|
Jan Bruijn
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 24/10/2008 : 13:40:26
|
23 oktober 2008 moest ik naar Oostendorp-Wezep wegens een probleem met mijn nieuwe MOTIFXS8, welke probleem uitstekend werd opgelost. Terwijl mijn XS8 gerepareerd werd was ik in de gelegenheid de nieuwe TYROS3 te aanschouwen in de winkel van Henk Oostendorp.
Onze wel bekende "Ruud" was daar druk bezig met het bespelen van deze TYROS3 en was zo vriendelijk het een en ander te demonstreren. Hij deed dat zeer professioneel en ik moet erkennen dat de TYROS3 inderdaad al mijn verwachtingen overtrof. Het is duidelijk een grote verbetering t.o.v. de TYROS2. Ziet er zeer solide uit en klinkt inderdaad fabelachtig goed. Waarschijnlijk ook door Ruud's manier van spelen. De SA2 instrumenten doen zeer realistisch aan, misschien wel iets te mooi, als je het vergelijkt met bijv. het spelen van een echte klarinet of ander blaasinstrument.
Desalniettemin ben ik zeer zeker onder de indruk. Zijn hoge prijs zeer zeker waard.
Toch blijf ik voorlopig nog even mijn TYROS2 gebruiken in combinatie met mijn nieuwe MOTIFXS8, omdat mijn T2 slechts 1 1/2 jaar oud/jong is. Over 3 a 4 jaar zal ik zeker de opvolger van de TYROS3 aanschaffen. Ik ben benieuwd hoe Yamaha denkt de TYROS3 te overtreffen?
m.vr.gr.
Jan |
Bewerkt door Jan Bruijn op 24/10/2008 15:02:23 |
|