Auteur |
Onderwerp |
n/a
deleted
158 berichten |
Geplaatst - 06/01/2006 : 07:58:38
|
Ik was gisteravond met de vocal harmony aan het oefenen, toen ik de blauwe knop indrukte om de musicfinder te openen ontdekte ik ineens, dat het raampje van (numbers of records) dat eerst 1896 aangaf, was veranderd in 2500. Nieuwsgierig ben ik gaan zoeken wat er nieuw bijgekomen was. De musicfinder stond boordevol met de mooiste klanken, en zo verschrikkelijk veel dat ik na drie uur nog niet eens bij de onderste titel aangekomen was. En dat alles keurig gerangschikt op orde van het ABC. Al eerder had ik op een pagina, 50 van de mooiste titels van de Roland G 70 gevonden, die klonken zo mooi, dat ik in mij zelf dacht ik heb het verkeerde keyboard gekocht. Ik heb er sinds gisteravond piano klanken bijgekregen, dat lijkt net of je life een Steinway en Sons vleugel hoort spelen, werkelijk prachtig. Ik begin nu echt te geloven dat wonderen nog bestaan.
Mvgr. Cees.
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 06/01/2006 : 11:23:07
|
Hallo Cees,
Nu denk ik toch echt dat het te laat is geworden. In de MusicFinder staan n.l. helemaal geen klanken in. Er staan alleen maar liedje in. Zo'n liedje verwijst naar een Style en roept daarbij een bepaalde OTS op. Soms wordt nog het tempo aangepast. Meer Niet!!!! Het verwijst dus alleen naar dingen die in je Tyros zitten en voegt er niets nieuws aan toe. Ik hoop dat ik je niet teleur gesteld heb, maar het is niet anders. Groetjes,
Frans |
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 06/01/2006 : 13:03:48
|
..... Ik begon al aan mezelf te twijfelen
Ook de aanhef "Vreemd pakje ontvangen" begreep ik niet... en nu nóg niet. Cees, kun je het geheim onthullen ? |
|
|
fboss
Average Member
380 berichten |
Geplaatst - 06/01/2006 : 14:46:41
|
Hallo Cees en Iedereen;
De MusicFinder kan ALLEEN werken met de "Preset Styles" Daar kunnen dus nooit G70 styles tussen zitten.
Ik heb wel een een kleine tweehonderd G70-Styles geschikt voor de Tyros(2), en daar zitten inderdaad ook hele mooie Styles bij.
Maar deze kunnen dus nooit met de MusicFinder worden aangestuurd. Hiervoor zijn juist de Registraties weer uitermate geschikt.
Dus nog maar eens proberen na te gaan, wat er werkelijk (wellicht zonder het te merken) door jou werd geopend.
Er is door een groep PSR3000 bezitters een Directoty met de naam: "G70" ontwikkeld, en verspreid, en die in totaal zo'n kleine 200 Styles bevat, met van de G70 naar de PSR3000 (en Tyros(2)) geconverteerde bestanden.
Dit zal wel de Direcrory zijn die jij per ongeluk bent tegen gekomen in je Tyros2 (dan heb je geluk, want ze zijn deskundig bewerkt)
Wij horen het nog wel als je er nog eens achter kunt komen.
Groetjes van fboss
|
|
|
Carlo
New Member
23 berichten |
Geplaatst - 06/01/2006 : 18:46:27
|
Hoi Cees
Was het nu zo dat je met te veel alcohol op, of met een Tyros2 in het bezit niet achter het stuur mocht zitten !?! Ik kan het verhaal ook niet helemaal volgen maar ik ben bang dat we een beetje in maling worden genomen door Cees. Grapje !!!! Wellicht komt hij straks met een uitspraak waardoor het humorgehalte op dit forum flink zal gaan stijgen.
succes allemaal ! |
|
|
n/a
deleted
158 berichten |
Geplaatst - 06/01/2006 : 22:20:05
|
Nee, jullie begrijpen mij verkeerd, een rekord in musicfinder is een samengesteld stukje, in een style van de jaren 1975 bijvoorbeeld, en dat heeft wel degelijk een eigen klank, neem de rock en roll bijv. dat klinkt heel anders als een slowrock, en op zo'n manier heb ik ineens 2500 honderd records gekregen in mijn overgenomen Tyros één. Hoe dat kan weet ik echt niet, ik zelf heb het niet gedaan uit angst dat ik wat kan beschadigen, want ik heb nog niet zo veel ervaring met zulke geavanceerde muziek instrumenten en z'n geheugens.
Die G70 klanken zitten niet in de musicfinder dat klopt, ik moet daarvoor een style knop indrukken, en dan via de next knop naar de user pagina schakelen, en daar staan de mooie 50 G70 styles in (klanken). Ja ik denk dat ik geluk heb, dit zullen die styles wel zijn die voor de psr3000 en Tyros geconverteerd zijn, het klinkt in ieder geval fantastisch en erg professioneel.
Misschien heb ik zelf ongemerkt en per ongeluk de musicfinder wel uitgebreidt, want ik had wel een update uit rotterdam, op een floppy gedownload, mogelijk heb ik die ongemerkt in de musicfinder opgenomen. Maar ik was wel verbaasd, hopenlijk heb ik hiermee het een en ander verduidelijkt! P.s. Ik ben van de AA,daarom speel ik nooit in cafe's.
Mvgr. Cees.
|
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 07/01/2006 : 01:29:34
|
Hoi Cees, Ik begin het te begrijpen, maar kan het niet met jouw woordkeus eens zijn. Als wij 's onderaan beginnen : a. In een keyboard zitten 'geluiden' (of klanken) zoals een piano, trompet, gitaar, snare-drum, bekken.... etc.
b. In een 'style' (=ritmisch lopende begeleiding) worden de 'geluiden' gebruikt om een 'begeleidingsorkest' of 'band' te bouwen.
c. In de musicfinder worden 'styles' gebruikt in een bepaalde snelheid (tempo) zodat de style past bij een bepaalde song.(lied) In de lijst wordt dan de songtitel genoemd en als die wordt geselekteerd wordt de Tyros ingesteld.
In mijn beleving heb je aan de musicfinder alléén helemaal niks. De musicfinder maakt gebruik van styles..... een style moet gebruik maken van klanken (of sounds/geluiden)
Een style kan lekker klinken, maar in de reguliere keyboard-wereld noemt met dat geen klank
Al spelend op de Tyros2 ontstaat bij mij een glimlach van oor tot oor als ik bijv. de Saxofoon KLANK gabruik. (Die glimlach verschijnt trouwens bij elke (muzikale) luisteraar!)
|
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 07/01/2006 : 08:07:38
|
quote: Originally posted by fboss
Hallo Cees en Iedereen;
Er is door een groep PSR3000 bezitters een Directoty met de naam: "G70" ontwikkeld, en verspreid, en die in totaal zo'n kleine 200 Styles bevat, met van de G70 naar de PSR3000 (en Tyros(2)) geconverteerde bestanden. Groetjes van fboss
Hebben we daar ook een 'link' van? Want nu begint het leuk te worden. Groetjes,
Frans |
|
|
n/a
deleted
158 berichten |
Geplaatst - 07/01/2006 : 09:42:13
|
Jaja, mijn verschil van uitleg komt gewoon door het feit dat ik een paar van mijn ervaringen vertel, en jullie willen dat graag zien in computer technische vaktaal, welnu zo ver ben ik helaas nog niet. Dus doe ik het maar gewoon op mijn manier, als julie dat liever niet zien zal ik geen berichten meer plaatsen! Hoe kan ik mijn registratie verwijderen van deze webzsite?
Mvgr. Cees.
|
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 07/01/2006 : 10:20:01
|
Dag Cees. Onzin, je moet gewoon doorgaan met het vertellen van jou bevindingen. Wanneer er mensen zijn die niet begrijpen wat jij verteld is dat hun probleem. Regelmatig staat er een berichtje van jou op dit forum dat best interesant is en het kan niet zo zijn dat je voor gek wordt versleten omdat je iets verteld op jou manier. Ook ik ben geen computer expert en kan sommige dingen ook niet goed beschrijven, maar ik laat me er niet voor uit het veld slaan. Tegen al die andere T2 spelers wil ik zeggen laat een ieder in zijn eigen waarde en een beetje meer respect voor elkaar. Want uiteidelijk zijn we allemaal met dezelfde hobby bezig en die is machtig mooi, alleen zullen we elkaars hulp af en toe nodig hebben. En een ieder verteld dat op zijn manier. Laat dit forum niet uitgroeien om elkaar onderuit te halen. Cees vooral doorgaan.
Henk
|
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 07/01/2006 : 11:29:49
|
Beste Cees,
Zie de opmerkingen niet als kritiek, maar als hulp om elkaar beter te leren begrijpen. Het is namelijk wél belangrijk dat we elkaar kunnen volgen (weten wat er bedoeld wordt)
Niemand heeft de behoefte om een ander forumlid af te katten, maar hier en daar wordt de nodige humor gebruikt om het lekker luchtig te houden.... Laat je niet ontmoedigen, maar ga gewoon door met wat je al deed
Mocht je je beledigd voelen door mijn reply, dan mijn nederige excuses voor de uitleg.
|
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 07/01/2006 : 11:53:58
|
Hoi Cees,
En zo is het. Iedereen kan zijn of haar ervaring rustig vertellen. Dat is natuurlijk geen probleem. Wordt het e.e.a. anders uitglegd of zoals in dit geval 'ontrafeld', moet dat ook kunnen vind ik. Overigens weet je dat je altijd van iedereen hulp kunt verwachten. Ik wacht alleen nog op die link naar die G 70-styles, want die wil iedereen wel hebben denk ik. Groetjes,
Frans |
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 07/01/2006 : 13:00:24
|
IK WIL OOK G-70 STYLES!!! Wie kan ze voor me regelen...? |
|
|
fboss
Average Member
380 berichten |
Geplaatst - 07/01/2006 : 13:09:36
|
Beste Cees en Iedereen;
Gewoon doorgaan Cees, er kan nu eenmaal nooit een domme vraag worden gesteld, hoogstens een niet goed begrepen vraag.
Iedereen op dit forum zit met vragen, zeker met zo'n ingewikkeld en veelzijdig keyboard als de Tyros.
Ik heb al vele jaren rondgezworven in alle Duitse, en Engelstalige PST-forums, en op al de vragen die ik gesteld heb (vaak met een slechte gramatica opgesteld) heb ik altijd een leuk antwoord gekregen, zelfs als ze er geen touw aan konden vastknopen.
Want iedereen beseft dat het geen eenvoudige kost is. Maar op muziekforums wil bijna iedereen elkaar helpen.
Op het officiele Duitse forum zaten enkele beroeps-keyboardspelers die elkaar het licht in de ogen niet gunnen. (De duitse Keyboard-Entertainermarkt is met meer dan 35% teruggelopen) De grootste groep is daardoor naar een nieuw forum overgestapt, en nu heeft iedereen spijt, en wordt er weer als vanouds aardig met elkaar omgegaan.
Ik kan niet anders zeggen dat het jaren duurt on de Tyros goed te kunnen doorgronden, en dat is al voor velen een hobby op zich.
Ik denk overigens dat ik nu begrijp wat er is gebeurt met je MusicFinder (als je maar blijft schrijven komen we er gewoon weer uit) Je hebt de gekregen MusicFinder-file (op je diskette) via FUNCTION- UTILITY- SYSTEM RESET- MUSICFINDER FILES ingesteld op je diskettestation, dan komt er een pop-up venster met de keuze REPLACE, OF APPEND, OF CANCEL.
Je moet dan op REPLACE drukken, waardoor de bestaande Musicfinder wordt vervangen door de Musicfinder die op je diskettestation stond.
Jij hebt op APPEND gedrukt, waardoor de Musicfile op je diskette werd TOEGEVOEGD ann je bestaande MusicFinder in de Tyros.
Aangezien er maximaal 2500 records mogelijk zijn in de Tyros, vult hij alles aan tot de max. 2500 records. De rest van de records van de file op de diskette zijn niet toegevoegd.
Dus voortaan een file vervangen met REPLACE !!!!
Hopelijk heb je er iets aan, en laat zeker nog meer van je horen. Weer de groetjes vanfboss.
|
Bewerkt door fboss op 07/01/2006 13:55:30 |
|
|
Johntel
Average Member
265 berichten |
|
fboss
Average Member
380 berichten |
Geplaatst - 07/01/2006 : 13:29:11
|
Beste Allemaal;
Ik heb in het verleden al eens gezegd dat ik diverse Tyros-bestanden heb,(en nog heel heel veel meer) maar dat ik niet weet hoe ik dat aan jullie ter beschikking kan stellen.
Ik heb geen eigen site, en geen FTP mogelijkheid.
Met e-mail zou iets te doen zijn, maar om 150 e-mails te sturen is voor mij geen optie. Buitendien gaat dat alleen maar met bijvoorbeeld een MusicFinder van max 500Kb. Deze pakweg 200 "G70" Styles, is een totaalbestand van een kleine 80Mb. En er is geen link meer naartoe.
Waar ik voor pleit is om op de een of andere manier (b.v. gekoppelt aan dit forum) een FTP-site te openen. Dan kunnen we data via dit forum uitwisselen. (dat belast niemand, en we kunnen dan dag en nacht uitwisselen).
Er is wel een mogelijkheid, om deze groep naar Yahoo te verplaatsen, dan hebben we een forum, en uitwisselnogelijkheden van foto's, data enz. Helaas heb je dan ook een heleboel reclame waar je steeds aan voorbij moet klikken, en ik ben daar dan ook zeker niet echt vóór.
Misschien kan onze gastheer hier iets extra voor ons betekenen? Misschien wil Yamaha hier iets aan doen? Of misschien heeft iemand anders een goede optie?
De groetjes weer van fboss
|
|
|
Onderwerp |
|