starting Member
15 berichten |
Geplaatst - 22/09/2020 : 15:56:27
|
Mijn vraag is de site van yamaha europa nog steeds niet te bereiken ? Als ik inlog moet dat dan met mn yamaha Account ? Anton
AH Boots |
|
|
T-Rossie
Moderator
3237 berichten |
Geplaatst - 22/09/2020 : 17:34:29
|
@Anton: Ik betwijfel of er nog weer een Europese website in de lucht komt. De 'winkel' zit nu in de VS.
Was je al klant van Musicsoft? Indien ja, dan inloggen met dát account wat je reeds hebt. Je kunt ook een nieuw account aanmaken.
De website vordert, maar langzaam. Zo zijn nog steeds niet de eerdere aankopen niet zichtbaar. (zou eind september gereed moeten zijn) Hij is goed bereikbaar en downloaden gaat ook redelijk goed. |
Bewerkt door T-Rossie op 22/09/2020 17:35:26 |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 22/09/2020 : 21:12:35
|
Ook reageren ze ook niet meer op mails die gestuurd worden , 1 maand geleden kreeg je nog netjes antwoord als je vragen had .
S
Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors |
|
|
micdo
Senior Member
527 berichten |
Geplaatst - 02/10/2020 : 19:10:59
|
Genos vrienden,
deze week probeerde ik via yem mijn oude gekochte pakketten te installeren. Ik sla de bestanden altijd op in een aparte map. Tijdens de installatie vraagt hij om de gebruikersnaam en wachtwoord. Sinds de nwe site worden mijn oude wachtwoord geweigerd en ook het huidige werkt niet.
De oplossing is eenvoudig: je kan je aangekochte pakketten mits overgezet binnen de nieuwe site gewoon opnieuw downloaden en vervolgens installeren.
Met een vrolijke noot wordt alles mooier.
Gr. Michel |
|
|
Toetie
Average Member
221 berichten |
Geplaatst - 03/10/2020 : 12:29:17
|
Hoi ik heb ze ook gedownload, via WiFi ideaal alles bij elkaar duurde ongeveer 30 min.
TG Just 4 Him. |
Bewerkt door Toetie op 12/10/2020 20:20:40 |
|
|
Ronny
Average Member
375 berichten |
Geplaatst - 13/10/2020 : 20:27:48
|
Gewoon ter controle eens de yem 2.7 op een oude laptop gezet en proberen al mijn gekopieerde cpf files er in te laden . Instrument info is ingeladen, maar yem vraagt telkens naar user ID en paswoord.
Kan iemand mij zeggen waar ik deze info terug kan vinden ? Bij shop.USA.Yamaha ( vroeger musicsoft) of bij Yamaha music Members ?
Alvast bedankt. Muzikale groeten Ronny |
Bewerkt door Ronny op 13/10/2020 20:29:30 |
|
|
micdo
Senior Member
527 berichten |
Geplaatst - 16/10/2020 : 20:42:27
|
Dag Ronny,
Als je mijn berichtje leest van 2/10/2020 zie je dat ik het al gemelde heb hier te samen met de oplossing. Ik leg altijd mijn oude wachtwoord / gebruikersnaam vast. Sinds de nwe shop werkt dit niet meer. Maar niet getreurd. Alles gekocht via de Yamaha shop word ter zijner tijd weer beschikbaar. Tip. Bewaar altijd je aankoop bewijs en order nummer. Daar wordt om gevraagd door Yamaha is mijn ervaring
Met een vrolijke noot wordt alles mooier.
Gr. Michel |
|
|
Ronny
Average Member
375 berichten |
Geplaatst - 16/10/2020 : 22:42:05
|
Michel, Bedankt voor je antwoord.
Enige probleem is dat momenteel nog niet alles terug te vinden is op de site van usa. Ik mis easy listening en SA2 tenor saxophones. De rest heb ik allemaal terug kunnen downloaden. Zal nog wat geduld moeten hebben. Een mens denkt dan " ik neem van alles in de yem een back up (zelfs 2), maar eigenlijk ben je er niets mee als die user id niet meer werkt
Muzikale groeten, Ronny |
Bewerkt door Ronny op 16/10/2020 22:53:45 |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 17/10/2020 : 10:32:05
|
Ronny, hoe maak je de backup? Ik maak na wijzigingen altijd een kopie (backup) van de map "Expansion Manager" in de partitie "C" van Windows.
Te vinden op dit adres : partitie[C]>Gebruikers>naam v gebruiker>AppData>Local>Yamaha>Expansion Manager
Kan gebruikt worden bij herinstallatie op bvb. een andere PC.
Ik heb al dikwijls nieuwe of gewijzigde expansion-install-packs gemaakt op mijn PC voor enkele vrienden, heb enkel de eerste keer de ID van de Genos en packs van deze mensen nodig gehad. Wanneer nodig verwijder ik "Genos" uit YEM, sluit YEM, vervang de map "Expansion Manager" in "C" door deze van de betreffende persoon en laad opnieuw Genos in YEM. Heeft altijd feilloos gewerkt, tot nu toe nog geen "ID"-problemen gehad.
VrGr eddy vanzee |
|
|
Ronny
Average Member
375 berichten |
Geplaatst - 17/10/2020 : 15:55:39
|
Eddy, Bedankt voor de reactie.
Ik heb al mijn cpi files op een usb stick gezet en zo terug proberen in te laden in een oude laptop waar ik eerst de nieuwe yem had opgezet. Bij het inladen van die cpi's vraagt hij naar user id.
Ik heb ook wel een kopie van wat jij zegt: Gebruikers>naam gebruiker>AppData>Local>Yamaha>Expansion Manager van de goed werkende yem op een andere laptop maar heb deze methode nog niet geprobeerd .
Moet ik dan niet eerst die yem helemaal verwijderen of enkel die bestaande map expension manager vervangen door de goed werkende ?
Mvg, Ronny
|
Bewerkt door Ronny op 17/10/2020 15:57:09 |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 17/10/2020 : 16:34:38
|
Ronny, je hoeft YEM niet te verwijderen, enkel bestaande map vervangen door de goed werkende.
VrGr eddy vanzee |
|
|
Diana Meulenberg
Starting Member
4 berichten |
Geplaatst - 17/10/2020 : 16:58:44
|
Beste meneer Stijn. ik heb geprobeerd u een email te sturen via dit systeem helaas krijg ik een foutmelding terug met dat de email niet bezorgd kan worden. |
|
|
stijn
Average Member
251 berichten |
Geplaatst - 17/10/2020 : 18:59:00
|
@ Diana,
Ik heb een emailtje gestuurd.
Groetjes, Stijn |
|
|
Onderwerp |
|