Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Tyros 2 "dimm "geheugen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

soundman40
New Member

41 berichten

Geplaatst - 09/12/2005 :  16:14:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van soundman40  Reageer met citaat
Ik heb in de T2 een harde schijf van 60 gig met 5400 toeren. Wat is de toegevoegde waarde van het "dimm" geheugen? Ik werk veel met midi files, of heeft het hiermee niets te maken.?? Wie kan mij een zinvol antwoord hierop geven ?

groeten joop

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 09/12/2005 :  16:40:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Joop,

Voor midi-files heeft het geen toegevoegde waarde, die kun je gewoon op je HD of usb-stick zetten.
Het extra dimm-geheugen heeft wel zin als je geluidsbestanden (Wav-files) in de T2 wilt laden om ze toe te kennen aan bv de toetsen of multi pads. Dit kunnen ook in de T2 zelf opgenomen geluidsfragmenten zijn.
2x 256 Mb Dimm is voor huis- tuin- en keukengebruik meer dan voldoende.

Groet, Ruud
Ga naar bovenaan de pagina

soundman40
New Member

41 berichten

Geplaatst - 09/12/2005 :  17:02:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van soundman40  Reageer met citaat
Hallo Ruud,

Bedankt voor je reactie m.b.t. dat "dimm" geheugen. Ik heb weinig pc kennis, maar je hebt het over wave files, die je evt. kunt toevoegen.Kun je een voorbeeld geven, wat wave files zijn?
Ik heb nog een andere vraag. Ik heb heel veel muziek o.a. midifiles (songs) en stylen op de pc staan, die ik van een cd heb afgehaald. Mijn vraag is de volgende.Ik speel alles af in media player. Hoe kun je een bestand overzetten naar media player. Er staat een hoop materiaal in een ander bestand, zodat ze niet afspeelbaar zijn mommenteel.Weet jij de oplossing?

groeten joop

n/a
deleted

100 berichten

Geplaatst - 12/12/2005 :  10:32:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Joop,

Wave bestanden zijn 'echte' geluiden. Als je met een microfoon wat opneemt wordt het opgeslagen als wave bestand. Omdat al het geluid wordt opgeslagen is een wave bestand relatief groot. Zeker als je het vergelijkt met een midi bestand. In een midi bestand staan instructies voor het instrument om te weten wat ie moet spelen. Je kunt een midi bestand vergelijken met van die kaarten die door een draaiorgel heenlopen. Op die kaarten staat geen muziek met de gaatjes zorgen ervoor dat het draaiorgel er muziek mee maakt. En als je dan het geluid van het draaiorgel opneemt met een microfoon heb je wave bestanden. Hieruit kun je ook concluderen dat een midi file niet voor de klank zorgt. Als je namelijk een midi file in een oud keyboard laat afspelen (de kaart in een ander draaiorgel stopt) dan klinkt het ook heel anders. Maar het opgenomen wave bestand kan alleen maar klinken zoals het in het echt geklonken heeft.

En over die bestanden die je op je pc hebt staan: Dit kan vanalles zijn, maar ik denk dat je de bestanden "ingepakt" hebt staan op je pc. Het is bij een pc mogelijk om een heleboel bestanden bij elkaar te stoppen en deze kleiner te maken. Die bestanden komen samen dan in een .zip bestand of een .rar bestand. Deze moet je weer uitpakken zodat je bij de liedjes kunt komen. Dit doe je met bijvoorbeeld het programma winrar (www.rarlabs.com).
Maar het kan ook iets heel anders zijn, maar dan moet je eventjes met wat meer detail beschrijven wat je bedoelt.
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000