Auteur |
Onderwerp |
|
Jack kop
Starting Member
2 berichten |
Geplaatst - 22/11/2011 : 14:53:34
|
HELP!!!!! WIE KAN MIJ OP WEG HELPEN OM DE MFC10 TE INSTALLEREN IK DOE WAARSCHIJNLIJK IETS VERKEERD WANT IK KRIJG HET NIET VOOR ELKAAR, DE HELE HANDLEIDING IS IN HET ENGELS EN DAT BEHEERS IK NIET, IK BEN 81 JAAR EN HEB NOOIT ENGELS GELEERD. IK HEB DE EERSTE HANDELINGEN UITGEVOERD ZOALS BESCHREVEN MET MIDI IN EN OUT OMGEKEERD EN TERUG GETRANSPORTEERD MAAR GEEN ENKELE KNOP REAGEERT.
IK KOM MAAR NIET VERDER, WIE GEEF ME DE EERSTE AANZET S.V.P.
HET LIEFST VIA Email "jack.kop80@upcmail.nl"
JACK KOP |
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 22/11/2011 : 16:50:28
|
Beste Jack,
Welkom op het forum! Misschien kun je eerst nog iets meer over jezelf schrijven als introductie op dit forum.
Jouw bericht is volledig in HOOFDLETTERS geschreven. Op een forum wordt dit ervaren als schreeuwen en wordt niet op prijs gesteld, zelfs niet als je 81 bent.
Verder: hoe kom je aan de MCF10? Via een dealer kun je support vragen om deze controller werkend te krijgen. Je kunt ook de Zoek functie van dit forum gebruiken om te kijken of dit onderwerp vaker aan bod is geweest. En... dat is het!
Ook een antwoord via een forum terug op jouw eigen e-mail is niet handig: 1. op deze manier zul je ongetwijfeld onbedoelde spam ontvangen en 2. mogelijke antwoorden op jouw vraag gaan hiermee buiten het forum om.
Ik geef onmiddellijk toe dat de handleiding, ook al is deze in het Engels, slecht is. Maar het is allemaal niet zo ingewikkeld, mits je je er wat meer in verdiept.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
|
|
guyske
Average Member
295 berichten |
Geplaatst - 22/11/2011 : 17:43:58
|
Om te starten gebruik je de twee midi kabels IN op je instrument in TYROS naar OUT op je pedaal en omgekeerd.
Na installatie moet je de kabel OUT Tyros naar IN pedaal zeker weg halen of anders flipt het hele verhaal.
http://www.psrtutorial.com/L/3K/mfc10.html
Hier vind je een soort standaard instelling voor de TYROS X
Verschillende functies kunnen worden toegewezen aan elk van de voetschakelaars en tot vijf voetregelaars(optioneel) kunnen worden aangesloten op de MFC10, voor extra klankbewerkende mogelijkheden.
Om de gewenste functies aan de juiste voetschakelaars/voetregelaars toe te wijzen op de Tyros4, selecteert u dan
[FUNCTION] -- MIDI (H) -- EDIT (onderste 8 ) -- MFC10 (met "tab"knop naar rechts).
• Elke voetSCHAKELAAR (F00 - F29) op de MFC10 stuurt een nootnummer naar de Tyros4 en de Tyros4 bepaalt hoe er gereageerd moet worden op (welke functie wordt uitgevoerd door) dat nootnummer. (b.v. Sustain, Sostenuto, Harmony, Vocal Harmony maar ook Start, Stop, Fill Inn, of Main en Ending)
• Elke voetREGELAAR op de MFC10 stuurt besturingswijzigingsboodschappen met een bepaald besturingswijzigingsnummer naar de Tyros. (b.v. Volume, expression of breath)
Dus aan de MFC10 kunnen ook nog andere voetpedalen worden gehangen, zoals b.v. de Sustain-pedaal.
1 Sluit de MIDI IN-aansluiting van de MFC10 aan op één van de MIDI OUT-aansluitingen van de Tyros met een MIDI-kabel.
Hier nog NIET de Midi out van de MFC10 aan de MIdi in van de Tyros aansluiten.!!!!
2 Stel in de MFC10 in op de normale modus en zet het lampje [FUNCTION] van de MFC10 aan.
3 Roep het display van de MFC10 op door; [FUNCTION] -- MIDI (H) -- EDIT (onderste 8 ) -- MFC10 (met de "tab"knop naar rechts).
4 Stel de parameters naar wens in via deze display en druk op de LCD-knop [SEND MFC10 SETUP] om de instellingen hier naar de MFC10 te verzenden. Vergeet hierbij ook niet om hier (rechtsboven) de juiste Midi A, of Midi B verbinding aan te geven.
5 Koppel de MIDI-kabel los van de Tyros en de MFC10 en sluit de MIDI OUT-aansluiting van de MFC10 nu aan op de MIDI IN-aansluiting van de Tyros.
6 Bedien de MFC10 om te controleren of u de Tyros kunt besturen vanaf de MFC10 zoals u heeft ingesteld in stap 4.
7 Ga terug naar de MIDI-sjabloon selectiedisplay en schrijf, indien nodig, de bovenstaande instellingen naar de Userdrive. Om de MFC10 instellingen te bewaren. Dit ook weer door (rechtsboven) USB1 in te stellen en wegschrijven met "send MFC10 setup"
De setup moet dus EERST van de Tyros naar de MFC10. Als dit gedaan is dan komen voortaan de gegevens van de MFC10- naar de Tyros4.
Als je daarna de Tyros midi-out weer verbind met de MFC10 Midi-In, kun je altijd de instellingen wijzigen van je MFC10, door veranderingen met "Send MFC10 Setup" weer opnieuw weg te schrijven.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Yep hij is er, de ontdekkingstocht is begonnen ...... |
Bewerkt door guyske op 22/11/2011 17:46:57 |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 22/11/2011 : 19:01:05
|
Hallo Jack,
Ondanks dat ik je niet kan helpen met de mfc10 voetcontroller, vind het toch toppie dat je op deze leeftijd met de moderne keyboards bezig bent.
Ik snap dat de Engelse taal voor je moeilijk is, maar gelukkig hebben we goede mede forum leden die je goed op weg kunnen helpen.
Succes met het aansluiten, en ik weet zeker dat dit goed gaat komen.
Frans: het is toch een hele prestatie dat een ouder iemand toch gebruik weet te maken van de moderne technologie, en die hoofdletters neem ik dan voor lief
Gr Toine
Tyros 4 xxl en Stagepass 300 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
maestro
Junior Member
71 berichten |
Geplaatst - 22/11/2011 : 21:25:56
|
hoi jakop ik heb de voledige nederlandstaligge handleiding van de mfc10 het is supermakkelijk te instaleren hoor als je er niet uit geraakt geef je maar een seintje groetjes luc
hr |
|
|
Jack kop
Starting Member
2 berichten |
Geplaatst - 23/11/2011 : 16:21:37
|
Sorry voor dat ik mijn help geroep in hoofdletters heb geschreven dat was niet de bedoeling, maar ik had al een heel eind getypt toen zag ik pas dat het in hoofdletters stond, ik ben van mijzelf absoluut geen drukte maker.
iets van mijzelf: ik ben laat met muziek begonnen, omdat ik altijd in de sport heb gezeten, veel van huis en voor mijn vrouw een orgel gekocht, ( zij is inmiddels overleden al 6 jaar) later ben ik er toen zelf achter gekropen en ben dus ook maar een slechte muziekant, maar ik kan me er best mee vermaken en dat is mijn bedoeling, ben nog steeds berijd van anderen re leren. Zing in een Zangkoor Het Randstedelijkmannenkoor zie internet.
Ik kom graag in bezit van de nederlandsche vertaling van de MFC10
Verder allemaal gegroet en bedankt voor jullie bijdragen.
Jack |
|
|
schilperoort
Starting Member
4 berichten |
Geplaatst - 23/11/2011 : 23:40:30
|
@Guyske bedankt voor de duidelijk uitleg om de setting van de T4 in de MFC 10 te downloaden. Kreeg vandaag de MFC 10 binnen (Henk Oostendorp, bedankt voor de snelle levering en met de uitleg was het werkend aansluiten binnen 5 minuten gedaan.
Heb alleen het voetpedaal geconfigureerd als sustain pedaal, maar dat is natuurlijk een persoonlijk wens. Wel merkte ik dat de sustain verkeerd om werkt. Als je het pedaal naar beneden in drukt dan stopt de sustain, terwijl bij piano het geluid door galmt als je het pedaal indrukt. Is het mogelijk om een soort "reverse" in te stellen?
De komende tijd is kijken om de persoonlijk instelling vast te leggen in de T4 en de MFC 10. Tot dusver erg tevreden over dit degelijk product.
Gr. Ronald |
|
|
guyske
Average Member
295 berichten |
Geplaatst - 24/11/2011 : 14:23:39
|
Ja je kan alles omdraaien, de MFC 10 kan je helemaal instellen naar eigen gebruik. Ik beperk me tot een 30 tal instellingen maar zoals gezegd dat is naar eigen keuze en wat het belangrijkste is voor de betrokken muzikant. Ik heb al een hoop mensen kunnen helpen met dit ding, is met heel veel plezier gedaan.
Groetjes Guy,
Yep hij is er, de ontdekkingstocht is begonnen ...... |
|
|
|
Onderwerp |
|