Auteur |
Onderwerp |
|
ROMANTIKO
Senior Member
548 berichten |
Geplaatst - 28/12/2005 : 16:37:34
|
hallo,kan iemand mij vertellen als ik de multipads wil laten herhalen of juist niet,moet ik dit aanvinken op repeat ok maar om dit dan vast te leggen op een registratie,hoe kan ik dat ???groetjes ROMANTIKO |
|
fboss
Average Member
380 berichten |
Geplaatst - 28/12/2005 : 23:15:36
|
Beste Romantiko;
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt, maar ik kan wel wat over Multipads vertellen.
Door op "Direct Acces" en dan op "Select" bij Multipads te drukken, kom je in het "Multipad Creator" menu.
Hier kun je achtereenvolgens een van de vier pad,s wijzigen of overschrijven (met record en save)
Ook kun je hier een nieuwe bank aanmaken met "New Bank"en "Name", en deze daarna vullen met nieuwe pads (weer via records en save)
In het "Multipad Creator" menu zie je links viermaal de keuze voor repeat. Kies je hier voor "on" dan zal het pad steeds opnieuw afgespeeld worden. Bij "off" wordt er maar eenmaal afgespeeld.
Rechts zie je viermaal "Chord Match" bij "on" wordt de pad met het gespeelde akkoord meegespeeld. Bij "off" klinkt alleen de ingespeelde Pad. (Deze is veelal bedoeld voor geluidseffecten)
Bij het wegschrijven van een Registratie kun je het hokje Multipad aanvinken. Doe je dit dan wordt de reeds gekozen Multipad ook bewaard in de Registratie.
Maar ook als je een van de vier Multipads reeds aanzet, bij het wegschrijven van de Registratie, bij het opnieuw oproepen van deze Registratie zal wel de Multipadbank worden ingesteld maar je zult toch nog handmatig je Multipad in moeten drukken.
Hopenlijk heb je hier iets aan, Groetjes van fboss
|
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 29/12/2005 : 09:21:56
|
quote: Originally posted by ROMANTIKO
hallo,kan iemand mij vertellen als ik de multipads wil laten herhalen of juist niet,moet ik dit aanvinken op repeat ok maar om dit dan vast te leggen op een registratie,hoe kan ik dat ???groetjes ROMANTIKO
Hallo Romantiko,
Nee, je kunt dit niet meenemen in een registration. Je moet 'm dus gewoon veranderen en dan opslaan als een nieuwe multipad. Die selecteer je dan. Dat kan je weer wel vastleggen in een registration. Groetjes,
Frans |
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 29/12/2005 : 16:11:49
|
Wat hij (theplayer) zegt. Je moet gewoon de multipad zelf veranderen, want de multipads zijn standaardinstellingen... je moet het dus in de "wortel" van het "probleem" aanpakken. Groetjes,
Tijn |
|
|
Erwin B
Junior Member
52 berichten |
Geplaatst - 29/12/2005 : 17:03:22
|
Kan je onder een multipad een sample hangen? Ik bedoel heeft iemand dat al geprobeerd? (dus niet ik denk het wel). en Kan je met een multipad een midi signaal geven aan een sampler oid om dan een sample te laten afspelen van dit externe apparaat?
Groetjes
Erwin B |
|
|
fboss
Average Member
380 berichten |
Geplaatst - 03/01/2006 : 18:13:47
|
Beste Erwin B en iedereen;
Ik heb dit nog nooit gedaan, maar wel multipads gemaakt op de 9000pro (met normale voices en nog nooit met samples). Maar de 9000pro verschilt volgens mij bij de multipads niet wezelijk met de Tyros2. (Qua Techniek althans)
Een multipad is een gewone midifile van een of meerdere maten. Iedere midifile kun je in je multipad opnemen en afspelen. (net zoals bij een intro, main of ending)
Dus volgens mij ook midifiles die ergens een Sample of een externe voice gaan ophalen.
Gewoon even proberen, en laat het mettertijd weten als het is gelukt.
Succes en de groetjes van fboss
|
|
|
Raymond
Starting Member
13 berichten |
Geplaatst - 04/01/2006 : 10:56:43
|
Hoi beste tyros fans, ik heb music finder 3.3 gedownload , tot mijn verbazing kom ik nu 600 titles tekort. hoe kan dat? |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 05/01/2006 : 14:47:35
|
quote: Originally posted by Erwin B
Kan je onder een multipad een sample hangen?
Erwin B
Dit is zonder problemen te doen, ik heb een stukje backing vocals van Mustang sally er op gezet en voila,het werkt ! Jammer dat er geen synchronisatie mogelijk is tussen sampler en arranger.
Groet, Arno. |
|
|
fboss
Average Member
380 berichten |
Geplaatst - 05/01/2006 : 22:32:58
|
Beste Soryt;
Ik begrijp toch niet goed wat je hebt gedaan.
Je kunt een Sample als audiofile op de harddisk zetten, en dan afspelen via de harddiskrecorder, en dan is er geen automatisch synchtonisatie mogelijk. (alleen de druk op de HDR Playknop)
Als je een sample vanuit de voices aanroept voor gebruik in een multipad, dan is er wel degelijk sprake van een gecontroleerde synchronisatie.
(Om van een midifile een multipad te maken, moet je niet vergeten om de extensie .mid te wijzigen in de multipad extensie .pad, wat onder XGWorks prima gaat)
Kun je misschien laten weten of je de harddiskrecorder gebruikt of de multipad file?
Groetjes van fboss
P.S Ik heb deze tekst na jouw antwoord wat aangepast om het wat duidelijker te maken (sorry Soryt) |
Bewerkt door fboss op 05/01/2006 23:35:35 |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 05/01/2006 : 22:53:26
|
De sample moet natuurlijk wel in je custom voice opgeslagen zijn, dan kan je hem als gewone voice gebruiken in de multipad. Nou dacht ik dat ik een antwoord gaf, dat synchronisatie niet mogelijk is en dat blijft zo(ik bedoel dan een audio/wave file !)
Arno |
|
|
fboss
Average Member
380 berichten |
Geplaatst - 05/01/2006 : 23:19:41
|
Beste Soryt;
Ik heb mijn vorige inbreng wat aangepast, omdat ik dacht dat het wellicht niet helemaal duidelijk door mij was aangegeven (Sorry) Het is ook geen eenvoudige kost (maar wel leuk)
De sample moet altijd als een custom voice worden opgeslagen. (dit is de enige mogelijkheid om te werken met een sample in de Tyros2), De sample synchroniseert dan toch met je styles en je songs, en dus toch ook met de multipads?
Deze "thread" ging toch over de vraag, of een sample onder een multipad kon worden gebruikt. (en dat kan dus) Of hebben wij het niet over hetzelfde?
Een audiofile wordt afgespeelt met de HDR, synchroniseert niet, maar je moet er net als bij een CD in het tempo van de audiofile mee meespelen.
Overigens is "Ingridje" met haar Elton John vertolking op de Pien-Baartmans-demo ook audio waar hij mee meespeelt. (geweldig overigens). Ik zou die Voice van "Ingridje" trouwens graag willen hebben. Kan daar nog iemand aan komen?
Groetjes van fboss
|
Bewerkt door fboss op 05/01/2006 23:41:26 |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 05/01/2006 : 23:31:27
|
klopt
groet, Arno |
|
|
fboss
Average Member
380 berichten |
Geplaatst - 05/01/2006 : 23:47:34
|
Nogmaals sorry Soryt;
Voor het feit dat ik mijn opmerking veranderde nadat jij je antwoord had gegeven. (ik zag dat mijn inbreng niet duidelijk was)
Je antwoord klopt hier dus eigenlijk niet meer met mijn latere inbreng. Maar we zijn het gelukkig samen inmiddels wel helemaal eens.
Bedankt, en de allerhartelijke groetjes van fboss |
|
|
|
Onderwerp |
|