| Auteur |
Onderwerp  |
|
|
Heiko
Advanced Member

1643 berichten |
Geplaatst - 09/11/2008 : 16:53:46
|
Hoi allemaal, Stel, ik heb een hele verre kennis die ook een T2 heeft, en die heeft, toen hij die Yammie boxen heeft gekocht bij alle in alle registraties de volume van SONG op 86 gezet. Omdat hij dacht dan ben ik van het probleem af dat de ene song harder of zachter klinkt dan de ander. Dat klopt natuurlijk niet, want de verschillende instrumenten in de song kunnen ook harder of zachter staan. Nu moet hij dus alle registraties (738!!) opnieuw gaan doen........ Weet iemand een manier noe dit het gemakkelijkst op te lossen? Lastig is dat je geen 2 reg. tegelijk kunt horen om de volumes te trimmen. Ik hoop dat iemand deze "arme sukkel" verder kan helpen. Grtz, Heiko |
|
|
theplayer
Moderator

3055 berichten |
Geplaatst - 09/11/2008 : 17:38:14
|
Hoi Heiko,
Makkelijk is het niet, want 738 registraties zijn er natuurlijk wel veel. Maar misschien is dit wel een idee om het volume standaard te krijgen. Druk bij de harddiskrecorder op rec. Maak nu een bestand aan met b.v. de naam Registrations. Nu ga je naar settings / Volume. Zet de rec-monitor op 40. Laat dit zo staan en druk op tegelijk op Reg- en +. kies een registration en druk weer op exit. Als je nu speelt kun je het volume aflezen in het Rec-volume display. Op die manier kun je alles zoveel mogelijk gelijk trekken. Het scherm kun je zo laten staan en telkens een nieuwe registration kiezen. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
Heiko
Advanced Member

1643 berichten |
Geplaatst - 11/11/2008 : 07:17:27
|
Hoi Frans, Dank voor de zeer goede tip. Door het volume-verschil in songs en styles heb ik wel de waarde van de rec monitor aangpast naar 76. Nu kan ik de style volumes op 100 zetten en heb dus nog wat speling. Het was even expirimenteren, maar toen ik het door had ging het vrij snel. Vooral de registraties zonder songs, want de styles hebben allemaal hetzelfde volume, niet waar? Wel wil ik vanavond even uitproberen om via mijn PC te werken. In Cubase (Of de software van mijn soundcard) zitten ook volumemeters, zodat ik in realtime de volumes gelijk kan zetten. (Scheelt weer een beetje) Hartelijk dank en ik laat nog weten of mijn idee ook werkt. Grtz, Heiko
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
Bewerkt door Heiko op 11/11/2008 12:13:20 |
 |
|
|
Heiko
Advanced Member

1643 berichten |
Geplaatst - 12/11/2008 : 07:16:57
|
......Tests van gisteravond mislukt. In Cubase moest ik te lang zoeken om het ingangsignaal in beeld te krijgen. Geluidsrecorder van Accesoires heeft een te kleine VU meter en tot slot gaf WaveLab een onbetrouwbaar beeld (vervorming in het geluid)alsof de boel verkeerd was aangesloten. Dus voorlopig ga ik even door volgens jouw advies. Grtz, Heiko |
 |
|
| |
Onderwerp  |
|