Auteur |
Onderwerp |
Fred Noorlander
Junior Member
82 berichten |
Geplaatst - 21/12/2008 : 15:51:19
|
hallo Roel Het gebeurd als de regitratie speelt en als ik wil overschakelen naar de present styl.
|
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 21/12/2008 : 17:17:29
|
Fred, Wat versta je onder een 'registratie die speelt'? Volgens mij kan die niet spelen een midifile- een style- of audiobestand wel en wanneer/hoe die spelen kun je vastleggen in een registratie (noem ik ook wel 's persoonlijke PRESET)
Ben je bereid om me die registratie te mailen zodat het voor mij te proberen is? |
|
|
paulmuz
Average Member
279 berichten |
Geplaatst - 28/01/2009 : 04:46:40
|
Reeds enkele malen opgetreden met de Tyros3. mijn ervaring is dat dit een zeer goed klinkend keyboard is , die de Tyros 2 fel overtreft.
Styls klinken heel wat evenwichtiger en beter,en de klank van de T3 klinkt heel wat warmer dan de T2 , moet wel via de EQ wat mid toevoegen, maar die is nu in de user 1 opgeslagen en dit blijft zo.
Bediening en het scherm werken heel vlot,en het klavier lijkt me heel wat beter dan op de T2 .
Even vermelden dat mijn t2 programma keurig werd overgezet naar de Tyros 3 door de mensen van Muziekcentrum Oostendorp,deze verdienen zeker een pluim voor de service.
Voor degene die nog even twijfelen om over te stappen naar de Tyros3 , wel het loond zeker de moeite om dit te doen.
Ja niets dan lof voor de Tyros3 ,
mvg paulmuz
|
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 28/01/2009 : 11:23:52
|
Hoi Paulmuz,
Fijn om te horen dat ook jij tevreden bent over de Tyros 3.
Rene |
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 28/01/2009 : 13:09:20
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Rene
Hoi Paulmuz,
Fijn om te horen dat ook jij tevreden bent over de Tyros 3.
Rene
Wil je punten scoren Rene sis
T-2 rules |
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 28/01/2009 : 13:10:52
|
Hoi Sis,
Ik doe mijn best, maar als je vindt dat ik te veel doe, en zeg...... dan hoor ik het wel
Rene |
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 28/01/2009 : 13:55:41
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Rene
Hoi Sis,
Ik doe mijn best, maar als je vindt dat ik te veel doe, en zeg...... dan hoor ik het wel
Rene
Nee hoor , je doet het heel goed . Even naar Freddy . Heb je al gemerkt aan jou publiek dat het beter is ? En hoe is de reactie ? BTW, ik hou het lekker bij de T-2 sis
T-2 rules |
Bewerkt door n/a op 28/01/2009 13:58:49 |
|
|
paulmuz
Average Member
279 berichten |
Geplaatst - 28/01/2009 : 18:45:29
|
Hallo siske,
Hopelijk alles goed met jou ? ja dirk , ik heb de overstap gedaan , en zoals je kon lezen zeer tevreden met de aanwinst.
eerst en vooral even duidelijk maken dat ik dit Keyboard heb gekocht omdat dit mij beviel,en ik weet wanneer het mij bevalt dat het publiek hier ook best tevreden mag mee zijn.
Of het grote publiek het verschil horen tussen een T1 tot T3 , of een roland,of een korg dat denk ik niet ,ik denk als de mensen zich vermaken , en genieten van de muziek , dat het dit is die telt , en niet of je dit doet met een T1-T2-T3-roland-of korg.
ik heb wel begrip voor mensen die zeggen dat T3 te duur is , maar dat is een ieder zijn eigen mening.
Dirk , ik ben blij dat ik de T3 bezit, ik weet dat jij een fijne musicus bent , en ik weet dat je misschien na verloop van tijd zal zeggen , dat de T3 inderdaad een topper is....ook al kan men ook veel plezier beleven met een T1 of T2
Dit was even mijn antwoord op uw gestelde vraag.
met vriendelijke Groet Freddy
|
Bewerkt door paulmuz op 28/01/2009 18:47:08 |
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 29/01/2009 : 09:33:50
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door paulmuz
Hallo siske,
Hopelijk alles goed met jou ? ja dirk , ik heb de overstap gedaan , en zoals je kon lezen zeer tevreden met de aanwinst.
eerst en vooral even duidelijk maken dat ik dit Keyboard heb gekocht omdat dit mij beviel,en ik weet wanneer het mij bevalt dat het publiek hier ook best tevreden mag mee zijn.
Of het grote publiek het verschil horen tussen een T1 tot T3 , of een roland,of een korg dat denk ik niet ,ik denk als de mensen zich vermaken , en genieten van de muziek , dat het dit is die telt , en niet of je dit doet met een T1-T2-T3-roland-of korg.
ik heb wel begrip voor mensen die zeggen dat T3 te duur is , maar dat is een ieder zijn eigen mening.
Dirk , ik ben blij dat ik de T3 bezit, ik weet dat jij een fijne musicus bent , en ik weet dat je misschien na verloop van tijd zal zeggen , dat de T3 inderdaad een topper is....ook al kan men ook veel plezier beleven met een T1 of T2
Dit was even mijn antwoord op uw gestelde vraag.
met vriendelijke Groet Freddy
Hallo Freddy, bedankt voor deze reactie, Doe de groeten aan Uw vrouwken en succes verder met je T-3. Heb je nog die 4pro 8001AS subjes . Geweldig hé die kastjes sis
T-2 rules |
|
|
paulmuz
Average Member
279 berichten |
Geplaatst - 29/01/2009 : 13:33:36
|
Hallo Sis,
Bedankt , groetjes gedaan , ja ik gebruik nog altijd de RCF 4pro 8001AS , inderdaad goeie kastjes in combinatie met de Art 325. en met de Tyros 3 gaat niet als een trein maar als de TGV.
mvg freddy
|
Bewerkt door paulmuz op 30/01/2009 10:21:44 |
|
|
lacobo
Average Member
245 berichten |
Geplaatst - 26/04/2009 : 21:41:38
|
Vorige week woensdag voor 't eerst opgetreden met m'n Tyros 3. Tante Iny behaalde de gezegende leeftijd van 85 jaar en vroeg mij om de vrolijke muzikale noot te verzorgen. Zo gezegt zo gedaan. Na het nodige gesleep van speakers, kabels en wat al niet meer speelde ik 10 instrumentale nummers en zong zo'n 25 nederlandstalige tophits (van Foxy Foxtrot tot Sjakie van de Hoek en alles wat daar tussen zit). Ik zet alle teksten inclusief akkoorden in de T3 en programmeer alles netjes voor, zodat ik de styles en vocal harmony prachtig kan gebruiken. Het was een fijn publiek: Kreeg veel complimentjes over volume (niet te overheersend), spel en zang, kortom een geslaagd optreden.
Daar zat ik dan, voor een puik tulpen schilderij...
Bert.
_______________________________________ LACOBO's Tyros2>3 site: http://www.lacobo.com |
|
|
pianoplayer
Average Member
119 berichten |
Geplaatst - 27/04/2009 : 00:04:53
|
Hoi, Dit weekend trad ik voor het eerst met mijn tweedehands tyros 3 (!) op. Ik kocht hem toen hij 3 weken oud was in een muziekwinkel. De factuur van de eerste eigenaar kreeg ik er bij. Garantie zou geen probleem zijn en werd door de winkelier op papier gezet. Mijn ouders waren ook in het restaurant. Ik had hen niet verteld over mijn aanwinst. Mijn vader die geen muziek kent, en mij regelmatig op de tyros 2 hoorde spelen, was onder de indruk van de klank. Hij meende het verschil te horen. Toen hij dat zei vertelde ik pas over mijn aankoop. Algemeen: styles zijn veel fijner uitgemixt. (luister naar disco-philly!) Tyros 2 klonk al fantastisch, maar toch een beetje "plat". Tyos 3 klinkt ruimtelijker. Piano toch grote verbetering. Weet iemand of de dynamiek/curve van de pianoklank met de updates verandert is? Bij de allereerste versie van de t3 vond ik de piano minder dynamisch dan nu. Eindelijk kunnen we een bossa spelen met een deftige pianoklank. Bij het mixen van midifiles merk ik dat alleen al door de vernieuwde pianoklank de midi's VEEL mooier klinken. De drums vind ik ook opmerkelijk verbeterd. Cymbalen klinken zo gedetailleerd. De toms en snare klinken superakoestisch. Classic trompet vind ik ook veel mooier. Eindelijk van dat geit-achtige vibrato verlost. Veel klanken zijn voor mij heel belangrijk. Ik zing niet, dus alles wordt instrumentaal gebracht. Veel leuke songstyles: "just the two of us", "laughter in the rain", "top of the world" en "Besame Mucho". Op het eerste zicht is het even zoeken, want "classic 16 beat" spreekt niet tot de verbeelding. Wel uitmate bruikbaar voor mijn repertoire. Minpunten: OTS4 bij engelse wals: waar blijven de mooie strings zoals OTS4 bij T2? Organ Samba: OTS 2 klinkt slecht. Was beter in T2. Epic Ballad: klonk stoerder op T2. 5 oktaven vind ik echt jammer. Niet te doen. Ik kan niet spelen zonder mijn stage-piano eronder te plaatsen. Ook al omdat ik altijd eerst een uurtje piano speel (dus zonder begeleiding).
In het algemeen ben ik zeer tevreden met de aanwinst. Misschien duur en misschien zullen slechts enkelingen het verschil horen. Maar mijn speelplezier mag wat geld kosten. Verleden week de oostendorp-koffer besteld: ben benieuwd!
Voila Jurgen
|
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 27/04/2009 : 12:59:30
|
Hallo Jurgen,
Op de eerste plaats vind ik het al knap dat er nu al tweedehandse Tyros 3 op de markt is. Of deze mensen hebben een geld probleem gehad, of ze snappen het niet helemaal. De piano sounds zijn na de update niet veranderd naar mijn mening. In ieder geval, heel veel plezier met je ( tweedehandse ) nieuwe aanwinst.
Rene |
|
|
Realspawn
Average Member
278 berichten |
Geplaatst - 25/07/2009 : 16:03:19
|
Muziek schrijven en teksten is een hobby van mij en optreden doe ik enkel in prive gezelschap of d.m.vm van uploads naar youtube. De reacties zijn zeer positief.
De tyros 3 is voor mij het ultieme instrument om al mijn denken en doen in kwijt te kunnen.
Maar ook muziek van mijn jeugd vind ik heerlijk te kunnen spelen ik kan geen noten lezen maar speel puur op gehoor. Het layered kunnen recorden is ideaal om extra instrumenten in te zetten.
Een voorbeeldje :
http://www.youtube.com/watch?v=qQQTB1tNyHU
creativiteit begint in het hoofd |
|
|
wernerjo
Junior Member
70 berichten |
Geplaatst - 27/07/2009 : 16:15:33
|
Hallo allemaal,
nu 3x een optreden gehad met mijn T3. Het is nog wennen na 6 jaar met een SD1 en Discover maar het gaat de goeie kant op. Uiteraard is de instelling van je randapparatuur ook heel belangrijk. Naar mijn idee heb ik gewoon een goede keuze gemaakt, de toekomst moet uitwijzen of dit ook zo is en blijft. Mijn laatste Yamaha kocht ik zo'n 25 jaar geleden. Daarna was het alleen maar R en K.
Alleen jammer dat de vocalist niet goed werkt, Yamaha zegt bezig te zijn met een eventuele update maar weet niet wanneer en of deze wel beschikbaar komt.
Werner Jonkman |
|
|
Onderwerp |
|