Hallo allemaal. Wat een leuk en leerzaam forum.Ik ben sinds begin December in het bezit van mijn Tyros 3.Ik ben nu nog steeds alles aan het ontdekken.Het probleem is dat ik in de musicfinder iedere keer weer klanken en/of ritmes tegenkom waarbij iedere keer weer de meest prachtige nummers in mij opkomen die ik dan weer ga spelen. Daardoor duurt het volledig onder de knie krijgen van alle mogelijkheden langer dan ik eerst had gedacht.Het gebruik van een microfoon of het opnemen van meeerdere sporen ben ik daardoor nog niet aan toegekomen.Kan iemand mij een goede aanwijzing geven voor de juiste werkwijze om mijn repertoir song voor song op te bouwen en makkelijk terug te kunnen vinden ? Wel ben ik er al achter dat ik al mijn repertoir het beste op en memorystick kan opslaan. Dat lijkt mij bij een eventuele crash of mogelijk noodzakelijk reset het veiligst. Ook makkelijk om je repertoir mee te nemen.
Waar vindt ik meer en wat dieper gaande info dan de Nederlandstalige gebruiksaanwijzing ?
O ja, is het ook mogelijk om een nummer aan het einde het tempo langzamer te laten worden net zoiets als fade out maar dan een afnemend tempo in de laatste maten.
Jullie reactie met belangstelling tegemoet ziende. Rene
Vergeet ik nog te vragen. Ik speel het nummer La Mer en ben voor de intro op zoek naar een geluids effect van een ruisende zee oftwel golven die op het strand aanspoelen. Kan ik dat in de Tyros 3 ergens vinden of hoe kan ik ze het beste zelf maken en in een achief sound fx zetten ?
Allereerst welkom op dit forum. Om al jou vragen goed te beantwoorden, hebben we even tijd nodig. Je krijgt vanzelf antwoorden op al jou vragen....dus even geduld.
citaat:Oorspronkelijk geplaatst door rene3d Kan iemand mij een goede aanwijzing geven voor de juiste werkwijze om mijn repertoir song voor song op te bouwen en makkelijk terug te kunnen vinden ?
Hallo Rene, Het beste kun je dat doen door van iedere song één registration-bank te maken. Die bank geef je de naam van de song. Dit kun je weer opslaan in verschillende mappen. Zo kun je ze altijd makkelijk terug vinden.
citaat:Wel ben ik er al achter dat ik al mijn repertoir het beste op en memorystick kan opslaan. Dat lijkt mij bij een eventuele crash of mogelijk noodzakelijk reset het veiligst. Ook makkelijk om je repertoir mee te nemen.
Het beste sla je ze gewoon op op de harddisk van de Tyros. Als je er een aaltal hebt, kopieer je de mappen naar de Memmorystick als backup.
citaat:Waar vindt ik meer en wat dieper gaande info dan de Nederlandstalige gebruiksaanwijzing ?
Probeer eens op mijn site. Misschien staat daar wel wat voor je bij. Kijk dan ook eens bij de Tyros2, want het meeste wat daar staat is ook op de Tyros3 van toepassing.
citaat:O ja, is het ook mogelijk om een nummer aan het einde het tempo langzamer te laten worden net zoiets als fade out maar dan een afnemend tempo in de laatste maten.
Je kunt op een ending dubbelklikken, dan wordt het tempo vertraagd.
citaat:Ik speel het nummer La Mer en ben voor de intro op zoek naar een geluids effect van een ruisende zee oftwel golven die op het strand aanspoelen
Kijk eens onder Perc/Drumkit. Op het laatste tabblad zie je 2 SFX-voices staan. Hier zitten alle geluidseffecten in. Tot zover voorlopig. Groetjes,