Auteur |
Onderwerp |
|
Player
Average Member
221 berichten |
Geplaatst - 12/12/2005 : 21:13:36
|
Als ik de T2 aansluit op mijn PC met Windows XP kan ik dan via "my computer" de T2 harddisk zien?,(gebeurt dus niet) of moet ik gebruik maken van het programma (zoals in het handboek is beschreven) File Utility. En als dit zo is waar vindt ik dat programma? (staat niet op bijgeleverde CD-Rom) Wie heeft reeds ervaring... |
|
martijns
Starting Member
13 berichten |
Geplaatst - 12/12/2005 : 21:16:12
|
Beste Frans,
Je doet het volgende: - zet je tyros2 UIT - houd de MUSIC FINDER knop ingedrukt en zet de tyros2 tegelijkertijd AAN
Nu staat hij in USB HDD mode, dit houd in dat je de hdd enkel kan benaderen in deze modus. om hier weer uit te komen druk je simpel op EXIT
groeten
Martijn Snoek |
|
|
Player
Average Member
221 berichten |
Geplaatst - 12/12/2005 : 21:21:55
|
Martijn, Dat heb ik reeds enkele keren uitgeprobeerd, maar heeft niet het gewenste effect. Kun jij met Windows bestandsbeheer de T2 HD benaderen na de door jou omschreven aktie??
(Trouwens, zeg maar Mark tegen Frans (ik ben Player zonder the..)
|
|
|
martijns
Starting Member
13 berichten |
Geplaatst - 12/12/2005 : 21:59:26
|
quote: Originally posted by Player
Martijn, Dat heb ik reeds enkele keren uitgeprobeerd, maar heeft niet het gewenste effect. Kun jij met Windows bestandsbeheer de T2 HD benaderen na de door jou omschreven aktie??
(Trouwens, zeg maar Mark tegen Frans (ik ben Player zonder the..)
Beste Mark,
Hij verschijnt bij mij gewoon in My computer alleen heb ik er nog geen hdd in (die komt morgen) maar toch verschijnt er een apparte schijf.
Iemand misschien nog andere suggesties?
Martijn Snoek |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 12/12/2005 : 22:13:50
|
Hallo Mark,
Voer de handelingen uit zoals Martijn heeft beschreven zonder de verbinding tussen T2 en PC. Zodra de T2 in USB-storage mode staat sluit je de USB-kabel aan. Let wel, gebruik hiervoor de usb-to-host aansluiting aan de achterzijde van de T2. Nu herkent de PC/ Windows XP nieuwe hardware en is de HD van de T2 toegankelijk. Succes.
Groet, Ruud |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 13/12/2005 : 08:27:17
|
quote: Originally posted by Ruud
Hallo Mark, Zodra de T2 in USB-storage mode staat sluit je de USB-kabel aan. Groet, Ruud
Hallo,
Hier zou ik wat voorzichtig mee zijn. Er zijn op deze manier al heel wat USB-poorten gesneuveld.( zeker in het begin van de Tyros) Je kunt rustig de kabel aansluiten terwijl de Tyros uit staat. De herkenning door XP vindt plaats op het moment dat de Tyros in de USB-mode opgestart wordt. Doe je dit voor de eerste maal, moet windows ook komen met "Nieuwe hardware gevonden." Voordat je deze verbinding dus maakt, moet je er voor zorgen dat je de juiste USB-driver hebt geïnstallerd. Daarna mag het geen probleem meer zijn. Groetjes,
Frans |
|
|
Player
Average Member
221 berichten |
Geplaatst - 13/12/2005 : 20:25:27
|
Bedankt voor jullie tips. Ik heb de USB driver geinstalleerd voordat ik dit Item op het forum heb gezet, ik krijg ook wel de melding dat er nieuwe hardware is gevonden als ik de T2 in USB modus start, maar op de één of andere manier wordt de HD niet herkend. Mocht er nog iemand zijn met goede suggesties... Groet, Mark |
Bewerkt door Player op 13/12/2005 21:45:22 |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 14/12/2005 : 10:05:10
|
Standaard krijgt de Harddisk door de Tyros geen nummer mee. Je moet denk ik in windows de disk nog een nummer/cijfer toewijzen. Hoe dat moet staat wel op mijn site onder het hoofdstuk: http://home.hccnet.nl/f.lijflander Dan naar Tyros 2 > partities maken. Groetjes,
Frans |
|
|
Player
Average Member
221 berichten |
Geplaatst - 14/12/2005 : 19:22:02
|
Frans, dat kun je pas doen als de schijf wordt herkend, maar desondanks bedankt voor je antwoord.
Welnu, ik heb de USB driver nog maar eens even opnieuw geinstalleerd en voila....de tyros HD is in beeld. Verder nog een vraag, koppelen jullie de kabel af tijdens bedrijf of zetten jullie de T2 eerst uit....en / of kan er volstaan worden door met de exit knop de USB-Modus op te heffen? Mark |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 14/12/2005 : 22:53:45
|
Tyros eerst uitzetten.
Arno |
|
|
|