| Auteur |
Onderwerp  |
|
|
Jackyboy
Average Member

112 berichten |
Geplaatst - 15/02/2009 : 11:27:59
|
Hallo Muzikanten, Ik heb een style die ik alleen met"song" (A) kan openen en niet met "style"(C) Op de PC laat hij zien dat het een midi bestand is en als ik hem dan in mijn PC afspeel is het een song met bijbehorende akkoorden zonder melodie maar in mijn Tyros kan ik gewoon de akkoorden zelf nemen. Wat is dit voor een style die zich ook niet als style laat opslaan op mijn Tyros HD ? |
|
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 15/02/2009 : 11:44:08
|
Hallo Jackyboy , als ik dit zo lees heb je geen ''style'' maar een ''midifile'' als er namelijk '' .MID'' achter staat is het een midifile en die kan alleen via song (a) geopend worden , staat er bijvoorbeeld ''.STY'' achter dan is het een style die je ook alleen met style (c) kunt openen. Dus kijk even wat er achter staat. maar ik weet gewoon voor 100% zeker dat het een midifile is . PS: Kijk even goed of de extensie ook .STY bevat en niet .Mid ik denk namelijk dat de naam .sty bevat en de extensie .mid is , heb dit zelf ook al een keer aan de hand gehad.
succes!
Groetjes Ben
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Jackyboy
Hallo Muzikanten, Ik heb een style die ik alleen met"song" (A) kan openen en niet met "style"(C) Op de PC laat hij zien dat het een midi bestand is en als ik hem dan in mijn PC afspeel is het een song met bijbehorende akkoorden zonder melodie maar in mijn Tyros kan ik gewoon de akkoorden zelf nemen. Wat is dit voor een style die zich ook niet als style laat opslaan op mijn Tyros HD ?
|
 |
|
|
Jackyboy
Average Member

112 berichten |
Geplaatst - 15/02/2009 : 12:14:21
|
Bedankt Ben, Wat ik ontdekt heb is dat dat het inderdaad een midifile is die ik bij mijn map "midisongs" als song moet opslaan maar die ik tevens als style kan gebruiken. Komt mij een beetje raar over. |
Bewerkt door Jackyboy op 15/02/2009 12:15:12 |
 |
|
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 15/02/2009 : 12:47:47
|
Is het echt een song (midifile) of een style?
Als je van een style (*.sty) de extentie veranderd in (*.mid) is deze te bewerken.
Als je dan de extentie .mid weer terug zet in .sty kun je hem weer als style gebruiken.
Er zijn styles op de markt met extentie .mid om te converteren of te bewerken met bijv. een style conversie programma.
Gr. Wim |
 |
|
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 15/02/2009 : 13:32:40
|
Graag gedaan Jackyboy , maar een midifile is een song die je volgens mij niet als style gebruiken kan , want een style word geheel anders gebouwd dan een song. dus ja inderdaad komt dit bij mij ook erg raar over.
gr.Ben citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Jackyboy
Bedankt Ben, Wat ik ontdekt heb is dat dat het inderdaad een midifile is die ik bij mijn map "midisongs" als song moet opslaan maar die ik tevens als style kan gebruiken. Komt mij een beetje raar over.
|
 |
|
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 15/02/2009 : 13:40:35
|
Hallo Wim ,
Maar volgens mij is een Midifile een song die never nooit niet als style gebruikt kan worden . er bestaan wel songstyles die speciaal gemaakt zijn voor bebaalde songs , waaraan je ook meteen horen kan dat het op een bepaalde song lijkt. daarom dat ik zeg dat een style nooit als song gebruikt kan worden en een song niet als style.
groetjes Ben
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door tyro
Is het echt een song (midifile) of een style?
Als je van een style (*.sty) de extentie veranderd in (*.mid) is deze te bewerken.
Als je dan de extentie .mid weer terug zet in .sty kun je hem weer als style gebruiken.
Er zijn styles op de markt met extentie .mid om te converteren of te bewerken met bijv. een style conversie programma.
Gr. Wim
|
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3302 berichten |
Geplaatst - 15/02/2009 : 14:28:51
|
Ik zou het nog anders willen stellen :
Een .STY bestand is in principe een midifile! De data staat er identiek in als bij een midifile, maar er zijn 'secties' zoals INTRO's, variaties, breaks en endings.
Op een ingenieuze wijze pikt de Tyros precies de goede stukken tussen de 'merkers'. Het knappe van dit soort midifiles is dat er naadloos gesprongen kan worden van de éne naar de andere sectie en omgekeerd.
Dit maakt een yamaha style zo goed.
Een song to style converter programma gaat binnen een midifile op zoek naar herkenbare verschillen in de patronen en gaat daarna zelfstandig de variatie 'benoemen'. Zo is het een piece of cake om van een goede midifile een passende style te maken. Het uiteindelijke resultaat is overigens meestal magertjes.
Google met bijv. 'midi2style' en je zult het één en ander vinden. |
Bewerkt door T-Rossie op 15/02/2009 21:06:32 |
 |
|
|
Heiko
Advanced Member

1643 berichten |
Geplaatst - 15/02/2009 : 17:31:29
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie
Een song to style converter programma gaat binnen een midifile op zoek naar herkenbare verschillen in de patronen en gaat daarna zelfstandig de variatie 'benoemen'. Zo is het een piece of cake om van een goede midifile een passende style te maken.
Weer een prima onderwerp voor een forum-dag! Grtz, Heiko |
 |
|
|
Jackyboy
Average Member

112 berichten |
Geplaatst - 15/02/2009 : 17:51:02
|
Tja ik begrijp hier niet zoveel van maar tussen mijn talrijke midifiles zitten er enkele die als midifile ( links) afspelen maar tevens mijn keyboard klaar zet om deze "style " de song zelf te spelen. Als iemand het eens wil nakijken stuur ik hem wel deze Mr. Sandman midi/style op. |
 |
|
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 15/02/2009 : 23:44:07
|
Dankje Roel ,
Ook ik wist niet dat dit kon , is trouwens ook de eerste keer dat ik dit hoor dat dit mogelijk is. ook die midi2style converter is nieuw voor mij. Dus ook ik heb weer wat geleerd vandaag! maar nu moet ik wel eerlijk wezen dat ik maar zelden midifiles gebruikte op de buhne toen ik nog deed optreden. Ik speel nou eenmaal het liefst zelf met een goed gemaakte style waaraan je toch meteen hoort om welke song het gaat. opnames maken via de recorder vind ik ook wel leuk voor zo naar te luisteren of op cd te zetten, maar niet om te laten mee lopen tijdens een optreden.
ik ben wat dat betreft nog een muzikant van de oude stempel , gewoon live spelen is waar ik voor sta . dat is uiteraard mijn mening en respecteer een ieder die wel gebruik maakt van deze mogelijk heden.
Groetjes Ben
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie
Ik zou het nog anders willen stellen :
Een .STY bestand is in principe een midifile! De data staat er identiek in als bij een midifile, maar er zijn 'secties' zoals INTRO's, variaties, breaks en endings.
Op een ingenieuze wijze pikt de Tyros precies de goede stukken tussen de 'merkers'. Het knappe van dit soort midifiles is dat er naadloos gesprongen kan worden van de éne naar de andere sectie en omgekeerd.
Dit maakt een yamaha style zo goed.
Een song to style converter programma gaat binnen een midifile op zoek naar herkenbare verschillen in de patronen en gaat daarna zelfstandig de variatie 'benoemen'. Zo is het een piece of cake om van een goede midifile een passende style te maken. Het uiteindelijke resultaat is overigens meestal magertjes.
Google met bijv. 'midi2style' en je zult het één en ander vinden.
|
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3302 berichten |
Geplaatst - 16/02/2009 : 10:01:40
|
Ben,
Ook ik gebruik nooit midifiles op de buhne. Spelen met (Yamaha Tyros) styles is zowieso een feest. |
 |
|
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 16/02/2009 : 10:50:39
|
Hallo Roel , Ik moet geloof ik even iets recht zetten , ik viel je niet aan met mijn uitspraak hé , ik bedoelde dat puur in het algemeen. maar je hebt groot gelijk dat spelen met de tyros styles een feest is. citaat: Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie
Ben,
Ook ik gebruik nooit midifiles op de buhne. Spelen met (Yamaha Tyros) styles is zowieso een feest.
|
 |
|
| |
Onderwerp  |
|