Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 footcontroller
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

toetsie
Average Member

155 berichten

Geplaatst - 06/08/2007 :  19:04:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van toetsie  Klik om toetsies MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
zo mensen nu heb ik een vraagje.

onlangs heb ik van een collega uit belgie een footcontroller gekregen, de FCB1010 [ tik maar in bij google onder afbeeldingen.]
maar ik heb vrijwel alles geprobeerd om dit aan het lopen te krijgen, met iets wat result. d.w.z ik kan verschillende bassen aangeven, door middel van de knopfunctie 1t/m 9 ook kan ik de vol pedaal geheel links van de twee gebruiken om de bassen te verhogen en te verzachten.
druk ik nu b.v op page up [ 2 knoppen tussen 0 en volpedaal ] dan kan ik op mijn knoppen 1 t/m 9 mijn user styles gebruiken, verder kom ik niet.
ik wil graag dat een knop 1 t/m 9 b.v een andere klank krijgt, en op kanaal 2 b.v alleen verschillende trompet's krijg, maar dit schijnd alleen te werken met het orginele pedaal voor de t2, de fcb10, maar deze kost 256,= euro, op dit moment iets te veel. ik had hem ook al eens op marktpl, gezet maar hoger als 50 euro kam ik niet, dus hij staat nog steeds...
als jullie niets weten spaar ik maar even door voor de orginele..
en nu ik jullie toch aan het lezen heb gekregen, ik hoor vaak druk hiervoor de cis-f-gis toets in, welke zijn dat,en waar kan ik die vinden. ik kan geen noot lezen en snap deze "taal "gebruik ook niet

hartelijk dank alvast voor jullie reactie

Groetjes...

Bewerkt door toetsie op 06/08/2007 19:08:35

Heiko
Advanced Member

1636 berichten

Geplaatst - 06/08/2007 :  20:58:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey Toots:
1e en 4e zwarte toets van links en 4e witte toets, ook van links
Succes!
Grtzz Heiko
Ga naar bovenaan de pagina

toetsie
Average Member

155 berichten

Geplaatst - 06/08/2007 :  20:59:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van toetsie  Klik om toetsies MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
dank je ik zal het noteren

Heiko
Advanced Member

1636 berichten

Geplaatst - 06/08/2007 :  21:07:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Oeps, Je bedoelt natuurlijk het testmenu.
Dan moet je een octaaf hoger:
6e en 9e zwarte toets van links + 11e witte toets,
ook van links

toetsie
Average Member

155 berichten

Geplaatst - 06/08/2007 :  21:16:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van toetsie  Klik om toetsies MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
en ik maar toetsen met toets grapjas
dank je voor de corr.

groetjes

theplayer
Moderator

3026 berichten

Geplaatst - 06/08/2007 :  21:52:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Toetsie,

Dat testmenu heeft er helemaal niets mee te maken.
Kijk eens bij Function > Midi > Midipedaal.
Druk dan op edit (knop 8 down)
Helemaal recht zit het tabblad MFC10.
Hier kun je de instellingen maken voor dat pedaal en de functies naar dat pedaal zenden.
Maar ik weet niet of jouw pedaal hetzelfde werkt.
Noteer dus eerst alle veranderingen.
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 07/08/2007 :  21:15:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
2 jaar geleden heb ik ook de (Behringer) FCB1010 aangeschaft en er een paar dagen(!) aan besteedt om 't draaiende te krijgen. Ik ging zelfs zover dat ik een midi monitor gebruikte om te kijken wat mijn (Yamaha) MFC10 voor signalen afgaf. 't Bleek allemaal te ingewikkeld. De MFC10 gaf signalen af die ik onmogelijk uit de FCB1010 kon toveren. 'k Heb 't apparaat teruggebracht naar de winkel en een leuke korting op een 2e MFC10 gekregen. De winkel eigenaar heeft alle FCB1010's teruggestuurd naar Behringer.

Ik heb later een keer gelezen dat iemand 't aan de praat had gekregen, dus 't zou moeten kunnen, maar hoe stond er niet bij. 't Ziet er wel gaaf uit, zo'n FCB1010, dus als 't werkt vormt 't een mooie uitbreiding van de T2.

Bert.

Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000