Auteur |
Onderwerp  |
rita
Average Member

403 berichten |
Geplaatst - 18/09/2007 : 19:15:20
|
graag wil ik weten hoe jeopgenomen muziek als midi mee kunt sturen met je e-mail nu doe ik het met wave pad maar er gaat toch een hoop geluid verloren eerder advies was mp3 maar dat kan niet met e-mail meegestuurd worden kan je opgenomen stuk in je keyboard saven als midi en dan op stick zetten gr ryta |
|
T-Rossie
Moderator

3275 berichten |
Geplaatst - 18/09/2007 : 19:54:09
|
Rita, a. Als je een WAV bestand omzet naar MP3 hoeft er zo goed als niets ingeleverd te worden op kwaliteit. Je moet wél weten/begrijpen wat je aan het omzetten bent. (samplefrequentie etc.)
b. MP3's kun je wel degelijk meesturen met emails... heel goed zelfs! Het enige waar je rekening mee moet houden is de grootte van de meeste mailboxen. (vaak maximaal 5 Mbyte) In 4 Mb kun je heel aardige opnames versturen.
c. MIDI is géén geluid/muziek, doch slechts een lijst met "commando's" voor een midi-apparaat. (vergelijk met het draaiboek van een draai-orgel)
|
 |
|
rita
Average Member

403 berichten |
Geplaatst - 19/09/2007 : 18:22:11
|
ik geloof dat ik verkeerd wordt begrepen ik bedoel dat je die mp3 niet als bijlage meestuurt, maar als achtergrondmuziek gelijk met de geopende e-mail en dat lukt wel als je het met wave pad hebt gedaan, alleen gaan er dan zoveel geluidjes verloren mee, mp3 kan als achtergrond niet meegestuurd worden want de ontvanger hoort nix, heb ik uitgeprobeerd dus dat bedoel ik gr ryta |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3275 berichten |
Geplaatst - 19/09/2007 : 20:06:41
|
Rita,
Ik kan gewoon een MP3 als achtergrondmuziek meesturen in Outlook Express.... hij is onderweg naar je toe.
Wat gaat er volgens jou 'verloren' met Wavepad ?
|
 |
|
rita
Average Member

403 berichten |
Geplaatst - 19/09/2007 : 20:49:38
|
alle mooie geluidjes die je normaal hoort als je echt speelt omdat je de hrtz moet veranderen bijv van 120000 of hoger naar 8000 hrtz omdat ie anders te groot is voor de mailbox doet niet meeer dan 5mb tis echt waar jij hoort je mp3 wel maar de ontvanger niet heb net ook een mp3 van roel als test gekregen met mail, je hoort echt nix als ontvanger gr ryta |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3275 berichten |
Geplaatst - 19/09/2007 : 21:37:45
|
Je moet eigenlijk nooit de sample-frequentie (Hz) aanpassen, maar alleen de 'bitrate' (snelheid van verwerken) De bitrate kan variëren van 20 kbps (kilobits per seconde) tot 320 kbps. Het geluid is acceptabel vanaf 96 kbps, 128 kbps is ongeveer CD kwaliteit.... ook hier geldt hoe hoger, hoe beter.
Ik heb wat rondgesnuffeld met Google, maar hele volksstammen blijken tegen het probleem aan te lopen waar je ook mee zit. In OUTLOOK heb ik helemaal geen idee hoe je een achtergrond muziekje kunt toevoegen. Hopelijk is er iemand onder ons die het wél weet  |
 |
|
Heiko
Advanced Member

1640 berichten |
Geplaatst - 20/09/2007 : 13:00:24
|
Ik ben niet zo'n mailer, maar om even mee te denken: Moet je per C met Outlook mailen? Mischien dat het met Hotmail of zo makkelijker gaat...? Succes en grtzz, Heiko |
 |
|
theplayer
Moderator

3038 berichten |
Geplaatst - 21/09/2007 : 07:24:12
|
Hallo,
Het meesturen van een achtergrondmuziekje met OutlookExpress gaat als volgt. Open een nieuw bericht. Ga naar Opmaak. Dan Achtergrond. Daar kies je voor geluid. Je krijgt nu een venstertje waar je het bestand kunt kiezen dat je mee wilt sturen als achtergrond. Ook kun je hier kiezen voor doorlopend afspelen of een bepaald aantal keer. Klik op OK. Maak de rest van het bericht af en klik op verzenden. Gebruik niet een te grote file, want dan is iemands mailbox snel vol en daar zou ik ook niet zo blij mee zijn. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
rita
Average Member

403 berichten |
Geplaatst - 21/09/2007 : 10:01:43
|
ja zo doe ik het ook maar dat is niet de vraag!!!!! het geluid wordt d.m.v. wave pad een hele boel afgehaald en dat is de vraag!!! want met mp3 kan je hem als achtergrond meee sturen maar het is de bedoeling als achtergrond muziek bij geopende email en mp3 is niet te horen voor ontvanger email gr ryta |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3275 berichten |
Geplaatst - 21/09/2007 : 10:26:40
|
Beste Rita, Ondanks ieders goede bedoelingen lijkt het of we ietwat langs elkaar heen praten/schrijven. Dat de vraag niet helemaal goed begrepen wordt zou wel 's aan de formulering van de vraag kunnen liggen 
Tevens heb ik de indruk dat je de antwoorden/adviezen niet goed leest.
Tot nu heb ik van je begrepen : WAVEPAD haalt een heleboel af van geluid ..... kun je dit beter uitleggen en aangeven wát je ermee doet ?
MP3 is niet te horen ...... wat zou volgens jou wél te horen zijn ? ....WAV files ?
Is jouw probleem eigenlijk dat je een compacte (kleine) WAV-file wilt maken ?
Het DIMM geheugen.... je hebt allerlei adviezen gekregen over een check (pag 103) heb je dit gedaan en wat is de uitslag ?
Moraal van 't verhaal : "Formuleer je vraag goed, bestudeer de antwoorden én koppel terug wat de bevindingen zijn" .... dan blijft iedereen blij en bereid tijd in jouw problemen te steken. |
Bewerkt door T-Rossie op 21/09/2007 19:37:56 |
 |
|
rita
Average Member

403 berichten |
Geplaatst - 21/09/2007 : 19:13:03
|
tis niet de bedoeling van mij om de hulp die mij aangeboden wordt te negeren, of boos om te worden sorry dat het zo over komt maar is geensinds de bedoeling, en zo als ik het terug lees heb ik dat ook niet gedaan. ik bedoel gewoon met wave dat je extra geluidjes zo als gitaartje strijkertje belletje enz dat dat niet meegegeven wordt met wave, en mp3 kan niet door de ontvanger van email als achtergrond beluisterd worden, wel als bijlage mp3 is kleiner en daar worden wel alle geluidjes mee meegestruurd dus moraal van deze vraag is, het is leuk omeen zelf gespeeld liedje als achtergrond mee te sturen in e-mail maar als de mooie geluidjes van ritmes eruit gehaald worden door wave pad is het zonde van het originele ritme van de t 2 dat men die niet kan horen gr ryta |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3275 berichten |
Geplaatst - 21/09/2007 : 19:36:31
|
OK Rita wij beginnen opnieuw : WAV bestanden zijn geluidsbestanden die o.a. door de Tyros2 worden gemaakt. De samplefrequentie is 44.1kHz en 16 bit. Een gemiddelde (stereo) WAV file van een nummer is ca. 35 Mbyte groot.
Meneer Frauenhofer heeft een methode bedacht om een geluidsbestand te verkleinen zonder dat de kwaliteit drastisch minder wordt... die 'compressie' heeft als resultaat een MP3 bestand. Een MP3 file is ca. 1/10 van dezelfde song in WAV formaat, dus 3,5 Mbyte. Een paar faktoren bepalen de grootte, nl. de samplefrequentie (bijv. 44.1 kHz) en verwerkingssnelheid (kbits/sec) Zoals reeds aangegeven klinkt een MP3 op 44.1 kHz en 96kbps zeer goed.
Je wilt per C (dank je Heiko ) het muziekje laten afspelen tijdens het lezen van de mail en blijkbaar gaat dat alleen goed met WAV's. Hier loop je tegen een probleem aan, want WAV's zijn te groot.
Het is al een paar keer aan je gevraagd, maar wát doe je precies in WAVEPAD ? Waardoor klinkt het dan niet meer ? Verander je de samplefrequentie ? Maak je het bestand mono? etc.....
Als je niet beter aangeeft welke dingen je doet, kan ik slechts gissen wat je doet 
Vergelijk met : Je brengt jouw auto naar de garage en vertelt de monteur "Hij is niet goed!" .... De beste man kan daar niets mee.
|
 |
|
rita
Average Member

403 berichten |
Geplaatst - 21/09/2007 : 20:58:30
|
ok idd ik verander de hrtz in 8000 16 bit sorry ik dacht dat ik dat aangegeven had ik stop de stick met mijn opgenomen nr van t 2 in laptop ga naar wavepad, maar als ik hem in de ware grootte laat staan dan weigert de browser hem omdat e-mail niet groter mag zijn dan 5 mb en daarom maak ik hem kleiner tot 8000 hrtz maar dat gaat weer ten koste van kwaliteit met mp3 hoor je nix, bedoel ik dat als je hem als mp3 verstuurt de ontvanger geen geluid ( muziek ) hoort van de mp3 terwij jij hem met de voorbereiding van de mp 3 versturen wel hoort,gr ryta |
 |
|
theplayer
Moderator

3038 berichten |
Geplaatst - 22/09/2007 : 10:11:52
|
Hallo,
Na enige testen ben ik bang dat Rita gelijk begint te krijgen. Als je een mail met achtergrondmuziekje verstuurt, komt het volgende in het mailtje te staan. <DIV><BR></DIV><BGSOUND balance=0 src="D:\Office documenten\Web\Tyros op HCC2\tyros2\mp3\Swaj.mp3" volume=0 loop=infinite> Dat wil dus zeggen dat het mailje op de computer op zoek gaat naar het geluidje. Dat staat bij de ontvanger vast niet op dezelfde plaats. Deze zal dan ook geen geluid krijgen. Ben dus bang dat het niet op deze manier gaat. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
rita
Average Member

403 berichten |
Geplaatst - 22/09/2007 : 18:01:34
|
Hallo T-Rossie, ik Ingrid en ben ff ingelogd op de inlognaam van Rita.Wat jij vertelde over de bitrate snelheid aanpassen in het programma Wavepad gaat alleen maar op als je het file saved als MP3. Als je het file als wave-file saved, kun je alleen de kHz aanpassen, waardoor je kwaliteitsverlies krijgt. MP3 als achtergrond geluid invoegen in een email krijgt een ander echt niet te horen. Microsoft Outlook ondersteunt alleen maar midi- en wav- files als achtergrond geluid. Dit is ook op het Internet te lezen. Ook staat er dat MP3 niet wordt ondersteund door Outlook als achtergrondgeluid. Ik ben zelf onbekend met keybords en zij heeft zelf de T2 pas aangeschafd. Je kunt op de T2 zelf gespeelde muziek opnemen dit gebeurd standaard als wav-file. Wie weet hoe je de muziek op de T2 als midi op kunt slaan, zodat je dit op een stick kunt zetten en zo als achtergrondgeluid kunt gebruiken. gr. Ingrid |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3275 berichten |
Geplaatst - 22/09/2007 : 19:30:48
|
Hoi Ingrid, Op zich best wel teleurstellend dat Outlook geen MP3's ondersteunt, want dit is nou juist de compacte manier van audio versturen. Waarschijnlijk doet men dit (Outlook) expres omdat MP3 geen vinding/product van Microsoft is.
MIDI is géén muziek/geluid, het moet altijd gebruik maken van een (soft)synth om er weer hoorbaar geluid van te maken. Een (software)synthesizer heeft bij lange na niet de kwaliteit van de Tyros2. Een op de Tyros2 ingespeelde midi-file klinkt bij Rita uitstekend, maar bij een email-ontvanger (die geen Tyros2 heeft) kan het zeer 'kinderlijk' klinken.
Er blijft natuurlijk een mogelijkheid om een fragment (bijv. 15 seconden) van de WAV-file op bijv. 32 kHz gesampled als achtergrondmuziek mee te sturen (laten herhalen) voor een eerste indruk. Het hele nummer zou je dan in MP3 formaat als bijlage eraan kunnen hangen.
|
 |
|
Onderwerp  |
|