Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Settings midi file
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

psioneer
New Member

27 berichten

Geplaatst - 26/03/2009 :  10:22:10  Toon profiel  Klik om psioneers MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Ik gebruik vaak de notatie weergave voor midi files. Nu heb je daarbij een aantal opties om kleuren, letters en zoom aan te passen.
De vraag is hoe ik een aangepaste weergave kan opslaan.
Voorbeeld: in het HD-SE pakket van de T2 (dat ik nu op de T3 heb staan) worden alle songs standaard in met grootte large (als ik me niet vergis) en zwart wit. Hiervan zou ik graag small maken met kleur (kan geen noten lezen). De volgende keer dat ik de song selecteer zou het dan small en in kleur moeten zijn.
Hierover vind ik niks in de handleiding behalve dat de settings aan te passen zijn. Iemand een idee?

theplayer
Moderator

2988 berichten

Geplaatst - 26/03/2009 :  13:15:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo,

Als je de midifile ingeladen hebt, maak je alle instellingen zoals je ze wilt hebben.
Dan ga je naar digital recording.
Ga naar tabblad Channel > optie 5 (setup)
Hier zet je onderaan een vinkje bij 'score setting'.
Druk op execute en daarna op save.
Doorloop de procedure om de song op te slaan.
Als het goed is zijn nu de settings voor de score opgeslagen.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander
Ga naar bovenaan de pagina

psioneer
New Member

27 berichten

Geplaatst - 27/03/2009 :  10:13:59  Toon profiel  Klik om psioneers MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Bedankt voor de tip!

Wat wel opviel was dat de settings, waaronder score setting, in eerste instantie greyed out zijn.
In de beschreven stappen:
corrigeer de weergave settings,
Digital recording, channel, optie 5 (nu zijn de settings greyed out),
Execute,
Save; hij wil standaard in het user memory saven, daar kies ik voor de locatie op de HD (waar een copy van het originele HD_SE bestand staat), nu kan ik de score setting wel aanvinken,
Vervolgens nogmaals execute en save.
Kan te maken hebben met het feit dat de HD_SE songs copy right hebben.

Maar goed, het is uiteindelijk wel gelukt.
Ga naar bovenaan de pagina

psioneer
New Member

27 berichten

Geplaatst - 17/04/2009 :  12:14:51  Toon profiel  Klik om psioneers MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Ik heb nog een aanvullende vraag: wanneer ik een song met bijbehorende (custom) style heb neem ik die beiden op in de registratie. Als ik de registratie selecteer staat de notatieweergave aan het begin van de song.
Vervolgens ga ik het arrangement aanpassen (OTS settings en dergelijke) en speel ik die song een keer of wat om te bepalen of de nieuwe settings bevallen. Helaas gaat bij een volgende druk op de registratie knop de notatieweergave niet terug naar de eerste maat en moet ik met de hand een aantal pagina's terug.
Is er een manier om bij de selectie van de registratie ook de song positie te resetten?
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000