Hallo mensen ik heb me een externe hard disk (via usb) gekocht maar als deze is aangesloten en ik klik op usb 2 waar de hard disk op aangesloten is zegt hij DISK ERROR terwijl dit een fonkie nieuwe is ben al terug geweest naar de computerzaak en die heeft hem anders geformateerd maar nog steeds doet hij het niet wie kan me vertellen waar dit aan ligt en hoe ik dit kan op lossen mvg marco Check ook is www.youtube .com /beamarco
Er staat mij iets van bij dat je de harde schijf in moet delen in partities. met een maximale grote van 8 GB. Hierna de tyros de harde schijf laten formatteren. en dan is hij gebruiksklaar en door de pc ook te benaderen. De tyros gebruikt een andere indeling dan ntfs. etc.
quote:Er staat mij iets van bij dat je de harde schijf in moet delen in partities. met een maximale grote van 8 GB
Dit verhaal klopt niet helemaal, om niet te zeggen helemaal niet! Dat van die 8 GB was van toepassing op de PSR 9000. Ik heb een externe disk van 150 GB en die wordt zonder meer goed gelezen en beschreven. Dat is het dus niet. Voor het gemak heb ik hem later wel opgedeeld in 3 partities van 50 GB, maar dat is persoonlijk. De harddisk dient wel geformateerd te zijn met een VAT32 indeling. Indien de disk een eigen spanningsvoorziening heeft, dient die te worden gebruikt. Controleer eens of de disk bij "Function > Utility > Media" wordt weergegeven.