Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Controller keyboard aansluiten op de T2
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

DA FLETCH
New Member

38 berichten

Geplaatst - 16/01/2008 :  19:10:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van DA FLETCH  Reageer met citaat
Hallo Allemaal

Weet iemand of het mogelijk is om een keyboard controller (M-audio Axiom 61) aan te sluiten op de T2, zodat het mogelijk is om zodoende ook sounds af te spelen van de T2 via de controller.

Alvast bedankt
mvg
Fletcher

theplayer
Moderator

3033 berichten

Geplaatst - 16/01/2008 :  19:59:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Fletcher,

Als die keyboardcontroller een midi-out heeft, moet het geen probleem zijn.
Zorg dat je op de controller een midi-sendchannel instelt dat je verder niet gebruikt.
Als ik me niet vergis (zo uit het hoofd, want ik kan het niet proberen) geeat de controller dan gebruik maken van een channel dat normaal door de songs gebruikt wordt.
Maar dat heb je snel uitgevonden natuurlijk.
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander
Ga naar bovenaan de pagina

DA FLETCH
New Member

38 berichten

Geplaatst - 17/01/2008 :  00:47:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van DA FLETCH  Reageer met citaat
Hallo Frans,
mijn controller (Axiom 61)heeft alleen een USB port voor midi.

Het probleem ligt in de aansluiting.
Een standaard USB kabel heeft een enerzijds een male (platte connector) en anderzijds een female connector (iets hogere connector) Ik hoop dat ik ter referentie deze link even mag plaatsen:
http://www.ac-sat-corner.de/shop/images/shopbilder/usb_kabel.jpg

De linker plug op het plaatje gaat dus in de Controller...de vraag is, waar gaat de rechter plug in ?
De T2 heeft 2 van deze aansluitingen (to device) maar als ik deze aansluit dat krijg ik een melding op het display van de T2 dat het niet werkt.

In feite zou ik aan beide kanten van de USB kabel de linker connector moeten hebben, maar ik heb een dergelijke
kabel niet kunnen vinden...vraag twee is natuurlijk of het uberhaupt wel zal werken.

mvg
Fletcher

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 24/01/2008 :  14:33:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Fletcher

De kabel die afgebeeld is, is een USB device kabel. De platte connector gaat in een PC of USB HUb, de andere connector gaat in de USB device ingang van de synthesizer. Je kan deze kabel niet gebruiken om twee synthesizers aan elkaar te koppelen. Als je beide keyboards wilt gebruiken moet je dat via een software sequencer doen, zoals SONAR of Cubase enz. Dan kan je beide keyboards via een separate midi poort aan sturen, voor elke synthesizer een eigen midi poort instellen. Als dat allemaal succesvol geinstalleerd is, kan je van beide synthesizers de voices kiezen via de sequencer. Denk ik. Als ik het mis heb dan heb ik op zijn minst enigszins de weg gewezen.

In iedergeval werk ik ongeveer zo met mijn Yamaha MOTIFES8 en de TYROS2, en ben ik in staat via mijn ES8 keyboard voices en SA voices van de TYROS2 aan te sturen en in sequencer op te nemen.

Jan

Bewerkt door Jan Bruijn op 24/01/2008 14:36:00

DA FLETCH
New Member

38 berichten

Geplaatst - 28/01/2008 :  18:52:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van DA FLETCH  Reageer met citaat
Jammer dat het niet lukt op deze manier.
Je zou zeggen dat het vrij eenvoudig zou moeten zijn om zonder tussenkomst van een PC/sequencer.
Ik kan me herinneren dat er (Duits?) bedrijf is dat aanvullende klavieren maakt die op de T2 kunnen worden aangesloten.
Althans, ik heb er wel eens een foto van gezien en het ziet er een beetje orgel-achtig uit...hoe zou dat dan in zijn werk gaan ?!?!

Gr.
Fletcher

theplayer
Moderator

3033 berichten

Geplaatst - 28/01/2008 :  21:25:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi Fletcher,

Misschien dat je wat zou kunnen bereiken met een midi-interface.
Die zijn er speciaal om van USB naar Midi te gaan en omgekeerd.

Misschien is dat iets voor je.
Vraag er bij Henk eens naar.
Groetjes,

Frans

theplayer
Moderator

3033 berichten

Geplaatst - 28/01/2008 :  21:54:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Ho ho Fletcher,

Dat gaat denk ik niet werken, omdat Die aansluiting niet overeen komt.
Maar Ik snap het eigenlijk niet meer zo. (heb ik wel vaker. hahaha)
Ik heb eens even naar de beschrijving van die Axiom 61 zitten kijken.
Daar staat in dat er, naast een USB ingang, ook een midi in en een midi out aanwezig is.
(built-in USB bus-powered MIDI interface including standard MIDI In and Out jacks )

Ook op de foto zie ik ze duidelijk, hoewel jij zegt dat ze er niet zijn.
Groetjes,

Frans
Dan kun je die toch gebruiken?
Axiom midi out naar Tyros midi in.

DA FLETCH
New Member

38 berichten

Geplaatst - 01/02/2008 :  20:27:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van DA FLETCH  Reageer met citaat
Nou zeg...ik weet niet zo goed hoe ik hierop moet reageren.
Ik was zo gefixeerd op USB, dat ik de standaard (5-polige) midiaansluitingen helemaal over het hoofd heb gezien.
Je weet wel wat ze zeggen over het achtereind van een varken...dat ben IK dus..ha haha

Frans, ontzettend bedankt voor je hulp !

mvg
Fletcher

theplayer
Moderator

3033 berichten

Geplaatst - 02/02/2008 :  16:10:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Ja, wat zal ik hierop zeggen. Hahaha
Groetjes en veel midiplezier,

Frans

Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000