Auteur |
Onderwerp  |
|
simpelmind
New Member

30 berichten |
Geplaatst - 22/09/2007 : 10:36:10
|
Beste mensen ik ben een belg op de sukkel - ik krijg mijn Tyros II niet aangesloten op internet - heb USB adapter gekregen van Yamaha - blijkbaar ondersteunt Tyros II niet alle modems ? weet iemand waar het probleem zie en hoe dit dient opgelost - heeft iemand van jullie hier ook problemen mee gehad ?
zeer vriendelijke groeten
paul |
Bewerkt door simpelmind op 22/09/2007 14:25:59 |
|
Snor
New Member

22 berichten |
Geplaatst - 22/09/2007 : 15:45:16
|
Hallo beste mensen. Ik zit eigenlijk met het zelfde probleem en ik ben geen Belg.Ik heb een Sitecom 54g Turbo WLan Router gekocht en aangesloten, en ik heb een Linksys Adapter van Yamaha gekregen.Nu is mijn vraag, welke ADAPTER moet ik aanschaffen, de adapterSitecom 54 TURBO WL 172 of de Adapter die competibel is met de Tyros?
Bijvoorbaat bedankt
Snor |
 |
|
simpelmind
New Member

30 berichten |
Geplaatst - 23/09/2007 : 17:54:53
|
Ik vraag mij af hoe veel mensen hier problemen mee hebben of gehad hebben - wat waren de oplossingen - graag reacties hier over a.u.b.
VRG |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3275 berichten |
Geplaatst - 23/09/2007 : 18:14:23
|
Met de optie 'zoeken' (naar "Internet") kun je daar zelf achterkomen  |
 |
|
aberendse5
Average Member

104 berichten |
Geplaatst - 25/09/2007 : 23:54:48
|
Voor simplemind en snor, kijk eens op http://music.yamaha.com/services/idc/setUp.html
hier staan tekeningen en uitleg hoe je de t2 kunt aansluiten op het internet.
de sitecom adapter ging bij mij probleemloos. achterin de t2, t2 aanzetten instellingen nalopen, en voila. het wordt pas vervelend als je allerlei beveiligingen hebt toegepast. Dan moet je cijfer reeksen invullen, om connectie te maken. als het niet wil mail even hoe je omgeving eruit ziet, wie je aanbieder is etc. dan kijk ik of ik er wat van kan maken. succes |
 |
|
simpelmind
New Member

30 berichten |
Geplaatst - 02/10/2007 : 14:32:12
|
quote: Originally posted by aberendse5
Voor simplemind en snor, kijk eens op http://music.yamaha.com/services/idc/setUp.html
hier staan tekeningen en uitleg hoe je de t2 kunt aansluiten op het internet.
de sitecom adapter ging bij mij probleemloos. achterin de t2, t2 aanzetten instellingen nalopen, en voila. het wordt pas vervelend als je allerlei beveiligingen hebt toegepast. Dan moet je cijfer reeksen invullen, om connectie te maken. als het niet wil mail even hoe je omgeving eruit ziet, wie je aanbieder is etc. dan kijk ik of ik er wat van kan maken. succes
|
 |
|
simpelmind
New Member

30 berichten |
Geplaatst - 02/10/2007 : 14:35:29
|
Beste, het probleem is niet zodanig hoe ik moet aansluiten; doch ik krijg steeds de vermelding "LAN adapter niet compatibel" volgens de winkel is dit een probleem van niet ondersteuning door yamaha van alle modems - zou het helpen wanneer ik mijn router vervang ? |
 |
|
theplayer
Moderator

3039 berichten |
Geplaatst - 02/10/2007 : 18:14:11
|
quote: Originally posted by simpelmind doch ik krijg steeds de vermelding "LAN adapter niet compatibel" zou het helpen wanneer ik mijn router vervang ?
Hallo,
Nee, Het vervangen van je router heeft er niets mee te maken. Die vermelding komt alleen als de Lan-adapter niet met naam en type herkend wordt. Ook bij mijn Belkin is dat het geval. Doch als alles goed is ingesteld, werkt hij super. Het vervelende is, dat voor iedereen die instelling verschillend is. Zorg dat je de juiste naam van je netwerk invult. Controleer ook of het juiste channel gebruikt wordt. Voor nederland is dat meestal channel 11. Grtoetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
simpelmind
New Member

30 berichten |
Geplaatst - 04/10/2007 : 12:22:23
|
Allen bedankt voor de hulp ...maar de enige vermelding die ik op mijn scherm krijg is " THIS LAN ADAPTER CANNOT BE USED = ERROR 1001 " het is reeds de tweede adaptor die mij werd toegestuurd - dus verder is alles geblokkeerd...
vriendelijke groeten
paul |
 |
|
simpelmind
New Member

30 berichten |
Geplaatst - 04/10/2007 : 12:35:47
|
Mijn Adaptor is een LINKSYS - ik vind hem niet terug in de lijst van Yamaha in de Tyros 2 ( dus niet ondersteunt door Tyros 2 ) en zit daar het probleem - doch dit zou men bij Yamaha toch moeten weten.... |
 |
|
simpelmind
New Member

30 berichten |
Geplaatst - 10/10/2007 : 10:37:05
|
Beste mensen
heb ondertussen OS 1.3 geladen en enkele kabeltjes en stekkertjes vervangen van de internetverbinding - ondertussen werkt de zaak ! ik wil hierbij iedereen bedanken voor de geboden hulp nog een vraagje - bestaat er ergens een uitwisselingssite voor partituren - of is dit onmogelijk door bescherming auteursrecht ?
|
 |
|
|
Onderwerp  |
|