Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Tyros start spontaan opnieuw op
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 12/12/2008 :  21:32:23  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Beste Forumleden,

Gisterenavond was ik aan het spelen op mijn Tyros (1), toen hij zomaar uitviel, en opnieuw opstartte. Dit is tot 2 keer toe gebeurd,terwijl ik gewoon aan het spelen was.

Een week eerder had hij ook al moeite met opstarten, wat pas na 3 keer lukte. Ik kreeg toen het Yamaha scherm niet in beeld, en er werd dus niet geboot.

Zijn er mensen die dit probleem kennen, en eventueel een oplossing weten? 'k Heb geen zin om dat apparaat nu al bij het grof vuil te zetten. Hij is nu 6 jaar oud.

MVG,
Martijn



Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Rene
Senior Member

717 berichten

Geplaatst - 12/12/2008 :  23:57:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat je zou kunnen proberen........
Houdt de hoogste C ingedrukt terwijl je de Tyros aanzet.
Dan wordt de Tyros gereset. Maak voor alle zekerheid wel eerst een backup.
Deze tip heb ik van Frans. Dit heeft bij mij geholpen bij een ander probleem ( Tyros 3 )
Ik zeg niet dat dit helpt, maar kwaad kan het niet.

Rene
Ga naar bovenaan de pagina

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 13/12/2008 :  01:00:51  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Hehe... De Reset lijkt opeens wel overal de oplossing voor te zijn. Maar nee, dit probleem kan hierdoor niet verholpen worden, omdat hij - na een onbepaalde tijd - uit het niets opnieuw opstart. Het is terwijl ik speel (piano, zonder ook maar een instrument te kiezen) en zonder vaste regelmaat.

Evengoed bedankt

Groeten,
Martijn



Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Bewerkt door Tyr0s_Fre4k op 13/12/2008 01:01:32
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2981 berichten

Geplaatst - 13/12/2008 :  08:49:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Martijn,

Waarschijnlijk is er "iets" aan de hand met de Harddisk of het dimm-geheugen.
Je zou dus eens kunnen kijken of ze bijde nog goed op hun plaats zitten.
Blijft het euvel komen, haal dan een of het een, of het andere er uit.
Kijk dan of de storing nog steeds optreed.
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1575 berichten

Geplaatst - 13/12/2008 :  17:13:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Neem is contact op met de Td van Yamaha via je Dealer,ik had in het verleden met mn tyros 1 ook soortgelijke problemen en deze zijn toen met een "bepaalde"modificatie" verholpen,Had toen wel met mn Harddisk te maken.

Soryt
Ga naar bovenaan de pagina

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 28/12/2008 :  21:06:44  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Ik heb de complete testmodus van de Tyros gerund, nadat de problemen terugkeerden, zelfs na het verwijderen van de harddisk. Elke test werd gehaald, alleen bij de Ext. WAVE ROM test kreeg ik als resultaat NG.
Is er iemand die weet wat dit betekent? Of is het mogelijk dat iets werd getest wat mijn Tyros niet heeft (net als de pedaaltests die failen als je geen pedaal hebt aangesloten)?

Toen ik vervolgens Exit Test koos, kreeg ik een melding dat er Power Loss is geweest en dat mijn User geheugen daardoor gewist is. Daarna was mijn Tyros gewoon opgestart en kon ik hem gebruiken.

Begrijp me goed, het uitval/niet opstarten probleem doet zich niet constant voor, en gebeurt dus eens in de zoveel tijd zonder duidelijke reden.

Groeten,
Martijn



Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2981 berichten

Geplaatst - 28/12/2008 :  21:35:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Martijn,

Controleer toch nog eens of het dimm-geheugen goed zit.
(indien aanwezig) Zie handleiding blz 224
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander
Ga naar bovenaan de pagina

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 29/12/2008 :  00:21:49  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Beste Frans,

Aangezien ik een Tyros 1 heb, heeft die niet de mogelijkheid uitgebreid te worden met extern geheugen. Evengoed bedankt voor de tip.

Groeten,
Martijn



Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2981 berichten

Geplaatst - 29/12/2008 :  07:29:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi Martijn,

Oeps, dat had ik even niet gezien. Sorry.
Ik denk dat het dan het beste is dat je er eens even mee bij je dealer langs gaat.
Power Loss zou wijzen op een onderbreking van de spanning.
Daar moet je niet in gaan prutsen.
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander
Ga naar bovenaan de pagina

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 29/12/2008 :  17:11:59  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Hoi Frans,

De powerloss is wel een raar verhaal, want ik heb het hele keyboard niet uit zien gaan tijdens de testprocedure, of het opstarten daarna. En ik heb 'm tweedehands gekocht, dus een dealer is ook niet makkelijk te traceren. Ik heb er wel een in de buurt zitten, misschien dat ik daar eens langsga. Of ik kan morgen (bij het forumtreffen) even vragen aan Henk of hij iets weet.

Ook niemand die weet wat de External Wave ROM is?

Groeten,
Martijn



Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Bewerkt door Tyr0s_Fre4k op 29/12/2008 17:26:20
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2981 berichten

Geplaatst - 29/12/2008 :  21:59:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi Martijn,

Misschien wel iets later, maar ik ga mijn best doen om er te zijn.
Groetjes,

Frans


Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander
Ga naar bovenaan de pagina

Rene
Senior Member

717 berichten

Geplaatst - 31/12/2008 :  13:59:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Martijn

Kijk even naar onderstaande link, daar staan de diverse servicecentra van Yamaha .
Trek even de stoute schoenen en leg jou probleem daar uit. Wellicht is het probleem van het opstarten een klein probleem.

http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe/netherlands/service/030_support/15_service_stations/index.html

Rene
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000