Auteur |
Onderwerp  |
|
hgdyhet
Starting Member
16 berichten |
Geplaatst - 06/08/2007 : 13:38:53
|
Hallo, nog niet veel ervaring met Cubase Sx3.0 maar hoe werkt dat nu met midi? Tyros heb ik goed ingesteld, patch geladen, kortom Cubase 'kent' de Tyros helemaal. Maar hoe nu verder? Je kunt wel inspelen met mijn Tyros 2, dan krijg je midimessages etcetc. Maar het afspelen? Dat doet ie tot nu toe alleen via mij Tyros. En niet via de normale weg (speakers aan mijn pc) zoals de andere normale audiosporen, waar ik bijv. een stukje gitaar in heb opgenomen. Of zie ik het verkeerd? Moet ik gewoon een extra lus maken van de uitgang van mijn Tyros naar de audio-line-in ingang en midi gewoon als een audiotrack opnemen? Wat ik wil is gewoon een combinatie van audiotracks en miditracks maar natuurlijk niet afgespeeld op een apart apparaat, te weten speakers en mijn Tyros. Ik kan me niet voorstellen dat het moet zoals ik nu doe, maar ik zie de oplossing niet. Hopelijk kan iemand me helpen of vertellen waar ik op internet wellicht goede hulp kan vinden.
Bedankt alvast.
|
|
hgdyhet
Starting Member
16 berichten |
Geplaatst - 06/08/2007 : 13:43:29
|
Voor de duidelijkheid: Nu speel ik in met de Tyros, Cubase neemt dan midigegevens op. Als ik die dan afspeel stuurt hij ze weer naar de Tyros en hoor je de muziek daar uit komen. Dan sluit ik op de out-ingang van de Tyros een kabel en die stuur ik weer naar de line-in poort zodat het in Cubase als audio-track opgenomen kan worden. Ik wil kortom gewoon alles in 1 keer op kunnen nemen als wav-file nadat midi en audio is ingespeeld.
Erg gecompliceerd allemaal. En zo ben ik trouwens ook snel door mijn beschikbare line-in poorten heen ;.)
|
 |
|
toetsie
Average Member

155 berichten |
Geplaatst - 06/08/2007 : 17:47:11
|
hai
wat moeilijk allemaal als je een hardeschijf hebt, neem hem daar op [ rechts onder song rec play enz ] dan heb je gelijk een wav file, deze kan je inladen op stick en dan in pc stoppen open m,et een proggie, b.v adobe audition, en save hem zonder of met te luisteren naar een mp3, klaar. alles wat je links opneemt is een mid file deze kan je ook afspelen en tegelijkertijd opnemen al;s wav file, je han dan over het zelfde nummer heen opnemen zovaak als je wilt, dan saven en je hebt je eigen wav, mp3
groetjes
 |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3270 berichten |
Geplaatst - 06/08/2007 : 20:59:32
|
Het werken met MIDI is soms een crime (lees 'drama') als het op de program-changes en effect settings aankomt.
Als je toch al CubaseSX3 hebt kun je het best de stappen (het gedoe) met midi overslaan. SX3 kan vrijwel onbeperkt veel audiotracks opnemen en effecten te over. Hoe ik het doe : De basis begeleiding opnemen op de eerste stereo track. Daarna telkens een nieuw spoor opnemen met het volgende instrument. Zo kom je uiteindelijk op een opname met diverse verschillende audio sporen en het afmixen is een eitje.
Projecten met 10 of 20 tracks is vrij 'normaal'
|
 |
|
|
Onderwerp  |
|