Auteur |
Onderwerp  |
|
laakies
Advanced Member

1616 berichten |
Geplaatst - 06/07/2008 : 13:05:32
|
Hoi iedereen,
Inmiddels heb ik een paar Custom voices bij gekocht, (ext is .tvn) Nu wil ik deze een beetje aanpassen in de voiceset, daarna save ik deze en komt dat in het user geheugen te staan.
Nu wil ik deze bewertke custom voice oplsaan als vervanger van de standaard (deze staat toch ook op mijn pc)
Maar ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar krijg met geen mogelijkheid de nieuwe bewerkte custom voice ingeladen, ziet het niet staan op de usb-stick. etc.
als ik de optie ind.load pak en na de usb stick ga zie ik niets te staan terwijl het toch in de road op usb staat.
waarschijnlijk zal ik wel iets verkeerd doen..... maar wat?? ik ben nu al een klein uurtje ah stoeien zonder reslutaat.
wie helpt me uit de droom??? bedankt alvast.
Groetjes van Toine
Tyros 2 + Stagepass 300 |
|
theplayer
Moderator

3033 berichten |
Geplaatst - 07/07/2008 : 08:00:02
|
Hallo Toine,
Het is wat moeilijk om de begrippen uit elkaar te houden, maar ik ga toch proberen om het te vertellen. De custom voice is een sample die op je harddisk staat. Bij het starten van de Tyros wordt iedere keer bij het opstarten die voice vanaf de sample ingelezen. Een Uservoice is eigenlijk meer een preset waarin staat hoe diverse parameters komen te staan als een voice ingelezen wordt. Hij krijgt ook een andere extensie dan de custom voice. Hierdoor zie je de file niet staan als je gaat kijken met ind. load. (Dit kijkt alleen naar *.TVN) Als je de orginele Customvoice wilt wijzigen, zul je dus de sample zelf moeten veranderen. Dit kun je niet met de Tyros doen, maar zou op de PC moeten gebeuren met een daarvoor geschikt programma. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
laakies
Advanced Member

1616 berichten |
Geplaatst - 07/07/2008 : 18:06:33
|
Hoi Frans,
Ik snap het volkomen, bedankt!
Kan ik dan wel mijn registraties naar het user geheugen laten verwijzen? zodat de goede Custom Voice gebruikt wordt?
Ik gebruik nl per liedje 1 regbank (met 8 subbankjes) zodat ik alles per verandering in het liedje vast kan leggen.
Nou ik lees het wel weer, enne nogmaals bedankt voor het reageren,
Groetjes van Toine
Tyros 2 + Stagepass 300 |
 |
|
theplayer
Moderator

3033 berichten |
Geplaatst - 07/07/2008 : 18:49:54
|
Hoi Toine,
Ik weet niet zeker meer of de registration dat vasthoud. Ik dacht dat ie terug springt naar de orginele voice. Maar probeer het gewoon, dan weet je meer. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
Onderwerp  |
|