Auteur |
Onderwerp |
|
Peter
Junior Member
66 berichten |
Geplaatst - 17/01/2006 : 20:24:53
|
Hallo,
Ik heb mijn 2de synth aangesloten op line in om samen met de tyros2 een recording te maken. Hierbij heb ik volgende problemen. Weet iemand raad.
- Ik kan het input signaal volledig open zetten zonder dat het oversturingsledje gaat branden , toch is het geluid sterk vervormd. (bij een micro werkt het wel correct op de zelfde ingang). - De volume regelaar geeft het eerste gedeelte geen geluid en op een bepaalt punt ineens veel volume (het eerste geluid - knop rond +-11u) - Bij het spelen van de externe synth wordt het geluid ineens afgebroken. Speel ik een piano klank en hou deze aan dan sterft het geluid normaal uit, via de tyros2 wordt dit op een bepaald punt volledig afgestopt.
Groetjes Peter |
Bewerkt door Peter op 17/01/2006 20:26:16 |
|
fboss
Average Member
380 berichten |
Geplaatst - 18/01/2006 : 00:14:50
|
Beste Peter, en Iedereen;
Ik dacht dat je een synth op de "Aux In" moet aansluiten, en niet op de Mike-ingang.(ik ben hier niet helemaal zeker van)
Zelf heb een Roland XV 5080 die ik met midi aanstuur, maar waarvan ik het audiosignaal op mijn Mengtafel laat binnenkomen. Ook het Audio signaal van de Tyros2 gaat hier naar toe.
Dus dit signaal komt niet terug in de Tyros2.
Mijn mengtafel heeft eigen DSP's voor effecten. De Tyros2 en de XV 5080 worden samen afgeregeld in de mengtafel. Werkt perfect.
Weer de groetjes van; fboss. |
|
|
Peter
Junior Member
66 berichten |
Geplaatst - 18/01/2006 : 07:23:54
|
Hoi Fboss,
Het klopt wat je zegt dat een externe synth op de "aux in" moet aangesloten worden en een micro op de "line in". Het probleem is dat ik de "aux in" niet mee opgenomen krijg tijdends de HD recording maar alleen de "line in". Dus ik ben verplicht om bij een opname de externe synth op de "line in" aan te sluiten.
Groetjes Peter |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 20/01/2006 : 08:14:00
|
Hoi Peter,
Wellicht ten overvloede, maar ik vraag het toch. Heb je al eens geproveerd op de achterkant van de Tyros de inputregelaar te 'knijpen'? Groetjes,
Frans |
|
|
n/a
deleted
45 berichten |
Geplaatst - 20/01/2006 : 13:31:00
|
Hoi, Ik volg jullie interesante discussie..
Ik heb de vraag als volgt als ik de tyros 2 en andere instrumenten bijv gitaar e.d. aansluit op een dynacord powermate 1000 ... vervolgens verbind ik de aux in van de tyros 2 met de rec uitgang .. waar normaliter een cassette / md ed op aangesloten wordt.... dan neemt de HD allerbelabberst op .. wat doe ik fout ???? |
|
|
Peter
Junior Member
66 berichten |
Geplaatst - 20/01/2006 : 17:54:09
|
Hoi Allemaal,
Kleine Tip:
quote: Bij het spelen van de externe synth wordt het geluid ineens afgebroken. Speel ik een piano klank en hou deze aan dan sterft het geluid normaal uit, via de tyros2 wordt dit op een bepaald punt volledig afgestopt.
Bij het opnemen van een extern instrument via de line in moet je zorgen dat de equalizer op flat staat en compressor op OFF (MIC SETTING). De line in is afgesteld voor een microfoon!!! Het afbreken van het geluid komt door de Noise Gate deze moet je op OFF zetten. De aux in kan je niet opnemen op de interne HD volgends mijn ervaring en in de handleiding is hier niets over te vinden enkel over de line in.
Hoi The Player,
quote: Wellicht ten overvloede, maar ik vraag het toch. Heb je al eens geproveerd op de achterkant van de Tyros de inputregelaar te 'knijpen'?
Heb ik inderdaad gedaan/geprobeert de line reageert raar op een aangesloten instrument.
Hoi Simone,
Ik kan jou uitleg niet goed volgen hoe alles geschakeld is? Kan je het iets anders formuleren?
Groetjes Peter
|
Bewerkt door Peter op 20/01/2006 17:55:23 |
|
|
n/a
deleted
45 berichten |
Geplaatst - 22/01/2006 : 01:06:16
|
\zal het nog een keer proberen :
We sluiten dus diverse instrumenten aan via line in op mengtafel... vervolgens de aansluiting REC waar je normaliter een cassette deck of iets dergeleijks aan sluit om op te nemen naar ingang tyros.... zo zou je dus een demo band moeten kunnen maken maar het geluid vervormd hevig en is zwak? |
|
|
|
Onderwerp |
|