Auteur |
Onderwerp |
ronald
Starting Member
2 berichten |
Geplaatst - 03/10/2007 : 22:29:10
|
hallo ik heb een vraag ik heb de tyros xxl met boxen boven op maar wil toch wat leukere boxen erbij op een standaard wat raden jullie mij aan en wat kosten ze ongeveer ? weet iemand dat het is gewoon voor de huiskamer maar ik wil wat meer volume alvast bedankt ronald
rm vder meulen |
|
vdburch
Average Member
105 berichten |
Geplaatst - 03/10/2007 : 23:44:00
|
Hallo Ronald . Gewoon even bij Oostendorp informeren,het verplicht je tot niets toch? Zij weten er alles van ben je daar wel eens binnen geweest gewoon doen man.Zelf heb ik de standaard boxen die doe je echt niet voluit in de huiskamer. Succes
GJ vd B |
|
|
René
Starting Member
19 berichten |
Geplaatst - 03/10/2007 : 23:55:56
|
Ronald,
Bij aanschaf van mijn Tyros ben ik precies andersom aan de slag gegaan, want ik vond de standaard speakertjes met sub-woofer zeer magertjes. Ik heb bij aanschaf direct de Yamaha stagepas 500 gekocht op k&N standaards. Ik speel tenslotte alleen in huis en ik vind het geluid volume, klanken voor in huis formidabel. Nu heb ik sinds kort de standaard set alsnog gekocht om af en toe met iets getemperd volume in huis te spelen. Ik gebruik eigenlijk elke keer weer de stagepass als ondersteuning. De kosten van de speakers weet ik niet exact meer maar ik dacht zo rond de 1.100,- euro. Ik wil je wel een foto mailen, zoals ik thuis de opstelling van mijn Tyros XXXXL heb, indien ik je mailadres ken zal ik ze jouw toesturen.
Groetjes,
René |
|
|
T-Rossie
Moderator
3236 berichten |
Geplaatst - 04/10/2007 : 00:02:05
|
Ik zou gaan voor de high-end speakers. Ze zijn érg fraai, klinken overtuigend... zeker met de woofer erbij. Zie het keuzemenu "Speaker voor de Tyros2" op deze site.
Ook zijn er prachtige standaards leverbaar.. zelf in glazen uitvoering.
Henk heeft er genoeg op voorraad zei hij een paar weken geleden. |
Bewerkt door T-Rossie op 04/10/2007 00:02:52 |
|
|
René
Starting Member
19 berichten |
Geplaatst - 04/10/2007 : 00:06:11
|
Ronald,
Check je mailbox !
Groetjes,
René |
|
|
rwmschei
New Member
44 berichten |
Geplaatst - 04/10/2007 : 00:45:05
|
Hallo Ronald,
Missien een overbodige tip, maar heb je wel eens met de compressor "gespeeld" en hebben we het over de originele Tyros2 boxen-set of over de Tyros1-set (daar zou verschil in zitten)?
Het klopt inderdaad wel dat het geen mega-pump speakers zijn, maar als ik in een woonkamer van 10x5,5 en met een hoogte van dik 3 meter, met de regelaar van de SUB-Woofer half open en de volumeregelaar op mijn Tyros half tot driekwart, aantrek. Dan rammelen de kop en schoteltjes zo'n beetje uit de kast en zetten de buren hun muziek alvast uit. Dus het zou toch moeten kunnen ?!?!?!?
Ik persoonlijk denk dat je bij een PA niet gebaat zult zijn, want ik heb nood gedwongen een tijdje met een PA-installatie in de woonkamer gespeeld toen ik nog een Ketron SD1 Plus bezat. Naar mijn mening maak je in een te kleine ruimte, met een te zware PA, de geluidskwaliteit kapot.
Als je geen kamer van 20x20 hebt (je weet het maar nooit) en het lukt niet met de compressor en de regelknop op de sub-woofer, zou ik het niet in een zware PA-installatie zoeken. dat gaat alleen maar schreeuwen.
Probeer het anders eens met een extra sub-woofer waarop je niet alleen het volume, maar ook de frequentie kunt instellen. Ik heb op mijn Roland piano een Panasonic Active SUB-Woofer SB-WA110 aangesloten en dat werkt prima. Dit spaart niet allen eurie's, maar ook ruimte in je woonkamer en niet onbelangrijk (voor mij), het is een stuk minder opvallend.
Groeten,
Rene Scheilen |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 04/10/2007 : 09:51:51
|
Al lezende leer je zo maar weer wat bij... Rene heeft het over de compressor. Ik dacht: Die is toch alleen voor de microfoon instellingen? Toch maar even gekeken, en zoals alles op de Tyros waren deze knoppen ook gemakkelijk te vinden. Beetje hoog erbij, klein beetje bas erbij, en het klinkt inderdaad veel dynamischer! Toch zullen de standaard speakers het niet halen bij de HSM 50/80 denk ik. Grtzz, Heiko |
|
|
rwmschei
New Member
44 berichten |
Geplaatst - 04/10/2007 : 16:12:50
|
Hallo Heiko,
Behalve het plussen en minnen van bas, midden en hoog, maakt het ook een groot verschil als je hem op "FULL BIT" zet. Als ik straks thuis ben (NA 22:30u), zal ik mijn instellingen wel even erop zetten.
Groeten,
Rene Scheilen
------------------------------------------------------------------------- http://www.scheilen.org/rene/muziek/TyrosWAV/TyrosWAV.html ------------------------------------------------------------------------- |
|
|
vdburch
Average Member
105 berichten |
Geplaatst - 04/10/2007 : 20:00:40
|
Hi RWMSCHEI. Goeie tip van die compressor zo leer je weer eens wat nu durf ik hem in de kamer niet meer helmaal open te draaien. Ik had het idee net als in de auto je het gaspedaal helemaal ingedrukt houd hij bijna over zijn toeren ging .Dat gevoel kreeg ik ook als de volume knop helemaal open stond . Maar nu met die compressor staat die kei hard al op de helft en het geluid blijft ok, ik ben er blij mee. Top.
GJ vd B |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 04/10/2007 : 21:39:16
|
Nog een uurtje geduld, dan komen er nog meer tips. Ben al even weer aan het experimenteren geweest, maar niet het gewenste resultaat bereikt. Wanneer je er ook maar een klein beetje hoog in gooit wordt de sound hard en kil.... Van kartonnen doos naar blikken doos.... |
Bewerkt door Heiko op 04/10/2007 21:41:32 |
|
|
gianno
Starting Member
16 berichten |
Geplaatst - 04/10/2007 : 22:26:13
|
o.k ik ben weer wat wijzer geworden in ieder geval bedankt allemaal ronald
rm vder meulen |
|
|
rwmschei
New Member
44 berichten |
Geplaatst - 04/10/2007 : 22:50:43
|
Hallo allemaal,
PoePoe, eindelijk thuis van mijn werk!
Hier dan mijn instellingen:
1. Mijn regelaar op de SUBwoofer staat half open
2. De EQ staat op type: "SP-HOME"
3. De Compressor staat als hieronder ingesteld:
Ik hoop dat jullie er veel plezier aan zullen beleven. Mocht het nu niet krachtig genoeg zijn, of net te krachtig, dan regel ik dit bij met de regelaar op de SUBwoofer.
Groeten,
Rene Scheilen |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 05/10/2007 : 00:26:35
|
Dank je Rene, 't Is nu bijna half een, niet echt een tijdstip om wat uit te proberen, dus "morgen" laat ik iets weten. Grtzz, Heiko |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 05/10/2007 : 12:07:16
|
Hoi Rene, Dit klinkt inderaad stukken beter! Alleen heb ik het hoog wat terug moeten draaien. Wel beter dus, maar...ik ga waarschijnlijk volgende week toch even langs bij Henk om dat studio-setje te halen. Het blijft toch een klasse verschil. Hartelijk dank voor de moeite. Grtzz, Heiko |
|
|
rwmschei
New Member
44 berichten |
Geplaatst - 05/10/2007 : 12:53:05
|
Hallo Heiko,
Ik neem inderdaad aan dat het studio-setje een betere kwaliteit heeft, maar zoals ik al eerder zei, moet het mogelijk zijn om genoeg volume uit het standaard set te halen (voor je woonkamer dan). Een echte PA in je woonkamer lijkt me geen optie. Toch?
Heb je dat studio-setjes al gehoord en zou je het verschil hier eens willen beschrijven. Het zou de discussie een stuk ruimer maken.
Succes en veel plezier met je nieuwe luidsprekers.
Groeten,
Rene Scheilen
http://www.scheilen.org/rene/index_rene.html |
|
|
T-Rossie
Moderator
3236 berichten |
Geplaatst - 05/10/2007 : 16:13:35
|
Hoi jongs,
Ik krijg de indruk dat er een relatie gelegd wordt tussen 'goed geluid' en 'genoeg volume' en da's volgens mij appels met peren vergelijken.
De HS-serie is min of meer afgeleid van de (befaamde) Yamaha NS10, welke nog steeds een referentie-speaker in studio's is : Als het dáár goed op klinkt, klinkt het overal goed
Na de NS10 (heeft geen ingebouwde versterkers) kwam Yamaha met de MSP-serie (MSP5, MSP7 en MSP10) die voorzien zijn van 2 aparte versterkers : Hoog en Laag gescheiden. In mijn homestudio (toch ook zo'n 16m2) staan de MSP5's met daarbij een aktieve sublaagkast (van Panasonic) en het geluid is érg goed PLUS daarbij ook nog's 'lawaai zat' als het moet.
De HS50 lijkt erg op de MSP5 en klinkt vergelijkbaar. De HS80 is natuurlijk nog even iets meer van het goede Een HS10 erbij en je weet niet wat je hoort.... zeker als je het vergelijkt met de standaard speakers. (spiekers voor Heiko)
Een PA installatie van 1000W (ook die van Sis )presteert MINDER in de huiskamer dan de HS-kastjes....... als het tenminste op 'goed geluid' aankomt. Groot vermogen versterkers hebben zowieso altijd al een flinke dosis 'achtergrondruis'. In grote zalen verdwijnt die in het niet, maar in de huiskamer zou dit wel 's 10% van het geluid kunnen zijn.
Omgekeerd moet je niet met HS kasten in een grote feestzaal gaan spelen, dan schieten ze écht tekort qua vermogen/lawaai. De kwaliteit van het geluid is voor thuisgebruik ruim voldoende.
Beschrijven hoe een luidspreker klinkt is hoegenaamd onmogelijk, maar als ik een score voor thuisgebruik mag geven (persoonlijke mening!) : Standaard speakers Tyros2 .... een zesje. Stagepas300 .................. ook een zesje HS50M ........................ een acht HS50M met HS10W .............. een negen HS80 met HS10W ............... een TIEN.
Mijn Mackie SRM450's zijn voor thuisgebruik niet meer dan een zeven waard....... in de zaal daarentegen een negen.
Advies : Ga de luidsprekers beluisteren/bespelen en oordeel zelf.
|
|
|
Onderwerp |
|