Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 midi
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

ROMANTIKO
Senior Member

541 berichten

Geplaatst - 08/03/2009 :  15:59:41  Toon profiel  Reageer met citaat
weet iemand of het mogelijk is om van een audiobestand of een wavebestand of een mp3: een midi te maken en zoja met welk programma?? omgekeerd kan ik het wel:dus van midi naar audio opnemen via tyros3 en dan exporteren naar stick en dan via audacity er een wave of mp3 van maken!Wie kan mij helpen?? gr ROMANTIKO

theplayer
Moderator

3006 berichten

Geplaatst - 08/03/2009 :  17:01:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Romantico,

Tot op heden is het nog niet gelukt om een programma te maken dat wave om kan zetten naar een fatsoenlijke midifile.
Er worden pogingen ondernomen, maar het zal nog een hele tijd duren voordat het resultaat bevredigend is.
Tot zover moet je dus zelf inspelen.
Blijf oefenen!!
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander

Bewerkt door theplayer op 08/03/2009 17:02:11
Ga naar bovenaan de pagina

ROMANTIKO
Senior Member

541 berichten

Geplaatst - 08/03/2009 :  17:31:36  Toon profiel  Reageer met citaat
OK Fransje bedankt voor de vlugge reaktie,wat het oefenen betreft,geloof het of niet,maar ik oefen en speel elke dag minimum 4 tot 6 uren groetjes RIKO
Ga naar bovenaan de pagina

lnwortel
New Member

45 berichten

Geplaatst - 09/03/2009 :  20:13:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Riko,

Ik begreep dat het programma BandInBox dit zou kunnen.
Hiermee kun je MP3 inlezen en als MIDI weer opslaan
Tegen welke kwaliteit is mij onbekend. Maar waarschijnlijk als de MP3 maar een beperkt aantal instrumenten heeft, zou het wel eens redelijk kunnen lukken.
Zelf heb ik het nooit geprobeerd
Succes
Louis
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

3006 berichten

Geplaatst - 09/03/2009 :  21:59:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi Louis,

Probeer het eens voor ons uit en laat het ons weten.
Ik weet zeker dat wie de oplossing heeft om van een Wave/MP3 een midifile te maken, binnenkort in een hele mooie auto rijdt.
Groetjes,

Frans



Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander
Ga naar bovenaan de pagina

Rene
Senior Member

717 berichten

Geplaatst - 09/03/2009 :  23:12:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Louis,

Ik heb jaren geleden met Band in De box gewerkt, maar wave omzetten naar midi, dat gaat niet goed komen.
Als dat lukt, mag jij ook mee Frans, een hele mooie auto uitzoeken.

Rene
Ga naar bovenaan de pagina

Heiko
Advanced Member

1596 berichten

Geplaatst - 10/03/2009 :  07:11:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Hebben jullie hier al gekeken? 'k Weet niet of 't wat is, maar 't is (tijdelijk) gratis, dus...
Grtz, Heiko
Ga naar bovenaan de pagina

lnwortel
New Member

45 berichten

Geplaatst - 10/03/2009 :  20:19:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Het zal nog een weekje duren voordat ik tijd heb om eea uit te proberen, maar tuurlijk laat ik jullie het weten of het lukt.
Voor een porsche ben ik veeeel te groot, dus het zal wel een auto op maat moeten worden.
Ergens volgende week kom ik erop terug

Adios
Louis
Ga naar bovenaan de pagina

fboss
Average Member

380 berichten

Geplaatst - 12/03/2009 :  11:23:17  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fboss

Beste Allemaal;

Er zijn reeds meerdere programma's die van wav Midi kunnen maken.
Met meer of minder succes.

Ikzelf heb er nog niet mee gewerkt, maar ze schijnen wel steeds beter te worden.

Er bestaat al wel een succesvolle programma om Wav bestanden te bewerken.

Het programma heet Melodyne.

Met Melodyne, bewerk je Wav's alsof het MIDI is.

Melodyne is nu polyphonic geworden.

Je kan dus nu gewoon je complete wav's biblio uit elkaar trekken en gewoon
noot voor noot bewerken in pitch, toonhoogte etc etc.

Klik voor een demo op onderstaande link


http://www.celemony.com/cms/index.php?id=dna&L=0


Allemaal weer de groetjes van fboss

Ga naar bovenaan de pagina

Heiko
Advanced Member

1596 berichten

Geplaatst - 12/03/2009 :  12:27:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Die bedoelde ik eigenlijk, maar was de naam kwijt, dus kon het niet terugvinden met de zoekfunctie.
Thanx fboss
Grtzz, Heiko
Ga naar bovenaan de pagina

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 12/03/2009 :  13:02:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Heeft de nieuwe cubase 5 ook niet zo'n functie?

Ik heb veel van dit soort progje's geprobeerd maar het resultaat is
bar slecht.

Gr. Wim
Ga naar bovenaan de pagina

Rene
Senior Member

717 berichten

Geplaatst - 13/03/2009 :  14:03:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ik zou er niet te veel tijd in steken, om uit te zoeken of je van wav. naar midi kan converteren.
Dat gaat volgens mij nog met geen enkel programma goed werken

Rene
Ga naar bovenaan de pagina

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 13/03/2009 :  21:21:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Melodyne is ontworpen voor studio gebruik , vooral om bepaalde onzuiverheden in de zangstemmen te corrigeren en te pitchen.
Wij gebruiken deze Software ( als plug-inn met protools ) ) in de studio en het werkt perfect, valse noten worden in geen tijd gecorrigeerd.
Wat betreft wav naar midi, nee dat bestaat niet , wat de software-ontwerpers er ook over zeggen en proberen aan te smeren ( vertegenwoordigers ).
Nope, softwarematig is het voorlopig onmogelijk om een WAV.MP3 of andere formaten te scheiden en te converteren naar een midifile ...
Tot op heden is er GEEN enkel programma die dit kan .
Ik ga niet in detail treden.
Dus Dames en Heren, midifile-players , de vlieger gaat niet op , veeeeeeeeeeeeel te weinig wind
sis




Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Bewerkt door n/a op 13/03/2009 21:22:22
Ga naar bovenaan de pagina

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 13/03/2009 :  23:01:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Met een free tool heb ik het vroeger wel eens voor mekaar gekregen, alleen was de kwaliteit niet echt om te springen. Dit kan je dan zelf nog aanpassen, maar toch. Het leek veel op het programma dat Heiko hierboven neergezet heeft,hier Helaas weet ik dus de naam niet meer. Ik had toen een nummer met een zanger, een drum, een piano en sommige flow sounds zoals strings. Zo kon je best wel goed zien hoe het nummer liep, en zo kon je weten hoe je het nummer kon spelen. Maar nu gebruik ik mijn oren hiervoor

Waarom werkt dit nou niet goed dan? Om het even kort uit te leggen, omdat ik ook niet precies in detail wil gaan werken:

Als je bijvoorbeeld zanger en piano hebt, deze 2 komen vaak op dezelfde lijn uit. Als je een band hebt, pakt elke band een stukje: de ene pakt lage noten, de ander iets hoger en de ander weer hoger etc. Doordat deze soms in elkaar overlopen kan een programma dit niet goed aan. Hij had de strings wel redelijk, maar soms toch noten van de zanger erbij. De drums had hij niet, en de zanger ook niet. Maar de piano pakte de piano zelf en de zanger meestal mee.

Natuurlijk speelt er veel meer mee, maar daar wil ik even niet op in gaan. Zou wel mooi zijn als dit kon, zou veel tijd en werk schelen. Maar alleen voor als je een noot niet kan vinden is dit handig of als je een begin wil om daarna te editen. Verder is dit echt nutteloos en werkt het nog steeds, helaas, niet goed genoeg.
Met snelle nummers werkt het dus ook niet goed, omdat het dan ook allemaal te snel was om goed in te schatten.

(Had een mooi verhaal, scheen dat ik verkeerde w8woord had gebruikt, daardoor moest ik weer alles opnieuw typen. Daar had ik niet veel zin meer in en wist veel niet meer, dus nu even wat korter opgeschreven Weet helaas de naam niet meer van het programma, dus denk dat je er ook niet veel aan hebt.

Maar het kan dus WEL, maar onmogelijk perfect. Dan moet je zoveel moeite doen, en alle sounds gewoon hebben en op geluid gaan filteren. Hier heeft niemand tot nu toe zin in gehad, want er zijn zo vreselijk veel sounds

Gr. Menno

Bewerkt door Sneakyman op 13/03/2009 23:12:24
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3212 berichten

Geplaatst - 13/03/2009 :  23:50:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Van dezelfde maker als van Melodyne is het programma Direct Note Access. Dit is wél in staat om instumenten te discrimineren (uitfilteren) vervolgens de afzonderlijke tonen/noten te scaleren op toonhoogte.
De kracht van DNA is dat elke afzonderlijke noot kan worden verplaatst als ware het MIDI.
Primair is DNA er niet voor bedoeld, maar vanaf DNA is het maar een kleine stap : WAV naar MIDI.

Lang heb ik gedacht dat het onmogelijk zou zijn.... die aanname (b)lijkt onjuist te worden.

Bewerkt door T-Rossie op 13/03/2009 23:52:47
Ga naar bovenaan de pagina

ROMANTIKO
Senior Member

541 berichten

Geplaatst - 14/03/2009 :  08:52:23  Toon profiel  Reageer met citaat
OK jongens het was maar een vraagje hoor,ik zou zeggen bedankt voor alle reakties en tot de volgende gr. RIKO
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000