Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 De TYROS 2 en de SysEx in relatie tot CUBASE .
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

dixielandplayer
Starting Member

17 berichten

Geplaatst - 17/09/2007 :  16:48:21  Toon profiel  Reageer met citaat
De TYROS 2 en de SysEx in relatie tot CUBASE .
Wie heeft hiermee ervaring ?

Ooit heb ik geleerd over het SysEx [system exclusive] dat dat o.m.wordt gebruikt om aan te geven HOE het geluid wordt geproduceerd [terwijl met andere midi events wordt bepaald WANNEER het geluid wordt geproduceerd].
Is de Tyros 2 dus aan een pc verbonden via een directe midi verbinding , dan moet je als muzikant er ook zeker zijn dat dat externe midi apparaat [ de Tyros 2] ook inderdaad de SysEx- berichten doorgeeft en het sequencer programma van de pc die ontvangt !
Gebruik je als sequence programma SONAR HOME STUDIO en je laadt een op de Tyros gespeelde midi file dan krijg je het bericht : “this file contains System Eclusive data designed to be sent automatically to your midi gear “.
En dan heb je de keuze om dit wel of niet te doen .
Doe je dit wél , dan heb je een zuivere weergave van je midi file , alles is perfect .
Maar….nu het bekende programma CUBASE .
Ik heb de SE versie , maar wat nu volgt geldt voor alle Cubase versies .
Wanneer je daarin een op de Tyros gemaakte midi file importeert , kom je in een chaos van verkeerde geluiden/onjuistheden terecht .
De instrumenten zijn meestal niet de juiste , er is extra galm te horen , tonen blijven hangen enz.
Het is mij tot nu toe niet gelukt dit probleem echt op te lossen .
Uiteraard heb ik vele adviezen gekregen zoals in de “preferences “van Cubase rondom het “midi filter”, zaken te wijzigen , of in de “list editor “, controllers of andere zaken te verwijderen , of de zg.tyros patch te installeren in cubase ,enz.
Het helpt allemaal niet .
In de diverse boeken over Cubase wordt gesuggereerd om een SysEx-bulkdump van het midi apparaat in Cubase te installeren , maar…..de Tyros 2 heeft geen bulkdump !
Dus…wie heeft ervaring op Tyros en de SysEx in relatie tot Cubase ?
En kan mij verder helpen ?

Evert
Average Member

124 berichten

Geplaatst - 17/09/2007 :  22:44:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi, Dixielandplayer

Heb je misschien een eigen midi setup gemaakt in de Tyros?
Zo ja probeer dan een andere setup All parts of Master kyb1.

Wanneer je cubase start dan wordt er altijd een def.all scherm geladen, sluit dit scherm af en laad dan de midifile.

Het is verstandig om zelf een default scherm te maken met je eigen instellingen voor de Tyros.

Groetjes Evert
Ga naar bovenaan de pagina

dixielandplayer
Starting Member

17 berichten

Geplaatst - 18/09/2007 :  09:24:59  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo evert ,
ik zal je suggestie van een andere midi setup in de tyros 2 vandaag uitproberen .
ik heb hem traditioneel op KBD&STYLE staan .
dat komt omdat ik de tyros 2 bedien via het toetsenboard van een P90 [ digitale yamaha piano ]
tussendoor : die kombinatie van twee instrumenten daar zit het probeem niet in , want een vriend van me die rechtsstreeks op de tyros 2 speelt en de duurste versie van cubase gebruikt , heeft het zelfde probleem .maar ik meld je het resultaat , oke ?
wat het openingsscherm betreft van cubase , dat is bij mij geheel leeg [ blauw]
dan doe ik FILE/IMPORT/MIDIFILE .en laad de betreffende midi file
[ staat meestal op een stick ]
bedoel je dat?
uiteraard wil ik een default maken in cubase voor de tyros 2 , maar dan moet het wel werken en dat doet het helaas dus niet .
ik hoor van je , oke ?
dixielandplayer
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000