Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 main variation onder registration memory
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

remind
New Member

37 berichten

Geplaatst - 21/02/2008 :  01:29:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van remind  Reageer met citaat
Allereerst even voorstellen, Mijn naam is Jeroen en ik ben sinds een week trotse bezitter van een Tyros 2 (evenals mijn vader en mijn broer overigens maar dat terzijde). Ik heb de volgende vraag:

Ik wil de verschillende registraties van een nummer onder registration memory wegschrijven maar, tegelijkterijd met het wisselen van een registratie in een nummer (dus bijvoorbeeld van nr 2 naar nr 3 onder registration memory tijdens het spelen) ook een wisseling van main variation maken (bijvoorbeeld van B naar C). Als je dat doet door C in te drukken dan hoor je een break, als je C programeerd onder 3 van registration memory dan start C welliswaar echter hoor je een andere break (minder mooi). Beetje moeilijk verhaal maar ik hoop dat het duidelijk is. Weet iemand hier een oplossing voor ?

theplayer
Moderator

2987 berichten

Geplaatst - 21/02/2008 :  10:08:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Jeroen,

Allereerst gefeliciteerd met de aankoop van je Tyros2 en teven welkom bij dit forum.
Ik hoop niet dat jullie nog allemaal thuis wonen, want dan zal het wel druk worden met al die Tyrossen in de kamer. Hahaha
Nu even naar jouw probleem.
Als het lampje van knop C knippert terwijl je de registration wegschrijft, krijg je exact dezelfde Fill als dat je op de C-knop drukt. (Dit werkt ook zo als je de Breake-knop laat knipperen.)
Waar het verschil misschien in zit is het volgende.
De fills en de breakes zijn gevoelig voor het moment van inschakelen.
D.w.z. als je op de eerste tel drukt, klinkt hij anders dan dat je op de 3e tel drukt.
Wellicht druk je op een ander moment op de knop C, alsdat je de registrationknop bedient.
Misschien dat daar het probleem ligt.
Zo niet, horen we het wel weer.
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander
Ga naar bovenaan de pagina

remind
New Member

37 berichten

Geplaatst - 21/02/2008 :  21:11:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van remind  Reageer met citaat
Klopt idd. Thnx.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000