Auteur |
Onderwerp  |
|
laakies
Advanced Member

1616 berichten |
Geplaatst - 06/08/2008 : 00:52:09
|
Hoi iedereen,
Daar ik op dit moment vakantie heb kunnen jullie wel zien aan de posts dat ik eneorm aan het stoeien ben met de Tyros,welke me iedere dag blijft verbazen wat er allemaal mee kan.
Nu valt het me op als ik met bepaalde song-styles speel enkele sounds zachter klinken.
Als ik dus de songstyle los speel (dus zonder begeleiding) klinkt de sweet tenor sax hard, als ik het met ritme speel valt deze terug van hard naar een stuk zachter. Ook helpt het weinig als ik het volume van de right omhoog zet
Dit is zowel het geval met mijn koptelefoon, als via de boxen dus daar kan het niet aan liggen.
Als ik dezelfde instelling houd maar dan met een interne styles is alles goed.
Kan ik dit ergens in bewerken zodat de sound niet terugvalt??
Groetjes van Toine
Tyros 2 + Stagepass 300 |
|
vdburch
Average Member

105 berichten |
Geplaatst - 06/08/2008 : 20:57:31
|
Hallo Toine. Bij mij was dat het geval met meezingen. Hoe harder ik song des te zachter speelde de Tyros. Tip van Frans was. Menu- Function daar naar de Controller en te kiezen voor Keyboard/panel. Aan de linker kant zie je een menu waar je de aanslag gevoeligheid kan instellen ,probeer deze uit bij mij staat die nu op Soft 1 en probleem is opgelost. Misschien zit daar jouw oplossing? Misschien zit ik fout,maar omdat je nog geen reactie heb op je vraag dacht ik ik probeer het maar. groeten
Gerard |
 |
|
theplayer
Moderator

3033 berichten |
Geplaatst - 06/08/2008 : 21:46:21
|
Hallo Gerard,
citaat: Menu- Function daar naar de Controller en te kiezen voor Keyboard/panel. Aan de linker kant zie je een menu waar je de aanslag gevoeligheid kan instellen ,probeer deze uit bij mij staat die nu op Soft 1 en probleem is opgelost.
Dit is niet de mogelijkheid die ik je gegeven heb. Gelukkig bewaar ik nogal wat mail. In die aan jou stond:
citaat: Hallo Gerard, Waarschijnlijk heb je in de MixingConsole op tabblad CMP een verkeerde instelling gemaakt. Probeer daar eens de instelling normaal en kijk of het dan over is. Groetjes, Frans
Overigens is het probleem van Toine weer een heel ander verhaal. Daar gaat soms één instrument zachter en dat is wat vreemd. Bij de ene style niet, bij de andere wel. Toine staat het volume van die styles soms erg hard? Anders stuur mij eens zo'n style waar dit bij gebeurd. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
laakies
Advanced Member

1616 berichten |
Geplaatst - 06/08/2008 : 22:37:16
|
Hallo Frans,
Mailtje is al onderweg naar je.
Bedankt alvast,
Toine.
Tyros 2 + Stagepass 300 |
 |
|
theplayer
Moderator

3033 berichten |
Geplaatst - 06/08/2008 : 23:07:38
|
Hallo Toine,
Met die sax is helemaal niets mis mee. Die blijft gewoon gelijk. Maar het volume van die style is veel hoger dan het volume van een standaard style. Laat maar eens een standaard style lopen en schakel dan zonder te stoppen over naar jouw 'probleemstyle'. Je zult dan horen dat het volume van de style ineens veel sterker wordt. En daar ligt het probleem. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
Bewerkt door theplayer op 06/08/2008 23:08:41 |
 |
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 07/08/2008 : 05:18:27
|
Zou het eventueel kunnen dat er op de masters een compressor staat ??? sis
Wow de AW 2400 digital workstation komt eraan |
 |
|
vdburch
Average Member

105 berichten |
Geplaatst - 07/08/2008 : 11:35:44
|
Sorry Frans verkeerde info. Maar het was goed bedoeld.
Gerard |
 |
|
|
Onderwerp  |
|