Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Tyros3 manuals al beschikbaar
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

T-Rossie
Moderator

3311 berichten

Geplaatst - 01/09/2008 :  22:20:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Op http://www.yamaha.co.jp/manual/dutch/result.php
zijn al diverse handleidingen (zelfs NL versie!) en reference manuals te downloaden van de Tyros3.

Tik als zoekargument 'Tyros3' in en voilá.... de specs compleet.

Bewerkt door T-Rossie op 01/09/2008 22:22:10

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 01/09/2008 :  22:29:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt Roel.
Kunnen we het alvast doornemen en uitspitten.

Groet, Ruud
Ga naar bovenaan de pagina

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 01/09/2008 :  23:03:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Als ik zo snel de data list bekijk, zie ik dat er standaard 53 Super Articulation Voices en 11 SA2 Voices in de Ty3 aanwezig zijn.

Groet, Ruud

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 01/09/2008 :  23:15:33  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Inderdaad, dat is mij ook opgevallen. Dus niet maar 5 maar 11 SA2 voices, maar alleen in de blazerssectie

Ik wil daarnaast iedereen verwijzen naar pagina 40 voor uitleg over de nieuwe SA en SA2 voices.
Daarnaast staan op pagina 42/43 de ART knoppen uitgelegd
Daar staat weergegeven hoe ze precies werken.

Het lijkt mij persoonlijk niet fijn spelen, maar we zullen zien wat ermee te bereiken valt.

(Ruud, voortaan kun je bij nieuwgevonden informatie je bericht editen als er nog niemand na jou heeft gepost. Dat voorkomt zogeheten dubbleposts en houdt het overzichtelijk)

Groeten,
Martijn

Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Bewerkt door Tyr0s_Fre4k op 01/09/2008 23:19:15

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 02/09/2008 :  11:39:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
T2 VRIENDEN

Ik heb het hele handboek van de TYROS3 doorgebladerd op zoek naar revolutionaire verbeteringen t.o.v. de TYROS2 en heb ze helaas niet kunnen vinden. Op de ongetwijfeld verbeterde sound generator van de T3 an de nieuwe SA voices na, en de snellere USB 2.0 interface zie ik niet echt schokkende verbeteringen.

Uiteraard baseer ik mijn mening op de inhoud van het handboek. Misschien denk ik er anders over nadat ik de T3 heb gezien en bespeeld. Maar tot dan, denk ik niet dat ik mijn T2 zal gaan inruilen voor een T3. De verschillen zijn daar te klein voor.

Ik ben zeer benieuwd naar de mening van andere op dit punt. Als je al een T2 hebt, wat zou de reden moeten zijn om deze in te ruilen tegen een T3. Thats the question: T2 or T3.

Jan

T-Rossie
Moderator

3311 berichten

Geplaatst - 02/09/2008 :  12:41:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Jan,
Het manual 'vertelt' natuurlijk niets over hoe het ding klinkt, terwijl de sound/styles het allerbelangrijkste is.

Wat ik gehoord heb van degenen die de T3 hebben mogen aanschouwen moeten de verbeteringen in klanken, styles en DSP (effekten) toch behoorlijk indrukwekkend zijn.
Redenen waarom ik ga voor de T3 :
a. Drastisch verbeterd display.(kijkhoek, scherpte, contrast)
b. Snelle USB2 poorten
c. Snellere processor/Operating systeem (voor o.a. laden samples 10 x sneller)
d. LAN (netwerk) aansluiting
e. Meer onafhankelijke effekt-processors, die vervelende klankwendingen voorkomen.
f. Meer styles, opgepoetste styles.
g. Meer SA voices en de nieuwe SA2's
h. Nieuwe piano's

Sommingen (internationaal) beklagen zich over het feit dat de T2 en T3 vrijwel hetzelfde zijn volgens de manuals, men had graag veel meer extra mogelijkheden gezien.
Persoonlijk ben ik uitermate tevreden over de huidige mogelijkheden van de T2 en de bediening is erg handig. MP3 en 'dual midiplayer' staan niet op mijn verlanglijstje omdat ik er niets mee doe.
De klankverbeteringen zoals SA2 zullen de doorslag moeten geven voor mij.

Ingewijden vertelden mij dat de stap T2-T3 minstens zo groot is als van T1-T2. Reden genoeg voor mij om 'te gaan' voor de T3.

Roel

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 02/09/2008 :  13:02:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Voordat er nog meer rumours worden verteld, hier de officiele specifications en nog meer foto's

http://www.yamahapkowner.com:80/?p=596

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 02/09/2008 :  13:25:22  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
@ Sneakyman... ik vind de officiele handleiding toch echt geen rumour
(tenzij je het sarcastisch bedoelde... dan heb ik niks gezegd )

Wel mooie foto's op yamahapkowner.com vooral de full view

Groetjes,
Martijn

Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 02/09/2008 :  13:55:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie

Jan,
Het manual 'vertelt' natuurlijk niets over hoe het ding klinkt, terwijl de sound/styles het allerbelangrijkste is.

Wat ik gehoord heb van degenen die de T3 hebben mogen aanschouwen moeten de verbeteringen in klanken, styles en DSP (effekten) toch behoorlijk indrukwekkend zijn.
Redenen waarom ik ga voor de T3 :
a. Drastisch verbeterd display.(kijkhoek, scherpte, contrast)
b. Snelle USB2 poorten
c. Snellere processor/Operating systeem (voor o.a. laden samples 10 x sneller)
d. LAN (netwerk) aansluiting
e. Meer onafhankelijke effekt-processors, die vervelende klankwendingen voorkomen.
f. Meer styles, opgepoetste styles.
g. Meer SA voices en de nieuwe SA2's
h. Nieuwe piano's

Sommingen (internationaal) beklagen zich over het feit dat de T2 en T3 vrijwel hetzelfde zijn volgens de manuals, men had graag veel meer extra mogelijkheden gezien.
Persoonlijk ben ik uitermate tevreden over de huidige mogelijkheden van de T2 en de bediening is erg handig. MP3 en 'dual midiplayer' staan niet op mijn verlanglijstje omdat ik er niets mee doe.
De klankverbeteringen zoals SA2 zullen de doorslag moeten geven voor mij.

Ingewijden vertelden mij dat de stap T2-T3 minstens zo groot is als van T1-T2. Reden genoeg voor mij om 'te gaan' voor de T3.

Roel

Dat heb ik ook gezegd, misschien verander ik van mening als ik de T3 bespeeld en gehoord heb. Desalniettemin, vindt ik de het verschil tussen de T2 en T3 niet schokkend is. Lan netwerk is alleen maar zinvol voor communicatie met Yamaha IDC site voor downloaden van midi files en styles. Je kan het niet gebruiken voor communicatie met je eigen PC. Daarvoor ben je aangewezen op de USB poort. Voor de rest de manier van werken blijft hetzelfde. Resteert betere styles en verbeterde SA voices. Is dat de kosten wel waard, wat verlies je bij inruil op je T2. Nieuwprijs van de T2 is al of gaat zakken zodra de T3 verkrijgbaar is. Wat is de inruilwaarde dan nog. Dus het gaat duizenden euros meer kosten voor wat extra styles en mooiere voices.

Misschien als componist van muziek en niet zo zeer een entertainer denk ik er iets anders over, betreffende het gebruik van een TYROS2 machine.

m.vr.gr.

Jan

Bewerkt door Jan Bruijn op 02/09/2008 13:57:17

Louis
Junior Member

81 berichten

Geplaatst - 02/09/2008 :  21:12:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat ik tot nu toe uit de handleiding kan halen lijkt mij meer als voldoende voor een nieuwe lancering van een opvolgend model.
Vooral je persoonlijke spel extra accentueren met de de SA2 knoppen, bepalen zakken, schudden en bijvoorneeld oplopen is toch een aanzienlijke verbetering, en wat heet revolutionair. Het keyboard, workstation behoeft toch niet opnieuw te worden uitgevonden?
Al me al zie ik erg uit naar een demonstratie!

Yamaha zou toch wel een erg hongerig bedrijf naar omzet zijn als ze zoveel invessteren om de Tyros 3 te lanceren, zeker als de consument de gedachte krijgt ? dat de Tyros 3 bijna niets meer te bieden heeft als de Tyros 2 m.vr.gr. Louis

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 02/09/2008 :  21:35:13  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyr0s_Fre4k

@ Sneakyman... ik vind de officiele handleiding toch echt geen rumour
(tenzij je het sarcastisch bedoelde... dan heb ik niks gezegd )

Wel mooie foto's op yamahapkowner.com vooral de full view

Groetjes,
Martijn

T-Rossie had het erboven over wat ik gehoord heb, dit is dus niet zeker (rumours dus.)
Daar bedoelde ik het eigenlijks op

De expansion knop is dus bedoelt voor voices die je kunt downloaden, wat ik al dacht. Ze zullen dus waarschijnlijk nieuwe voices gaan verkopen/ gratis releasen...

@louis :
Ze doen niet veel om dit product te promoten. Het enige wat ze doen is een website neerzetten en een paar geluiden af laten spelen met puzzelstukjes... Dit is bijna het goedkoopste wat je maar kan doen om iets te promoten Een website is hooguit 80 euro in een jaar...

Bewerkt door Sneakyman op 02/09/2008 21:41:14

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 03/09/2008 :  08:49:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Louis

Wat ik tot nu toe uit de handleiding kan halen lijkt mij meer als voldoende voor een nieuwe lancering van een opvolgend model.
Vooral je persoonlijke spel extra accentueren met de de SA2 knoppen, bepalen zakken, schudden en bijvoorneeld oplopen is toch een aanzienlijke verbetering, en wat heet revolutionair. Het keyboard, workstation behoeft toch niet opnieuw te worden uitgevonden?
Al me al zie ik erg uit naar een demonstratie!

Yamaha zou toch wel een erg hongerig bedrijf naar omzet zijn als ze zoveel invessteren om de Tyros 3 te lanceren, zeker als de consument de gedachte krijgt ? dat de Tyros 3 bijna niets meer te bieden heeft als de Tyros 2 m.vr.gr. Louis

Louis,

Wat mijn stelling eigenlijk is, als je al een T2 gebruiker bent zijn dan de meer kosten en het verlies op de T2, de extra's welke de T3 ongetwijfeld biedt, wel waard? De T2 biedt al zo verschrikkelijk veel en als je de T2 ook weet te bespelen, dan krijg je er bijna een perfekt geluid en muziek uit.

Het is toch de speler zelf die verantwoordelijk is of de muziek goed klinkt of niet. Je kan de meest perfekte TYROS bezitten, maar als je er als speler niets van bakt, of niet de mogelijkheden benut, dan heeft zo'n dure TYROS3 ook geen zin.

Wat mijzelf betreft, Ik ben eerlijk genoeg als ik zeg, dat mijn speel techniek en de wil om alles uit een synthesizer te halen niet groot genoeg is om de aanschaf van een T3 te rechtvaardigen. Dat de T2 meer dan voldoende biedt voor mij, om redelijk goed klinkende muziek te produceren.

Zoals meestal, Liefde maakt blind. Dus ook de liefde voor een mooi uitziende TYROS3. Ha Ha Ha.

Vrienden, als je al een T2 hebt, gebruik je gezonde verstand. Als je nog geen T2 hebt, wacht nog even met de aanschaf, want er komen straks een hele boel gebruikte T2's en goedkope nieuwe op de markt.

m.vr.gr.

Jan

Bewerkt door Jan Bruijn op 03/09/2008 09:02:36

Louis
Junior Member

81 berichten

Geplaatst - 03/09/2008 :  09:36:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Jan, een vraagstuk als tevreden zijn met of het beste van het beste willen is zeer persoonlijk.
De kosten zijn niet een probleem, zoals ik al eerder vermelde voor 1,5 in ieder geval minder als 2 EURO per dag heb je een keer in de drie jaar het allernieuwste product. Iedereen heeft wel een genotsmiddel of hobbey, sport of wat dan ook waar hij veel meer aan uit geeft per dag. Zelfs met mijn karige WAOt-tje lukt me dat. Voor mij is de Tyros de ultime tijdsbesteding en waar ik dan ook graag voor spaar om steeds iets verder, beter te kunnen genieten.

m.vr. gr. Louis

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 03/09/2008 :  10:05:37  Toon profiel  Reageer met citaat
En ik ben het volledig met Jan eens
sis

Wow de AW 1600 samen met Edirol UA-25 EX en cakewalk

T-Rossie
Moderator

3311 berichten

Geplaatst - 03/09/2008 :  10:43:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Het blijft dus afhankelijk van persoonlijke smaak én (beschikbare) financiële mogelijkheden
Daarbij denk ik ook nog twee 'argumenten' (vertel ik altijd tegen mijn vrouw ) te hebben om regelmatig te vernieuwen :

a. Opnieuw een garantietermijn van 2 jaar. (dus geen kosten bij problemen).... en hoe ouder des te meer kans op slijtage e.d. (Er zijn onder ons personen die daar toch last van krijgen)

b. Een verzekering keert een 'dagwaarde' uit bij ongelukken. Het houden van (bijv.) de Tyros2 laat de dagwaarde gestaag zakken bij gelijkblijvende premie. Indien er een Tyros3 komt blijft nog steeds de premie bijna gelijk maar is de dagwaarde aanmerkelijk hoger.

Als een nieuw keyboard ook nog 's veel beter klinkt en meer mogelijkheden (in mijn straatje) heeft, dan wordt de beslissing nog eenvoudiger.

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 03/09/2008 :  11:13:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Louis en T-Rossie

Natuurlijk is het een zeer persoonlijke zaak. En er is dan ook altijd wel een excuus te bedenken of redenen te vinden om te vernieuwen. Het argument van garantie termijnen vindt ik een beetje flauw. De kick van het nieuwe kan ik nog begrijpen. Ook het argument van het kost maar een paar euro per dag voor je hobby. Men vergeet echter dat een TYROS2 of TYROS3 geen hobby machines zijn, maar meer bedoeld voor semi-prof en professionele muzikanten.Vandaar de extreme hoge prijzen voor de TYROSSEN. Voor puur hobby gebruik kan ik wel goedkopere synthesizers bedenken. Bijv. in de PSR reeks.

Mijn ervaring met collega muzikanten is, zeker degene welke synthesizers bespelen. Dat men denkt dat een nieuwe synthesizer of een opvolger van de oude, ze beter in staat stellen betere en mooiere muziek te maken. Vaak is het echter het maskeren van hun beperkte speeltechniek. Men maakt de denkfout dat de nieuwe synthesizer de beperkingen van de bespeler opvangt en maskeert. Niets is minder waar. Je moet het nog steeds zelf doen.

Ik blijf van mening, als je het nuchter bekijkt, is de TYROS3 nou echt wat je mocht verwachten na 3 jaar ontwikkeling?

Voorlopig laat ik het maar hierbij.

groetjes

Jan
Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000