Auteur |
Onderwerp |
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 08/03/2009 : 14:35:34
|
Tijdens de pauzes draait menig orkest een (zacht?) achtergrond muziekje om geen stilte te laten vallen in de zaal.
Tot voor kort gebruikte ik altijd een minidisk recorder (SONY) voor dergelijke muziek.... maar die wil ik eigenlijk niet meer mee.(evenals de mixer en vocal harmonizer) Omdat de harddisk van de Tyros3 meer dan groot genoeg is gebruik ik die voor de muziek. Op de PC met Soundforge een aantal WAV files gemaakt met elk een stuk of 6-10 nummers en de files daarna geimporteerd in de T3. Mbv de knop SELECT even kiezen welke medley je wilt en start PLAY.
Dit kan natuurlijk ook gebruikt worden voor (audio) orkestbanden dus weg met die MD's, CD's en/of DAT-bandjes. |
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 08/03/2009 : 15:25:28
|
Hoe zit dat eigenlijk met die pauzes in Nederland ? Ik hoor weleens dat dit van regio tot regio verschillend is ? Stel, je wordt gevraagd voor een optreden van 4 uur ( is hier bij ons vrij gebruikelijk ) hoeveel pauzes worden er dan genomen in jullie regio ? sis
Fulltime freelance muzikant, producer , componist. |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 08/03/2009 : 17:05:34
|
Hallo,
Wij maken dat in alle redelijkheid zelf uit in dit land. Ik houd meestal aan dat ik 50 minuten speel en 10 min pauze houd. Op deze manier heb ik nog nooit problemen gehad. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 08/03/2009 : 17:35:22
|
't is eigenlijk een andere topic, maar wij doen ongeveer hetzelfde als Frans. Het publiek bepaalt min of meer onze indeling/repertoirkeuze omdat we de (re)akties scherp in de gaten houden. Er bestaan echter ook bands die er gewoonte van maken om na elke 20 minuten spelen er een pauze van dezelfde duur (of meer) aan vast knopen. Ook zijn er bands waarbij het een opluchting is als zij gaan pauzeren omdat óf het kabaal dan ophoudt óf dat het kwalitatief nergens op lijkt |
|
|
ROMANTIKO
Senior Member
546 berichten |
Geplaatst - 08/03/2009 : 17:39:30
|
Ik denk dat iedereen dat zelf moet bepalen wat betreft rusttijd,als ik optreed bij één van mijn kinderen(die een horecazaak hebben)dan begin ik meestal smiddags (12u)en speel dan nonstop tot s avonds 22u !Je moet het graag doen NATUURLIJK! gr.RIKO |
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 08/03/2009 : 20:18:09
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie
't is eigenlijk een andere topic, maar wij doen ongeveer hetzelfde als Frans. Het publiek bepaalt min of meer onze indeling/repertoirkeuze omdat we de (re)akties scherp in de gaten houden. Er bestaan echter ook bands die er gewoonte van maken om na elke 20 minuten spelen er een pauze van dezelfde duur (of meer) aan vast knopen. Ook zijn er bands waarbij het een opluchting is als zij gaan pauzeren omdat óf het kabaal dan ophoudt óf dat het kwalitatief nergens op lijkt
OK , het is een ander topic , graag even een verwijzing naar het desbetreffende topic. Kan het nu even niet vinden sis
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 08/03/2009 : 21:28:31
|
Sis, Het (mijn) oorspronkelijke topic (= onderwerp) ging over het inzetten van de Tyros als audio-player.
Na de tweede reaktie (van Sis) veranderde het onderwerp naar de vraag hoe men pauzes neemt.... toch? ..... dit bedoelde ik.
|
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 09/03/2009 : 08:30:11
|
Ja Sorry sis
|
|