Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Klein 'probleempje'
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

T-Rossie
Moderator

3236 berichten

Geplaatst - 29/12/2005 :  00:16:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Tijdens het bespelen van de Tyros2 loop ik (Peter Baartmans óók) af en toe op tegen het volgende:

Het modulatiewheel wordt naar boven gedraaid om een leslie snel te zetten. Zodra je dan een ander instrument kiest (bijv. sax), dan wordt die extreem gemoduleerd, omdat je al lang vergeten was dat het wheel omhoog stond voor de snelle leslie-stand.
De remedie is een snelle greep naar het wheel en terugzetten naar de nul-stand. (verstoort je spel en het 'kwaad' is al enigszins geschied)

Zou het niet handig zijn om na een program-change (instrument wissel) de modulatie-controllerwaarde automatisch op NUL te zetten en dat die pas weer wordt overschreven door een verstelling van dit wheel ?
(Ketron SD1 doet dit volgens mij wel)

Of zijn Peter (tijdens de allereerste demo in Oostenrijk) en ik de enigen die er tegenaan lopen ?

Kan dit als modificatie-voorstel dien voor de OS update ?

theplayer
Moderator

3016 berichten

Geplaatst - 29/12/2005 :  08:36:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo,

Nee, je bent echt niet de enige die dit overkomt.
Meestal zet ik 'm wel weer terug, maar ja...... soms......!
Maar ik betwijfel of dit zomaar met een 'update' te verhelpen is, want als je 'm dan ook maar éven aanraakt, staat ie weer op max.
Ik denk dat we er gewoon aan moeten denken dat we 'm weer terug zetten.
Groetjes,

Frans
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3236 berichten

Geplaatst - 29/12/2005 :  09:07:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Frans,

Dit 'even aanraken' hoeft geen probleem te zijn want er is eenvoudig een bandbreedte van bijv. plus/min 5% in te programmeren.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000