|
corvdh
Average Member

300 berichten |
Geplaatst - 01/02/2009 : 13:45:09
|
Voor iedereen die zelf eens een tvn bestand wil maken heb ik via de zoekfunctie op dit forum de hier voor door mij eerder gegeven uitleg nog eens opgezocht.
Antwoord 1-2:
citaat: Eerst heel veel geluiden opzoeken op internet en / of eigen pc, wave of mp3 maakt niet uit. Vervolgens heb ik heb met audiobewerkinkssoftware (adobe audition) de files allemaal aangepast naar wave formaat 11025Hz, 16 bit stereo. Dan elke file afzonderlijk nog een beetje bijgeschaafd door bijvoorbeeld het einde uit te faden, stille stukjes aan het begin of einde er af te knippen en / of het volume aan te passen. Elk bestand een naam geven met voorafgaand een nummer, zodat je ze dan in de juiste volgorde kunt importeren in je tyros 2. Bijvoorbeeld: 25Stem1-One.wav, 26Stem1-Two.wav enz. enz. En dan er even voor gaan zitten om dit alles via usb stick met de voice creator in je tyros 2 te zetten.
Antwoord 2-2:
citaat: Importeer een wave bestand, stel de start key in op C1 en klik dan op Execute Stel in het volgende scherm de start key en de end key gelijk in (dus op C1) Je kunt de end key ook op bijvoorbeeld C2 zetten dan zal de wave over een heel octaaf te horen zijn. Als je een volgend wave bestand importeert zet dan de start key 1 noot hoger (op C#1) en klik weer op Execute. Ook nu weer de start key en end key gelijk zetten (op C#1). De eerste wave is nu te horen op toets C1 en de tweede wave op C#1 (1 noot hoger). Ga zo door tot je alle wave bestanden hebt geïmporteerd en klaar is je Tvn bestand. Wel tussen het importeren door af en toe op save klikken om je vorderingen op te slaan.
Het installeren van een TVN bestand doe je vervolgens zo:
citaat: 1) Plaats het Tvn bestand altijd ergens op je hardeschijf van je tyros2. Maak bijvoorbeeld een map aan met de naam "TVN bestanden", of bedenk zelf een naam.
2) Klik op Voice creator.
3) klik dan op Individual load
4) klik op het tabblad HDD1 en blader nu naar de map waar je het tvn bestand hebt neergezet.
5) Klik op het bestand "Geluidseffecten".
6) Vervolgens krijg je de mogelijkheid om te kiezen onder welk nummer je het tvn bestand wilt neerzetten.
7) Ga naar tablad P5 en selecteer de plek met de naam "emty050".
8) Klik dan op de knop "ASSIGN" (knop 6 onder het display).
9) Het tvn bestand zal nu worden toegewezen aan plek 50.
10) Klik op de Custom voice knop helemaal rechts op je tyros2 om het bestand te selecteren en te gebruiken.
Ook al zet je de tyros2 uit en weer aan zal hij het bestand altijd kunnen vinden omdat je hem van af je harde schijf geladen hebt en hij daar dus altijd blijft staan.
Als je het tvn bestand van af usb stick laad MOET altijd de stick aangesloten zijn op je tyros2, dit is dus niet handig.
Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze info.