ik zing nu pas ong. een jaartje en ik heb de volumeregeling nog steeds niet goed voor elkaar. als ik de inputvolume ietsjes te hard zet gaat de mic. al meteen meezingen en krassen.ik heb me mic. setting al eens afgesteld naar mij smaak. wat doe ik fout?
ik heb nu de volumeregeling zo staan:
style: 100 song : 100 mic : 127 ( de inputvolume half uit) right: 65
Als ik het zo bekijk, staat dat volume ook wel erg hard. Zou het kunnen zijn dat de kwaliteit van de microfoon niet zo bijzonder is? Probeer eens een ander Type/model/merk Groetjes,
Dave, Er is niet een 'standaard' (enig juiste setting) omdat er heel veel faktoren zijn de een optimale instelling kunnen beïnvloeden: a. Type microfoon (rondom- of niervormig gevoelig) b. Kwaliteit van de microfoon (hangt vaak een prijkaartje aan) c. Staan de luidsprekers naar de toetsenist gericht, of er juist vanaf? (de zaal in) d. Soort stem van de zanger(es). (krachtig/zwak) e. Stem- en microfoonbeheersing van de zanger(es)
Zorg dat je in ieder geval een cardioïde-microfoon (sterk richtinggevoelig naar voren) hebt.
Het is beter om luider te zingen en de microfoon wat zachter te zetten dan 'ondersom'.... het voorkomt rondzingen. (piepen)
Laat de luidsprekers zo weinig mogelijk in de microfoon toeteren. Stel de mic-gain knop (achterop de T2) zodanig af de de clip-led (OVER) net niet gaat branden bij maximaal zangvolume. De volumeregelaar INPUT VOLUME bovenop de T2 is voor fijnregeling van de microfoon..... daarnaast is er inderdaad nog een mogelijkheid op de T-2 Mixer.
Als een volumeregelaar helemaal voluit staat (zoals jouw stand 127) is er iets niet optimaal ingesteld want onder normale omstandigheden horen ze rond de 80% te staan. (0dB) Wellicht staat jouw gain regelaar achterop de T2 nog te zacht ?
ja misschien staat mij gain regelaar wel te laag.maar ik heb een shure microfoon dus lijkt me wel un goed merk. maar ik zal het eens proberen naar de reactie's van jullie .ik kom erwel uit. zo niet dan laat ik het wel weer horen.