Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 optreden
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

Queasy
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 05/12/2008 :  19:16:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik maak al jaren gebruik van een inear systeem van sennheiser. Op de stagepass zit ook een line out op. Kwestie van aansluiten, en je monitor is geregeld.

Ga naar bovenaan de pagina

Gerrie
New Member

41 berichten

Geplaatst - 11/12/2008 :  10:20:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Tyrosfans,

Mijn optreden gisteravond (kerstviering) was wel geslaagd.Alleen het spelen met een in-ear vond ik wat lastig. ik heb een box als monitor gebruikt en de andere de zaal in gedraaid. Dit is niet ideaal.Nu heb ik thuis nog een laney keyboardversterker staan. Weten jullie of ik deze kan gebruiken als monitor bij mijn stagepass 300 en Tyros 2.Ik weet niet welk kanaal ik moet gebruiken zonder de boel op te blazen. Op de versterker zitten vier outs. ( Return , Send, Direct Inject en Remote) en dean twee kanalen voor micro's.
Welke moet ik hebben

Groeten Gerrie

theplayer
Moderator

3013 berichten

Geplaatst - 11/12/2008 :  10:47:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo,

Je zou de "Send"kunnen gebruiken.
Deze is eigenlijk om naar een effectapparaat te gaan, maar kun je meestal ook wel voor je monitor gebruiken.
Overigen zou er ook een "St-out" op moeten zitten.
Yamaha zegt hiervan: "ST out (phone) for monitor"
Dat zou dus ook nog een mogelijkheid zijn, maar begin dan wel om het volume van de Laney op 0 te zetten en dan pas voorzichtig op te voeren.
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander

Gerrie
New Member

41 berichten

Geplaatst - 11/12/2008 :  11:16:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor je reactie Frans, maar de send zit niet op de stagepass maar op de Laney. En als ik die gebruik zend ik versterking naar mijn stagepass.Eigelijk komt de versterking van de stagepass en van hieruit moet ik een aansluiting maken op mijn laney met bovenstaande in-uitgangen. Op de stagepass zit wel een aansluiting naar monitoren of extra boxen met ingebouwde versterking,maar ik weet niet welke ingang ik op de laney moet kiezen zonder alles op te blazen.

Gr. Gerrie

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 11/12/2008 :  11:31:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Gerrie, kan je misschien even even een foto schieten van die laney aansluitingen ?
sis

T-2 rules

Bewerkt door n/a op 11/12/2008 11:32:31

Gerrie
New Member

41 berichten

Geplaatst - 11/12/2008 :  13:21:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Sis,
Ik zou wel een foto willen sturen, maar ik krijg ze niet ingevoegd in hete forum. De ingangen op de laney zijn allemaal van die ronde dikke ingangen die lijken op een koptelefoon aansluiting.Op de stagepass zitten aansluitingen voor powered boxen.

theplayer
Moderator

3013 berichten

Geplaatst - 11/12/2008 :  16:23:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerrie
Op de versterker zitten vier outs. ( Return , Send, Direct Inject en Remote) en dean twee kanalen voor micro's.

Hallo Gerrie,

Doordat je het over vier outs had heb je me een beetje op het verkeerde been gezet. Ik dacht dat je het over de versterker van de SP-300 had.
Ik denk dat je in ieder geval de ingang "Return" kunt gebruiken.
Wel natuurlijk weer zachtjes beginnen.
Staat er nergens Line-in bij een aansluiting.
Probeer ook nog even het Model/Typenummer van die laney op te geven.
Groetjes,

Frans

T-Rossie
Moderator

3233 berichten

Geplaatst - 11/12/2008 :  16:55:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Gerrie,
Je kon de boxen niet achter je kwijt?
Als je ze niet beiden de zaal laat 'inkijken' dan is het stereo-beeld van de Tyros helemaal weg.
Je doet daarmee zowel jezelf, de zaal en de Tyros tekort.

De nadelen van oortjes dragen heb je ondervonden:
Je hebt geen kontakt met de zaal meer doordat je je afsluit voor omgevingsgeluiden.

Goedbedoeld advies:
Zie af van (een) monitorbox(en) en zet de speakers hoog (ca. 160 cm)achter je neer en laat het stereobeeld tot z'n recht komen voor jezelf en de toehoorders.

Gerrie
New Member

41 berichten

Geplaatst - 11/12/2008 :  19:00:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo

Bedankt voor alle advies. Maar het probleem is, dat ik wel eens speel op een klein feestje. Dan zit ik zelf dicht bij de mensen. De mensen die dan voor je zitten kunnen dan niet meer met elkaar praten en die verder weg zitten, die horen de muziek dan niet.
En als ik ze pal achter me zet op een standaard moet ik ze toch harder zetten voor mezelf en voor mensen die verder weg zitten.
Vandaar dat ik dacht aan een monitor.

T-Rossie
Moderator

3233 berichten

Geplaatst - 11/12/2008 :  22:41:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Gerrie,
Probeer een voor jou acceptabele manier te vinden. Ikzelf speel al een paar jaar (35 jaar) op partijen varierend van 20 tot 200 personen in- en voor diverse gelegenheden......en nog nooit een monitor nodig gehad
Vooral als het uitsluitend instrumentaal is wat je doet doe je er m.i. goed aan om te gaan zitten tussen het publiek én de speakers.
Zo krijg je een idee hoe hard/zacht je speelt waardoor je precies de mix kunt maken tussen zaal(gespreks)nivo en jouw muziek.

Monitoring heeft wél zin als :
a. Een zanger zichzelf moet kunnen horen.
b. Een grote band via een PA systeem speelt die niet hoorbaar is op het podium. (door grote breedte, een achteraf zittende drummer oid)

theplayer
Moderator

3013 berichten

Geplaatst - 12/12/2008 :  08:56:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo,

Er zijn natuurlijk zeer goede oplossingen.
Er is een systeem dat mij ideaal lijkt, zeker voor hen die er mee op stap moeten.
Het is niet zwaar, het is compact, snel opgezet, klinkt voortreffelijk, zowel voor als achter in de zaal hetzelfde volume en géén monitor meer nodig.
Nadeel: het kost wel een paar centen, maar is de investering wel waard.
Kijk er hier maar eens naar.
Binnenkort ook bij Henk te verkrijgen dacht ik.
Groetjes,

Frans

T-Rossie
Moderator

3233 berichten

Geplaatst - 12/12/2008 :  12:31:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Frans,

één probleempje met dat systeem : Je moet er TWEE aanschaffen om Stereo af te spelen.

Ook is de bas niet geweldig.
Mid/hoog klinkt wel erg goed.

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 12/12/2008 :  13:20:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb enkele maanden geleden zo'n een dubbele set mogen testen op een optreden ( dus 2 palen 1 x links en 1 x rechts + 2 basjes per kant ).
Wat mij meteen opviel was de ongelofelijke goede spreiding van het geluid in de zaal en overal even luid, had ik nog nooit meegemaakt.
De 2 basjes per kant zijn absoluut nodig, eentje per kant is gewoon te weinig.
Toch heb ik het niet aangeschaft, ik vind de prijs buiten proportie + het opstellen en aansluiten van het gehele systeem neemt wel wat tijd in beslag .
Voor wie het kan betalen een prima setje .
sis

T-2 rules

psioneer
New Member

27 berichten

Geplaatst - 05/02/2009 :  10:26:19  Toon profiel  Klik om psioneers MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Wat ik zo op het synth forum lees zijn de meningen verdeeld over het L1 systeem. Over het algemeen wel positief maar erg duur. Ook is er discussie over de noodzaak van stereo in een zaal. Volgens Bose is dat niet nodig, volgens vele (beroeps-) muzikanten ook niet. De L1 lijkt wel een stereo effect te creëren door gebruik van reflecties (daar is Bose goed in). De truuk zit 'm dus inderdaad in de spreiding. Daarnaast zegt men dat de afval uitzonderlijk goed is. Het verschil in volume vlak bij de L1 en verder in de zaal is niet erg groot waardoor mensen vooraan nog prima kunnen converseren terwijl de muziek ook achteraan heel goed hoorbaar is.
Persoonlijk (als luisteraar) heb ik zeer zelden stereo ervaren in openbare muziek (feestjes, discotheken, muziekwinkel...) en denk ik dat de noodzaak er inderdaad niet is. Eigenlijk is het een soortgelijke discussie als over de SA effecten: thuis is het leuk om de adem van de trompettist te horen, in een zaal vallen deze details volledig weg in de achtergrond en worden ze zelden of nooit opgemerkt.
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000