Auteur |
Onderwerp |
|
joflecken
New Member
43 berichten |
Geplaatst - 22/02/2009 : 19:59:55
|
Wie kan mij helpen met het volgende. Vaak lees ik "deze midifile is gemaakt met een tyros 2 of 3. De file loopt dan heel goed ook op een ander keyboard. Ik heb zelf de T3 en de solton ms 100. Als ik een midifile met de T3 opneem, dus eerst ritme, dan melodie, enz. Vervolgens wegsaven, en als ik deze dan afdraai op de Solton, is dit niet om aan te horen. Wie kent zich hierin uit. Heel graag advies. Jo |
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 22/02/2009 : 22:59:09
|
Hallo Joflecken,
Als de midifile in GM formaat staat, dan kan de Solton ms 100 het waarschijnlijk wel goed afspelen. Als de midifiles op een Tyros 2 of 3 gemaakt is, en er wordt afgeweken van het GM formaat, bv, andere drumkit, of een variatie van een piano, dan leest de Solton dit niet, omdat hij de programm- en control change niet kent. Het is een beetje technisch..........als je er niet uit komt, stuur mij dan maar persoonlijk een mail, dan zal ik precies uitleggen wat ik bedoel. Ik werk zelf ook veel met midifiles.
Rene |
|
|
joflecken
New Member
43 berichten |
Geplaatst - 23/02/2009 : 18:40:39
|
Hallo Rene heb je een mail gestuurd, hopenlijk is deze aangekomen. Gr. jo |
Bewerkt door joflecken op 23/02/2009 18:41:49 |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 23/02/2009 : 21:39:04
|
Hallo Jo,
Mag ik eens vragen? Heb je het nu al eens geprobeerd zoals ik in onze laatste mail over dit onderwerp heb geadviseerd? Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
joflecken
New Member
43 berichten |
Geplaatst - 23/02/2009 : 23:04:12
|
Hallo Frans natuurlijk mag je reageren, maar het is nog steeds niet gelukt. Gr Jo |
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 24/02/2009 : 00:26:44
|
Hoi Jo,
Heeft het misschien te maken met de Megavoices die gebruikt worden in de styles?
De gitaren bijvoorbeeld hebben de slaggeluiden, en de snaargeluiden etc onder de hoge toetsen zitten (volgens mij vanaf C8)
Die commando's zijn gewoon weggeschreven in de midifile alszijnde toets. Als ze vervolgens op een instrument zonder MegaVoices worden afgespeeld, hoor je die hoge nootjes (dus de oorspronkelijke effecten) er ernstig vals doorheen. Puur omdat hij de commando's omzet naar melodie inplaats van effect (door het gebrek aan Megavoice)
Is dit misschien wat je hoort?
Groeten, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
|
|
|
Onderwerp |
|