Auteur |
Onderwerp  |
|
tonhen1
Starting Member
13 berichten |
Geplaatst - 07/11/2007 : 18:55:14
|
Tijdens het spelen krijg ik bij verandering van main en/of ots, een soort nagalm te horen. Dit is niet altijd het geval, het hangt af van de voice welke is geselecteerd. Wat kan ik doen om dit te verhelpen ?
Bij voorbaat dank Ton Neijenhuis |
|
T-Rossie
Moderator

3276 berichten |
Geplaatst - 08/11/2007 : 12:10:07
|
Ton, Ik denk dat dit wordt veroorzaakt door het feit dat veel klanken gebruik maken van Digital Sound Processors (DSP's).
Als je bijvoorbeeld een toets indrukt met een synth-klank welke een flanger + stereo echo als 2 onafhankelijke DSP's gebruikt en tijdens het ingedrukt houden schakel je (bijv. mbv OTS) naar trumpet.
De trompetklank gebruikt van-huis-uit géén DSP, maar omdat je de toets ingedrukt hebt gehouden blijven de 2 DSP's van de synthy-klank nog aktief...... totdat je de toets even loslaat en opnieuw weer indrukt.
Dus : In de 'schakel' periode krijgt de trompet onbedoeld DSP's.
Dit kun je voorkomen door de OTS'sen zodanig te programmeren dat bij OTS1 een andere part (Right1, Right2 of Right3) wordt gebruikt dan bij de OTS2, 3 of 4.
De meest simpele manier is echter de toetsen even loslaten vlak voor/tijdens het omschakelen. Bij sustain voices is dat weer even 'lastig' .... maar met wat oefening moet het lukken. |
 |
|
tonhen1
Starting Member
13 berichten |
Geplaatst - 08/11/2007 : 20:05:45
|
Daar zou je welleens gelijk in kunnen hebben, ondanks dat het effect ook nog te horen is als je de toets loslaat en weer indrukt met de nieuwe voice, het effect ijlt dus een tijdje na en bij sommige melodien heb je de tijd niet om zo lang te wachten. Overigens bij mijn vorige keyboard ( PSR2000 ) had ik daar absoluut geen last van en dat werkte toch ook met DSP's. Ik vraag me dus af of hier niets aan te doen is, dus als iemwnd nog een idee heeft ?
Bedankt voor je reactie, Ton Neijenhuis |
 |
|
theplayer
Moderator

3040 berichten |
Geplaatst - 08/11/2007 : 21:06:51
|
Hoi,
Standaard wordt de microfoon ondersteund door dsp 6. Deze staat ingesteld op 'Tempo Delay'. Dat wil dus zeggen dat hoe langzamer het tempo van style is, des te groter wordt de ruimte tussen twee echo's. Bij een snel nummer zal de echo kort na elkaar klinken. Vandaar dus het verschil. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
Onderwerp  |
|