Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Midi Hanger
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Willy
Junior Member

91 berichten

Geplaatst - 26/01/2009 :  22:55:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Willy  Klik om Willys MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Is het mogelijk om tijdens het spelen een midi hanger,
(een noot die continu door blijft klinken)te elimineren.
Dus een midi reset door te voeren, zonder dat de style stopt.

Groeten,
Willy

Rene
Senior Member

717 berichten

Geplaatst - 26/01/2009 :  23:24:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Willy,

Een midihanger, waar jij over praat, heb ik zelf nog nooit mee gemaakt op de Tyros, maar goed, er zullen nog wel meer zogenaamde hangers of zo iets ergens gebeuren.
Maar om tijdens dit spelen een midihanger te stoppen, ik denk niet dat het mogelijk is op de Tyros. Een klein probleem is meestal te verhelpen d.m.v. de hoge c indrukken tijdens het opstarten, maar daar heb je op dat moment niets aan.
Ik zelf werkte ook met een miditemp, daar zit wel een "noodstop" op die tijdens het afspelen van een midifile, de hangers er meteen uithaalt, die plaats vinden, zo af en toe. Meestal kijk ik in de gegevens van de track van de hanger, daar zit dan een noot die een heel lang getal heeft, dat is dus die hanger, deze haal ik er dan achteraf uit met bv. Cubase, vervolgens keert deze hanger niet meer terug. Mijn midifiles kwamen overigens niet uit de Tyros 3. ( nu wel, zonder problemen )
Nogmaals, deze "noodstop" zit, volgens mij, niet op de Tyros 3.

Rene

Bewerkt door Rene op 26/01/2009 23:26:17
Ga naar bovenaan de pagina

Willy
Junior Member

91 berichten

Geplaatst - 27/01/2009 :  09:42:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Willy  Klik om Willys MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Rene,

Dit vind ik toch vreemd.....ik heb ook een KN7000 en een Midjay..
Op allebij zit een midi reset(twee knoppen tegelijk indrukken
tijdens het spelen)en de "hanger" is weg. Het zou toch handig zijn als die functie ook op de T3 aanwezig zou zijn.
Want er is niets zo vervelend als opnieuw te moeten opstarten tijdens het spelen.

Willy.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000